autor: Meehow
Podsumowanie targów E3 2014 – więcej uczestników, mniej wystaw
Na tegorocznych targach E3 w Los Angeles pojawiło się 48 900 dziennikarzy i innych ludzi związanych z branżą gier wideo, co daje wynik lepszy o 800 osób od ubiegłorocznej edycji. Jak widać, frekwencja nie ucierpiała mimo mniej licznych wystaw, których w tym roku było w sumie 200, czyli o 30 mniej niż w roku poprzednim.

Jak poinformowała firma Entertainment Software Association, będąca organizatorem targów E3, na tegorocznej imprezie w Los Angeles pojawiło 48 900 dziennikarzy i innych ludzi związanych z branżą gier wideo z ponad 100 krajów, co daje wynik lepszy o 800 osób od ubiegłorocznej edycji. Jak widać, frekwencja nie ucierpiała mimo mniej licznych wystaw, których w tym roku było w sumie 200, czyli o 30 mniej niż w roku poprzednim. Popularność wydarzenia w mediach społecznościowych przebiła jednak 2013 rok, gdyż pojawiło się w nich ponad 2 miliony postów na jego temat. Organizator podał także, że zarówno edycja ubiegło- jak i tegoroczna wygenerowały 40 milionów dolarów zysku dla miasta Los Angeles.
W Serwisie Informacyjnym podsumowaliśmy cztery najważniejsze konferencje tegorocznych targów:
- Konferencja Microsoftu
- Konferencja Electronic Arts
- Konferencja Ubisoft Entertainment
- Konferencja Sony Computer Entertainment
Natomiast dla tych, którzy transmisje z targów E3 przespali, prezentuję powtórki wszystkich konferencji:
Na sam koniec przypomnę, że według czytelników portalu gry-online.pl najlepszą grą zaprezentowaną na tegorocznych targach E3 jest rodzimy Wiedźmin 3: Dziki Gon, na którego oddano w naszym głosowaniu prawie 70% głosów.
Przyszłoroczne targi E3 odbędą się również w Los Angeles Convention Center między 16 a 18 czerwca, choć Michael Gallagher, prezydent i kierownik zarządu firmy Entertainment Software Association, stwierdził w wywiadzie dla serwisu CNBC, że w 2016 roku E3 może odbyć się gdzieś indziej. Swoje słowa uzasadnił twierdząc, że LACC nie jest już obiektem najwyższej jakości.

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.