Mroczne zadanie z Wiedźmina 3 było poligonem doświadczalnym dla twórców Wiedźmina 4. Tworząc je, mieli poczuć klimat uniwersum
Nowi deweloperzy CD Projekt Red pracowali nad dodatkowym questem w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Teraz te same osoby zaangażowane są w tworzenie Wiedźmina 4.

Gdy emocjonowaliśmy się trailerem Wiedźmina 4, w międzyczasie minęła również 2. rocznica wypuszczenia „next-genowej” aktualizacji do Wiedźmina 3, o której przypomniał w serwisie X Philipp Weber, czyli reżyser narracji w czwartej odsłonie popularnego cyklu studia CD Project Red.
Przy okazji deweloper ujawnił nam ciekawy szczegół. Przypomnijmy, że razem z patchem gra otrzymała nową misję o nazwie „W cieniu Wiecznego Ognia”, której akcja została umiejscowiona w Velen.
Nad owym questem pracowali nowi projektanci i scenarzyści CDPR, którzy aktualnie są zaangażowani w tworzenie przygód Ciri. Świeże zadanie dla Białego Wilka miało być dla nich dobrym przygotowaniem do pracy nad Wiedźminem 4. Warto dodać, że członkiem zespołu odpowiedzialnego za wymienioną misję był także „jeden z najstarszych” projektantów zadań (obecny w firmie od czasów pierwszego Wiedźmina) – niestety Weber nie wymienił jego nazwiska.
Pierwszy zwiastun Wiedźmina 4 zobaczyliśmy w trakcie ceremonii The Game Awards 2024, ale nie zawierał on choćby przybliżonej daty premiery. Na debiut gry prawdopodobnie poczekamy jeszcze kilka lat i dopiero wtedy przekonamy się, czy nowi projektanci studia CD Projekt Red dostarczą nam równie dobre misje, co dodatkowy quest zawarty w „next-genowym” patchu do Wiedźmina 3.
Skoro już mówimy o trailerze „czwórki”, to podczas jego prezentacji dowiedzieliśmy się, że był on renderowany na niezapowiedzianej wówczas karcie graficznej od Nvdii. Niedawno potwierdzono, że był to model GeForce RTX 5090, warty co najmniej 10 299 zł.

Wiedźmin 3: Dziki Gon
The Witcher 3: Wild Hunt
Data wydania: 19 maja 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- ciekawostki growe
- CD Projekt RED
- gry RPG
- Wiedźmin (marka)
- PC
- PS5
- XSX
Komentarze czytelników
LiamP Legionista

To nie ja wymyślałem te durne osiągnięcia. Jeżeli lubię mieć je wszystkie to co w3 nie dla mnie bo tutaj ludzie grają... Właśnie w co? Dla fabuły to ja sobie Torment biorę - tam nawet jednej walki (dosłownie) nie trzeba przeprowadzić albo trzeba się tłuc non-stop. Tutaj skoro ktoś wymyślił 'zrzuć ardem 10 osób by zginęły ' to muszę konkretnie wykonać to zadanie by dostać osiągnięcie. I naprawdę w tej grze wykonanie tego poza tym durnym diablim dołem jest arcynudne i żmudne.
Corphen Legionista

Fakt faktem mezczyznom zylo sie lepiej niz kobietom, jezeli chodzi o prawa i przywileje. Nie jestem jednak pewny czy chce grac w gre, w ktorej ten fakt bedzie wylewal sie wrecz z ekranu, a czytajac wypowiedzi pracownikow CDPR na tym wlasnie beda sie skupiac. Tak dzieje sie kiedy utalentowni developerzy odchodza ze studia, a zostaja miernoty i aktywisci, ktorzy traktuja to medium jako platforme do wciskania swojej bzdurnej wizji swiata. Pomijam juz fakt, ze glowny LORE DESIGNER (tak, lore) jest fanem netflixowej adaptacji Wiedzmina i uwaza, ze najgorsi w grach sa... gracze. Podlug jego tweetow na swieta od Mikolaja zazyczyl sobie miesni tak zeby mogl "bic ich po twarzach". Ta niedolega dostala te prace tylko dlatego, ze poprzedni pracownicy studia odeszli. Co mamy w Netflixowym Wiedzminie kazdy wie. Wiedzmin to debil, kobiety-czarodziejki sa silne i madre, elfy czarne, mezczyzni glupi, a Jaskier to gej.
Bedzie sie dzialo, ale ja na ten crap nawet nie splune. Szkoda sliny na miernoty.
Krzych111 Chorąży
Dodam tylko, że podkreślą jak to facetom chłopom żyło się w średniowieczu cudnie, mieli privilege niesamowity.
Corphen Legionista

A z czym sie pomylilem kolezko? Chetnie poczytam :D Aczkolwiek ostrzegam. Ja w przeciwienstwie do twojego pseudo-zabawnego i pseud-inteligentnego pitupitu mam od groma artykulow, dowodow i wypowiedzi samych pracownikow CDPR :D
zanonimizowany1404108 Generał
W ogóle nie pamietam tego zadania.