Playerunknown's Battlegrounds porzuca system regularnych aktualizacji; 7 mln sprzedanych kopii
Strzelanka Playerunknown's Battlegrounds od swojej marcowej premiery zarobiła już ok. 210 mln dolarów. W międzyczasie deweloperzy ze studia Bluehole postanowili zlikwidować wyśrubowany kalendarz aktualizacji. Programiści chcą mieć nieco więcej czasu na wewnętrzne testy i dopracowywanie kolejnych łatek.
Krzysztof Sobiepan
Playerunknown's Battlegrounds rośnie w zastraszającym tempie. Wedle witryny SteamSpy w produkcję zaopatrzyło się już 7 milionów graczy, co przy cenie 30 dolarów za sztukę daje całkowity zysk w okolicach 210 mln dolarów, czyli ok. 761 mln zł. Gra regularnie wyprzedza też CS:GO pod względem liczby osób grających w danym momencie i obecnie zajmuje drugie miejsce wśród najpopularniejszych tytułów w systemie cyfrowej dystrybucji Valve. Wedle bloga Gameloco PUBG pobił też ostatnio MOB-ę League of Legends w ilości widzów oglądających transmisje z rozgrywki na łamach serwisu Twitch.tv.

Nie wszystkie informacje są jednak pozytywne. Od czasu marcowej premiery w systemie Wczesnego Dostępu Steam strzelanka była aktualizowana wedle ścisłego planu. Co tydzień można się było spodziewać mniejszych aktualizacji techniczno-optymalizacyjnych, a co miesiąc większych dodatków w postaci nowych elementów rozgrywki, broni czy pojazdów. Ta regularność ma się jednak ku końcowi.
W oficjalnym ogłoszeniu na stronie gry deweloper Bluehole ogłosił, że tak wyśrubowany system patchowania tytułu nie służy utrzymywaniu jego jakości na wysokim poziomie i na dłuższą metę nie ma większego sensu. Aktualizacje dość często były wypuszczane za wcześnie. Krótki czas ich tworzenia i testowania często sprawiał, że wprowadzano do gry więcej nowych problemów, niż konkretna łatka miała rozwiązać. Twórcy postanowili więc porzucić dotychczasowy system regularnych aktualizacji. Od teraz każda większa zmiana w kodzie ma być dłużej testowana na przystosowanych do tego serwerach, a programiści będą mieli większe pole do manewru i np. wprowadzenia niezbędnych hotfixów przed oddaniem patcha w ręce całej społeczności. Ma to też pozwolić na lepsze wysłuchanie opinii testerów i doszlifowanie kolejnych elementów rozgrywki.
Można sądzić, że w trakcie takich testów znajduje się długo obiecywany system mobilności i pokonywania przeszkód. Deweloperzy zapewnili nawet swego czasu materiał wideo, który pokazuje, jak bardzo system został poprawiony od jego zapowiedzi na targach E3 2017:
Mimo zmian w systemie aktualizacji, autorzy zaznaczają, że w dalszym ciągu planują wydanie gry jeszcze w tym roku. Sam PlayerUnknown ma się zaś pojawić na zbliżających się targach gamescom 2017, gdzie opowie o swojej drodze od modera do dyrektora kreatywnego na przygotowanym panelu dyskusyjnym.
- Playerunknown's Battlegrounds - kompendium wiedzy
- Steam na kolanach – jak Playerunknown’s Battlegrounds skradło serca pecetowych graczy
- Oficjalna strona gry Playerunknown's Battlegrounds
GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
kaszanka9 Legend
Pff, furtkę sobie otworzyli, do czego, żadne ich słowo to nigdy nie był gwarant niczego, takie jest już robienie gier, w każdej chwili mogą podjąć decyzję jaka tylko im pasuje i zawsze mogli.
Zmiana oczywiście bardzo dobra, tempo aktualizacji nie powinno dyktować warunków, nie powinni się spieszyć byle tylko wydać na termin, to termin powinien zostać ustalony, gdy aktualizacja z danymi rzeczami jest gotowa. Lepiej mieć rzadziej, ale więcej zmian.
Krytyczne małe patche i tak będą nadal.
zanonimizowany1218931 Konsul
Życzę wam żeby nie zrobiło sie z tego dayXD, wielu znajomych w to gra i przykro by mi było oglądać narodziny nowego mema.
Jedyny early access w jaki do tej pory uwierzyłem, to Divinity Original Sin II, ponieważ gra i tak wyjdzie w boxie jak wszystkie jej poprzedniczki, po prostu można ograć kilka miesięcy wcześniej.
zanonimizowany636606 Generał
To teraz tylko czekać na tanie hacki :)
Aktualizacje były bardzo dobre, bo z każdą leciały bany. Teraz kupisz hacka za 15$ i grasz, grasz, grasz... Może zbanuja z kolejnym update'em... po kilku miesiącach :p
zanonimizowany1101535 Generał
No, gre zakupilismy, wydawcy niespodziewanie zarobili az taka kupe szmalu, w drodze jeszcze mikroplatnosci, wiec teraz srodkowy palec od producenta i radzcie sobie sami. Nara.
Pierwszy i ostatni raz kupilem gre w jakimkolwiek wczesnym dostepie. Nie bede nabijac kabzy cwaniaczkom.
Koktajl Mrozacy Mozg Legend
Ostatnio w materiale TVGry mowiono ze gra jest super, dobrze sie sprzedaje, duza baza graczy, strimy az do czasu bledych decyzji wzgledem graczy. Najlepsza strategia to ugrac jak najwiecej gdy jest sie w top1 na ustach graczy, sprzedazy, popularnosci, itd.