Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 czerwca 2012, 10:46

autor: Muninn

Opublikowano statystyki Kickstartera - 33% projektów gier zakończylo się powodzeniem

Serwis Kickstarter przedstawił statystyki dotyczące m.in. liczby inicjatyw zakończonych sukcesem oraz ilości pieniędzy zebranych w zbiórkach.W kategorii gier 33% projektów zakończyło się powodzeniem.

Od dnia, kiedy Tim Schafer (i jego studio Double Fine) zebrał przez serwis Kickstarter ponad 3 miliony dolarów na swoją przygodowkę, wybuchło prawdziwe szaleństwo fundowania produkcji przez zainteresowanych nimi graczy. Dzięki zbiórkom będziemy mogli zobaczyć w przyszłości takie produkcje jak Carmageddon: Reincarnation, Shadowrun Returns czy Wasteland 2. Jednakże nie wszyscy producenci mieli tyle szczęścia co Brian Fargo czy Jane Jensenz opublikowanych przez Kickstarter raportów wynika, że około 60% zbiórek, założonych w  celu zebrania funduszy na stworzenie gry, kończy się niepowodzeniem.

Z opublikowanych danych wynika, że do dzisiaj założono 2302 projekty, z czego 236 wciąż trwa. Na wszystkie zakończone powodzeniem inicjatywy zainteresowani gracze wydali nieco ponad 26,5 miliona dolarów. W ogólnym rozrachunku branża gier znajduje się na czwartym miejscu w kategorii ilości dolarów, przelanych na konta inicjatorów zbiórek (na pierwszych miejscach znajdują się film, muzyka i design). Jeżeli chodzi o liczbę zakładanych projektów, branża rozrywki cyfrowej znajduje się na miejscu szóstym.

Dzięki raportom możemy także przyjrzeć się, jaką sumę chcą uzyskać założyciele najczęściej zakładanych zbiórek. Spośród wszystkich 699 zakończonych powodzeniem projektów połowę stanowią te, których docelowa kwota wahała się od 1 tysiąca do 9,99 tysiąca dolarów. Z kolei najdroższe zbiórki (od 100 tys. do miliona dolarów) stanowią jedynie około 4% wszystkich ufundowanych projektów.

W chwili pisania tej wiadomości (raporty serwisu Kickstarter aktualizowane są co najmniej raz dziennie) niepowodzeniem zakończyło się 1367 inicjatyw związanych z cyfrową rozrywką, z czego przeważająca większość (972; ok. 71%) uzyskała od 1 do 20% zakładanej sumy. Jedynie 10 zbiórek zakończyło się dramatycznym niepowodzeniem (zostało ufundowane od 80 do 99% docelowej kwoty).

Raporty przedstawiają interesujące informacje nie tylko dla zainteresowanych branżą graczy, ale przede wszystkim dla firm dewloperskich, producentów gier niezależnych i twórców-hobbystów, którzy chcieliby założyć na Kickstarerze własny projekt i w ten sposób uzyskać fundusze na realizację pomysłu. Statystki na pewno pomogą w podjęciu decyzji na temat konieczności zwrócenia się do społeczności w celu ufundowania produkcji.