No Man's Sky 3.10 zmieni oblicze gry na PS5, XSX i PC
Poznaliśmy konkrety na temat aktualizacji 3.10 do gry No Man’s Sky. Next Generation Update przygotuje dzieło studia Hello Games na nadejście PlayStation 5 oraz Xboksa Series X/S; łatka trafi również na komputery osobiste.

- No Man’s Sky otrzyma aktualizację przygotowaną na potrzeby PS5 oraz Xboksa Series X/S;
- twórcy wezmą na warsztat oprawę graficzną i zawartość światów, rozbudują tryb multiplayer, a także skrócą loadingi;
- łatka pojawi się również na PC.
Studio Hello Games podzieliło się szczegółami na temat nadchodzącej aktualizacji do gry No Man's Sky. Łatka oznaczona numerem 3.10 i ochrzczona mianem Next Generation Update zostanie przygotowana głównie z myślą o konsolach nowej generacji. W wersji na PlayStation 5 zadebiutuje ona 12 listopada (w Polsce – 19 listopada), natomiast na Xboksa Series X/S – 10 listopada. Patch trafi również na komputery osobiste. Poniżej czeka na Was zwiastun aktualizacji oraz garść konkretów na temat atrakcji przygotowywanych przez twórców.
Pracując nad aktualizacją 3.10, deweloperzy z Hello Games wzięli na warsztat przede wszystkim oprawę graficzną No Man's Sky oraz zawartość odwiedzanych przez nas światów. Jak obiecują autorzy, dzięki niej na planetach zobaczymy o wiele więcej skał i grzybów oraz znacznie gęstszą roślinność. Poza tym poszczególne obiekty będą mogły pochwalić się teksturami w wyższej rozdzielczości i bardziej skomplikowaną geometrią. To samo tyczy się baz konstruowanych przez graczy, które staną się większe i bardziej złożone.
Dodatkowo autorzy ulepszą system oświetlenia oraz cienie, poprawią jakość efektów wolumetrycznych czy wreszcie zwiększą odległość rysowania. Na tym nie koniec, gdyż twórcy pozwolą posiadaczom PlayStation 5 oraz Xboksa Series X/S na import swoich zapisanych stanów gry z konsol poprzedniej generacji. Poza tym tryb multiplayer doczeka się rozbudowy i pozwoli na zabawę 32 osobom jednocześnie (a także na cross-play).

Na PlayStation 5 oraz Xboksie Series X No Man's Sky zadziała w rozdzielczości 4K i 60 klatkach na sekundę. Posiadacze Xboksa Series S będą mogli wybrać, czy wolą zabawę w rozdzielczości natywnej i w 30 klatkach na sekundę, czy też preferują rozgrywkę w 60 FPS kosztem niższej rozdzielczości i jakości grafiki. Zainstalowane w konsolach dyski SSD sprawią natomiast, że przeskakiwanie pomiędzy systemami planetarnymi będzie się odbywać do dziesięciu razy szybciej niż na PlayStation 4 oraz Xboksie One. Poza tym na PlayStation 5 No Man's Sky zrobi użytek z haptycznych wibracji i adaptacyjnych spustów kontrolera DualSense oraz technologii dźwięku 3D, a także wykorzysta gogle PlayStation VR (dzięki wstecznej kompatybilności).
- Oficjalna strona internetowa gry No Man’s Sky
- No Man’s Sky – poradnik do gry
- No Man’s Sky po 2 latach – recenzja aktualizacji NEXT

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
sakkra Generał

kurcze najbardziej interesuje mnie psvr :) to może być naprawdę coś na ps5 - ps4 była ciut za słaba na tę technologię chociaż i tak potrafiła dać masę frajdy np. w Ace combat :)
zanonimizowany1346132 Konsul
O co właściwie chodzi w tej grze? Jest sens grać w nią samemu, czy raczej szybko bym się znudził? Jest w niej jakaś fabuła albo przynajmniej losowo generowane zadania?
wwad Generał
Super wieści. Ta gra to jedna z tych gier w których czuję że dobrze wydałem kasę ;] Tyle lat rozwoju za darmo to w tych czasach chyba nie ma drugiej takiej gry. Zamiast Cyberpunka będzie No Man's Sky jak update wyjdzie wracam do tej gierki , dobry moment wybrali :)
Forcebreaker Generał

Tak jak należał im się kubeł pomyj za wszystko co doprowadziło do stanu gry na premierę '1.0', tak za zachowanie po premierze należą im się dwa kubły najlepszej, zimnej wódki.