Nowe wieści o Gran Turismo 5 - brak Porsche, gra wykorzysta tylko 80% mocy PS3

Dwa dni temu informowaliśmy o kolejnym opóźnieniu premiery Gran Turismo 5. Szef Polyphony Digital, dewelopera odpowiedzialnego za tytuł, w wywiadzie dla serwisu VentureBeat.com rzucił nieco światła na proces tworzenia tej długo oczekiwanej gry.

Grzegorz Bobrek

Dwa dni temu informowaliśmy o kolejnym opóźnieniu premiery Gran Turismo 5. Szef Polyphony Digital, dewelopera odpowiedzialnego za tytuł, w wywiadzie dla serwisu VentureBeat.com rzucił nieco światła na proces tworzenia tej długo oczekiwanej gry.

Przede wszystkim Kazunori Yamauchi pochwalił platformę docelową dla Gran Turismo 5. Ostateczna wersja gry ma korzystać z zaledwie 80 procent możliwości konsoli.

Ponadto, Yamauchi zdecydowanie podkreślił trudność jaka wynika z coraz większych zespołów wymaganych do stworzenia tytułu na dobrym poziomie. Kiedy studio pracowało nad pierwszą częścią cyklu (jeszcze na PlayStation), liczyło zaledwie około tuzina osób. Aktualnie Polyphony Digital zatrudnia ich ponad 10 razy więcej. Yamauchi zaznacza, że tworzenie gry samo w sobie nie jest trudniejsze niż kilkanaście lat temu. Problem stanowi natomiast udana komunikacja z tak dużym zespołem.

Yamauchi wspomina, że kiedyś mógł się obudzić z dobrym pomysłem a jego implementacja potrwałaby do wieczora. Dziś ten proces uległ znacznemu wydłużeniu. Z powodu znacznego podziału zadań oraz złożoności projektów, często wprowadzenie w życie ciekawej idei zajmuje dwa, trzy lata.

Za przykład skoku jakości jaki nastąpił od wydania pierwszej części serii, szef Polyphony Digital ukazał wzrost ilości wielokątów, z których złożone są pojazdy występujące w grze. W 1997 roku samochody składały się z zaledwie 500 polygonów – dziś liczba ta wynosi około 500 000.

Nowe wieści o Gran Turismo 5 - brak Porsche, gra wykorzysta tylko 80% mocy PS3 - ilustracja #1

W innym obszernym wywiadzie, przeprowadzonym przez motoryzacyjny serwis MotorTrend.com, Yamauchi udzielił kolejnych informacji dotyczących finalnej zawartości tytułu. Graczom udostępnionych zostanie 20 lokalizacji (co prawdopodobnie przełoży się na kilkadziesiąt tras) oraz 950 pojazdów. Niestety miłośników Porsche czeka niemiła niespodzianka – modele tej marki nie znajdą się ostatecznie w Gran Turismo 5. Polyphony Digital nie udało się zdobyć licencji od niemieckiego producenta.

Gran Turismo 5 ukaże się w bliżej nieokreślonym terminie w 2010 roku - wyłącznie na konsolę PlayStation 3.

Nowe wieści o Gran Turismo 5 - brak Porsche, gra wykorzysta tylko 80% mocy PS3 - ilustracja #2
Gran Turismo 5

Gran Turismo 5

PlayStation
po premierze

Data wydania: 24 listopada 2010

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

7.9

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Poznaliśmy datę premiery Napoleon: Total War

Następny
Poznaliśmy datę premiery Napoleon: Total War

Rusza kampania „Nie przerabiam – nie kradnę”

Poprzedni
Rusza kampania „Nie przerabiam – nie kradnę”

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl