PlayStation 4 trzykrotnie popularniejsze od Xboksa One w Europie
Tygodnik Time przeprowadził wywiad z Jimem Ryanem oraz Shawnem Laydenem z firmy Sony na temat obecnej pozycji korporacji. W trakcie rozmowy przedstawiciele japońskiego koncernu pochwalili się dominacją PlayStation 4 na rynku konsol oraz zdradzili co nieco na temat planów na przyszłość (np. względem PlayStation VR).
Ostatnie miesiące były bardzo korzystne dla firmy Sony. Czwarta generacja konsol z rodziny PlayStation umocniła się na pozycji lidera, a zestaw rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR okazał się jednym z najpopularniejszych urządzeń tego typu, mimo dość późnej premiery w porównaniu z konkurencją. Również wywiad tygodnika Time z dwoma przedstawicielami firmy – Jimem Ryanem oraz Shawnem Laydenem – zdaje się potwierdzać sukces japońskiego koncernu. W trakcie rozmowy Ryan stwierdził, że czwarte PlayStation jest dwukrotnie popularniejsze od konkurencyjnego Xboksa One w Ameryce, a w Europie wyprzedza platformę Microsoftu trzykrotnie. Potwierdzono też przekroczenie miliona sprzedanych egzemplarzy PSVR, jak również wyższą sprzedaż PlayStation 4 Pro. Według Ryana na pięć sztuk PS4 przypada jedna wersji Pro, a uzyskany przez nią wynik oraz rezultat PlayStation VR przebiły oczekiwania Sony, co przełożyło się na problemy z zaopatrzeniem sklepów w oba urządzenia:
”[PlayStation 4] przebiło nasze oczekiwania. Podobnie PSVR i chyba musimy uznać, ze nie spisaliśmy się w kwestii naszych prognoz, [tak że] wciąż mamy niewystarczające zapasy”.

W trakcie rozmowy poruszono też kwestię planów na przyszłość, podkreślając zastosowanie rzeczywistości wirtualnej nie tylko w grach, lecz także innych gałęziach rozrywki. Jako przykład podano adaptację serialu Breaking Bad, o której plotki krążyły w sieci od pewnego czasu. Sony potwierdziło te pogłoski i zdradziło, że nad projektem czuwa reżyser Vince Gilligan (twórca marki). Jim Ryan nie mógł podać żadnych szczegółów, aczkolwiek z kontekstu wynika, że prawdopodobnie nie chodzi tu o klasyczną grę wideo. Podkreślono natomiast, że technologia VR wciąż musi być rozwijana, przy czym nie chodzi tu tylko o projekt samych urządzeń (zestawy bezprzewodowe lub o mniejszej wadze). Według Laydena Sony będzie starać się o dostosowanie samego PlayStation 4, by „ludzie nie uważali, że potrzebują czegoś więcej do doświadczenia [rzeczywistości wirtualnej]”. Ponadto firma zamierza podwoić wysiłki związane z e-sportem, nie sprecyzowano jednak, na czym miałoby to polegać.
Shawn Layden wspomniał też o powrocie japońskich twórców na konsole, co raczej nie dziwi, skoro wśród nich znalazły się perełki wydane wyłącznie na PlayStation 4 (NiOh,) albo niedostępne na Xboksie One (NieR: Automata, Persona 5). Dodał też, że w trakcie E3 możemy spodziewać się „dużych ogłoszeń” wpasowujących się w ten trend. Oczywiście w sieci nie brakuje spekulacji i pogłosek, które mogłyby pasować do takiej informacji. Dość wspomnieć o studiu FromSoftware, które według plotek ma pracować nad kolejnym tytułem ekskluzywnym dla PS4, będącym albo zupełnie nową marką, albo kontynuacją wysoko ocenianego Bloodborne. Atmosferę podgrzało oświadczenie samego Laydena w trakcie wywiadu z serwisem Glixel. Zapytany o możliwą współpracę Sony i FromSoftware celem stworzenia Bloodborne 2 odpowiedział wymijająco („możesz pytać”) i odmówił dalszych komentarzy w tej sprawie. Na pocieszenie zapewnił, że pokazy Sony na E3 będą raczej „prezentacją oprogramowania” niż „konferencją prasową” – przedstawiciele firmy ograniczą swoje wypowiedzi do minimum, pozwalając widzom cieszyć się kolejnymi materiałami z gier.

Na koniec wypada wspomnieć o dziewięciodniowej wyprzedaży na konsole i gry z okazji tegorocznej edycji E3. Rozpocznie ją debiut złotej edycji PlayStation 4 Slim z dyskiem 1 TB, dostępnej w promocyjnej cenie 249,99 dolara (ok. 927 zł) od 9 do 17 czerwca. W tym czasie będą też pojawiały się dzienne promocje w oficjalnym sklepie PlayStation oraz u sprzedawców detalicznych. Nie zdradzono szczegółów, ale wcześniejsze przecieki ze strony Free Stuff Finder (dzięki, NeoGAF) informowały o przecenieniu m.in. Battlefield 1 i Grand Theft Auto V (do 29,99 dolara (ok. 111 zł) oraz pada DualShock 4, Mass Effect: Andromeda i Prey do 39,99 dolara (ok. 148 zł).

- Xbox
- PS4 / PlayStation 4
- PlayStation VR
- sprzedaż konsol
- PlayStation vs Xbox
- Sony Interactive Entertainment
- E3 2017
- PlayStation
- konsole
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
zanonimizowany449082 Generał
A może kiedyś było mniej interesujących gier na PC? Mniej multiplatformerów?
No i nie da się zaprzeczyć, że poza grafiką, ogólna jakość gier ciągle spada.
zanonimizowany449082 Generał
@szaka
Czekaj, czekaj...
Najpierw kupiłem dla Forzy i Gearsów - sprzedałem gdy te gry wyszły na PC, bo posiadam PC-ta z 1070
- GTX 1070 trafił do sklepów w Czerwcu 2016
- Play Anywhere miał premierę we wrześniu 2016
- Forza (która, wg Twoich słów trafiła również na PC, czyli...) Horizon 3, 27 Września 2016
- GoW4, 11 Października 2016
Jeśli kupiłeś XO dla powyższych gier i zrobiłeś to po nabyciu GTXa to wiedziałeś, że te gry wyjdą też na PC... Musiałeś zatem kupić XO wcześniej, w przeciwnym wypadku od razu kupiłbyś One S, którego przecież też miałeś w posiadaniu.
Wnioski:
1. Posiadaczem XO stałeś się znacznie wcześniej, więc jego zakup nie był warunkowany podanymi przez Ciebie Exlusivami,
2. Mocnego PCta nabyłeś będąc już właścicielem XO
Coś mi tu nie gra, tylko jeszcze nie wiem co...
Flyby Legend

Ciekawe ..a może dbałość o języki kupujących gry i sprzęt, ma też swoje przełożenie na trzykrotnie większą popularność niż Xboks One?
Jak jest z interfejsami konsoli? Są także w języku polskim, w obydwu przypadkach?