Playerunknown’s Battlegrounds - Nvidia ShadowPlay automatycznie zapisze każdą śmierć
Studio Bluehole przyjęło pomocną dłoń zespołu programistycznego Nvidii. Dzięki tej współpracy możemy spodziewać się paru „zielonych” technologii w PUBG, m.in. systemu ShadowPlay Highlights i HBAO+ oraz ścisłej współpracy nad sterownikami.
Krzysztof Sobiepan
Playerunknown’s Battlegrounds w ostatnich miesiącach nieprzerwanie zajmuje tron największego bestsellera na platformie dystrybucji Valve, niepodzielnie rządzi na Twitchu i bije pod względem steamowej popularności klasyki takie jak CS:GO czy Team Fortress 2. Jak widać inne firmy także piszą się na kawałek pysznego kurczaka, którego upiekł sobie deweloper Bluehole.
Koncern Nvidia ogłosił w informacji prasowej, że ramię w ramię będzie pracował z twórcami tytułu nad graficznymi ulepszeniami i nowymi funkcjami przechwytywania rozgrywki w pecetowej wersji PUBG. Od teraz fani gry zarejestrują najlepsze momenty z meczów za pomocą funkcji NVIDIA ShadowPlay Highlights (oczywiście trzeba mieć maszynę z kartą grafiki od „zielonych”). Ów system ma automatycznie zapisywać wielkie momenty z każdej rozgrywki i umożliwiać ich dogodne udostępnianie na YouTubie, Imgur i serwisach społecznościowych.
Jak ma to działać? Otóż zawodnik nie musi się przejmować żadnym naciskaniem przycisków i ustawieniami, a skupia się na grze. Wystarczy, że kogoś ubije, sam zginie, wygra upragniony drobiowy obiad, zginie na wysokim miejscu w tabeli albo komicznie sam zrobi sobie krzywdę. Czuwający program Nvidii zarejestruje krótki klip, który można potem edytować i bezstresowo podzielić się nim ze światem. Gra słynie z niespodziewanych lub śmiesznych akcji, więc dodatek ten wydaje się dobrym pomysłem. Poniżej zobaczycie system w akcji:
To jeszcze nie koniec owocnej współpracy podmiotów. Odpowiedzialny za treść i technologię wiceprezes Nvidii Tony Tamasi zaznaczył:
PlayerUnknown’s Battlegrounds szybko stało się sensacją w świecie gier PC. Będziemy współpracować z Bluehole aż do premiery, dbając o to, by gracze z kartami graficznymi GeForce cieszyli się najwyższą możliwą jakością gry.
Co to oznacza w praktyce? Na razie technicy graficznego giganta podzielili się z koreańskim studiem swoimi bibliotekami efektów, narzędziami pracy, dokumentacją oraz próbkami kodu. Na premierę wersji 1.0 zapowiedziane zostało wsparcie dla funkcji NVIDIA HBAO+ (można ją zaobserwować w obrazach w wiadomości), a zespoły pracują nad optymalizacją, stabilnością, wprowadzeniem technik SLI i G-SYNC oraz poprawkami do sterowników Game Ready.
PUBG ma wyjść z Wczesnego Dostępu Steam pod koniec tego roku.
Więcej:„Intel miał misję żeby nas zabić” według Jensan Huanga; teraz zbuduje dla NVIDII 2 mikroprocesory

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
Dzienciou Generał

Będę malkontentem ale kolejne bajery od ziolonych brzmią fajnie, ale dla mnie sprowadza się to chyba tylko do obniżania FPS'ów. Już w tle mi działa jakiś nvidia streaming, shield, experience, 3Dvision, autoupdaty itd. Z każdą kolejną aktualizacją nowe gry chodzą o kilka klatek lepiej a stare o kilkanaście gorzej...
dj_sasek Legend

Niech mi w końcu pokażą kto i skąd mnie zabił jak gram solo.
eglume Konsul
Ooo może dobre fragmovie się uzbiera, gram od tygodnia i już 10 winów więc nie jest źle, ale gra to faktyczna alfa, przy odpowiednich ustawieniach można wyelminować zasięg trawy do naprawdę minimum i widzisz wszystko i wszystkich
zanonimizowany636606 Generał
A jak jeszcze dobrze pogrzebiesz, to i ściany znikają... drzewa, kamienie...
Gram od tygodnia, nie znam się, ale się wypowiem LOL
zanonimizowany1058903 Generał
Zawsze optymalizacja jest słaba gdy zieloni wpychają do gier swoje technologie