Playerunknown's Battlegrounds porzuca system regularnych aktualizacji; 7 mln sprzedanych kopii

Strzelanka Playerunknown's Battlegrounds od swojej marcowej premiery zarobiła już ok. 210 mln dolarów. W międzyczasie deweloperzy ze studia Bluehole postanowili zlikwidować wyśrubowany kalendarz aktualizacji. Programiści chcą mieć nieco więcej czasu na wewnętrzne testy i dopracowywanie kolejnych łatek.

Krzysztof Sobiepan

Playerunknown's Battlegrounds rośnie w zastraszającym tempie. Wedle witryny SteamSpy w produkcję zaopatrzyło się już 7 milionów graczy, co przy cenie 30 dolarów za sztukę daje całkowity zysk w okolicach 210 mln dolarów, czyli ok. 761 mln zł. Gra regularnie wyprzedza też CS:GO pod względem liczby osób grających w danym momencie i obecnie zajmuje drugie miejsce wśród najpopularniejszych tytułów w systemie cyfrowej dystrybucji Valve. Wedle bloga Gameloco PUBG pobił też ostatnio MOB-ę League of Legends w ilości widzów oglądających transmisje z rozgrywki na łamach serwisu Twitch.tv.

Jak będą wyglądać przyszłe aktualizacje PUBG? - Playerunknown's Battlegrounds porzuca system regularnych aktualizacji; 7 mln sprzedanych kopii - wiadomość - 2017-08-18
Jak będą wyglądać przyszłe aktualizacje PUBG?

Nie wszystkie informacje są jednak pozytywne. Od czasu marcowej premiery w systemie Wczesnego Dostępu Steam strzelanka była aktualizowana wedle ścisłego planu. Co tydzień można się było spodziewać mniejszych aktualizacji techniczno-optymalizacyjnych, a co miesiąc większych dodatków w postaci nowych elementów rozgrywki, broni czy pojazdów. Ta regularność ma się jednak ku końcowi.

W oficjalnym ogłoszeniu na stronie gry deweloper Bluehole ogłosił, że tak wyśrubowany system patchowania tytułu nie służy utrzymywaniu jego jakości na wysokim poziomie i na dłuższą metę nie ma większego sensu. Aktualizacje dość często były wypuszczane za wcześnie. Krótki czas ich tworzenia i testowania często sprawiał, że wprowadzano do gry więcej nowych problemów, niż konkretna łatka miała rozwiązać. Twórcy postanowili więc porzucić dotychczasowy system regularnych aktualizacji. Od teraz każda większa zmiana w kodzie ma być dłużej testowana na przystosowanych do tego serwerach, a programiści będą mieli większe pole do manewru i np. wprowadzenia niezbędnych hotfixów przed oddaniem patcha w ręce całej społeczności. Ma to też pozwolić na lepsze wysłuchanie opinii testerów i doszlifowanie kolejnych elementów rozgrywki.

Można sądzić, że w trakcie takich testów znajduje się długo obiecywany system mobilności i pokonywania przeszkód. Deweloperzy zapewnili nawet swego czasu materiał wideo, który pokazuje, jak bardzo system został poprawiony od jego zapowiedzi na targach E3 2017:

Mimo zmian w systemie aktualizacji, autorzy zaznaczają, że w dalszym ciągu planują wydanie gry jeszcze w tym roku. Sam PlayerUnknown ma się zaś pojawić na zbliżających się targach gamescom 2017, gdzie opowie o swojej drodze od modera do dyrektora kreatywnego na przygotowanym panelu dyskusyjnym.

PUBG: Battlegrounds

PUBG: Battlegrounds

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 20 grudnia 2017

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

6.3

Gracze

5.6

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

7

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2017-08-17
11:38

kaszanka9 Legend

kaszanka9

Pff, furtkę sobie otworzyli, do czego, żadne ich słowo to nigdy nie był gwarant niczego, takie jest już robienie gier, w każdej chwili mogą podjąć decyzję jaka tylko im pasuje i zawsze mogli.

Zmiana oczywiście bardzo dobra, tempo aktualizacji nie powinno dyktować warunków, nie powinni się spieszyć byle tylko wydać na termin, to termin powinien zostać ustalony, gdy aktualizacja z danymi rzeczami jest gotowa. Lepiej mieć rzadziej, ale więcej zmian.
Krytyczne małe patche i tak będą nadal.

Komentarz: kaszanka9
2017-08-17
14:20

zanonimizowany1218931 Konsul

Życzę wam żeby nie zrobiło sie z tego dayXD, wielu znajomych w to gra i przykro by mi było oglądać narodziny nowego mema.
Jedyny early access w jaki do tej pory uwierzyłem, to Divinity Original Sin II, ponieważ gra i tak wyjdzie w boxie jak wszystkie jej poprzedniczki, po prostu można ograć kilka miesięcy wcześniej.

Komentarz: zanonimizowany1218931
2017-08-17
15:21

zanonimizowany636606 Generał

To teraz tylko czekać na tanie hacki :)
Aktualizacje były bardzo dobre, bo z każdą leciały bany. Teraz kupisz hacka za 15$ i grasz, grasz, grasz... Może zbanuja z kolejnym update'em... po kilku miesiącach :p

Komentarz: zanonimizowany636606
2017-08-17
21:03

zanonimizowany1101535 Generał

No, gre zakupilismy, wydawcy niespodziewanie zarobili az taka kupe szmalu, w drodze jeszcze mikroplatnosci, wiec teraz srodkowy palec od producenta i radzcie sobie sami. Nara.

Pierwszy i ostatni raz kupilem gre w jakimkolwiek wczesnym dostepie. Nie bede nabijac kabzy cwaniaczkom.

Komentarz: zanonimizowany1101535
2017-08-19
13:08

Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Koktajl Mrozacy Mozg

Ostatnio w materiale TVGry mowiono ze gra jest super, dobrze sie sprzedaje, duza baza graczy, strimy az do czasu bledych decyzji wzgledem graczy. Najlepsza strategia to ugrac jak najwiecej gdy jest sie w top1 na ustach graczy, sprzedazy, popularnosci, itd.

Komentarz: Koktajl Mrozacy Mozg

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl