Liga Unreal Tournament

Nazywam się Konrad Kucharski i jestem organizatorem jedynej w Polsce ligi związanej z grą Unreal Tournament. Mój internetowy nick to Kony i należę (jestem założycielem) do klanu Resurrection. Poniżej przedstawię Wam temat polskiej ligi Unreal Tournament, jej historię, przyszłe plany oraz szczegóły dotyczące jej tegorocznej edycji.

Konrad Kucharski

Komentarze

Nazywam się Konrad Kucharski i jestem organizatorem jedynej w Polsce ligi związanej z grą Unreal Tournament. Mój internetowy nick to Kony i należę (jestem założycielem) do klanu Resurrection. Poniżej przedstawię Wam temat polskiej ligi Unreal Tournament, jej historię, przyszłe plany oraz szczegóły dotyczące jej tegorocznej edycji.

Liga Unreal Tournament powstała w lutym 2002 roku. Początkowo była rozgrywana tylko w trybie Capture The Flag. W pierwszej edycji, która trwała 4 miesiące wzięło w sumie udział 11 klanów. Zwyciężył klan Soldiers of Fortune, który o 3 punkty wyprzedził Resurrection oraz SITH. Od tej edycji prowadzone również były rankingi na najlepszego atakującego (osoba która zabiera przeciwnikowi flagę i donosi ją do własnej bazy) oraz na najlepszego obrońcę (osoba która odbiera przeciwnikowi flagę). Ranking Atakującego wygrał UFO z klanu który zdobył mistrzostwo a najlepszym obrońcą został Braveheart z trzeciego klanu ligi SITH.

Druga edycja ligi została rozegrana od września do listopada 2002 roku. Wzięło w niej udział łącznie 6 klanów. Była to najkrótsza i zarazem najmniej liczebna pod względem klanów liga. Tym razem znów wygrał klan Soldiers of Fortune, na drugim miejscu był klan Resurrection a na trzecim Delta. Ranking Atakującego wygrał Explosiv z klanu Soldiers of Fortune, a najlepszym obrońcą został Dyga z klanu Resurrection.

Obydwie edycje ligi odbyły się w Internecie, a klany rywalizowały tylko o miano najlepszego klanu w Polsce.

Trzecie edycja ligi byłą już bardziej rozbudowana. Rozgrywki internetowe rozgrywane były od marca do czerwca 2003 roku. Cztery najlepsze klany awansowały do LAN-owych finałów które odbyły się w Warszawie w szkole podstawowej nr 187 przy ul. Leopolda Staffa 21 na Żoliborzu. Finały te zostały połączone z Lan Party klanu SITH dzięki czemu udało nam się zebrać wystarczającą ilość komputerów.

Po zakończeniu rozgrywek sieciowych kolejność w tabeli wyglądała tak:

  • Delta
  • Gladiators
  • SITH
  • Resurrection

Najlepszym atakującym był Przemo z klanu Delta. Ranking na najlepszego obrońcę został zlikwidowany.

Na finałach zjawiło się w sumie około 100 osób. Były nagrody rzeczowe ufundowane przez współorganizatorów firmę LOT oraz nagrody ufundowane przez organizatora ligi czyli przeze mnie:

  • Puchar dla najlepszego klanu
  • Medale dla pierwszych trzech miejsc
  • Dyplom dla klanu grającego fair play
  • Patera dla najlepszego atakującego

Mimo, iż impreza była czysto amatorska udała nam się bardzo. Z rywalizacji po lanie zwycięsko wyszli mistrzowie z gry po sieci – klan Delta. Reszta klanów uczestniczących w finałach zajęła identyczne miejsca jak w Internecie. Patere dla najlepszego atakującego zdobył BraveHeart z klanu SITH natomiast dyplom klan Raiders of Death.

Obecna edycja ligi została rozbudowana o dwa dodatkowe tryby. Team Deatchmatch 4 vs 4 oraz Capture The Flag instGib (to samo co zwykły CTF tylko do strzelania wykorzystujemy tylko jedną broń – coś na zasadzie jeden strzał i zabijasz). Wszystkie trzy tryby gry prowadzone są równolegle dzięki czemu obecna edycja ligi potrwa aż do czerwca przyszłego roku, a na łamach magazynu będziemy mogli na bieżąco śledzić poczynania klanów, ponieważ terminarz jest tak rozłożony że w każdym trybie praktycznie rozgrywane są kolejki raz w miesiącu. W sumie w tej edycji ligi biorą udział 24 klany, które mogą grac jednocześnie w trzech ligach naraz. I tak w trybie Team Deatchmatch (TDM) biorą udział wszystkie zgłoszone do ligi klany. W trybie Capture The Flag instaGib (iCTF) bierze udział 20 klanów natomiast w Capture The Flag (CTF) klanów tych jest 17. W każdym trybie klany zostały rozlosowane do dwóch grup i grają na zasadzie każdy z każdym w swojej grupie. Do finałów Lanowych, które odbędą się w wakacje w 2004 roku awansują po 4 klany z każdego trybu oraz piąty klan z każdego trybu wyłoniony po meczu barażowym. O to miejsce będą walczyć klany z miejsc 3 w każdej grupie. Finały odbędą się prawdopodobnie w tej samej szkole aczkolwiek myślimy nad wynajęciem jakieś większej sali, ponieważ tym razem może być nawet 3 razy tyle osób niż było na poprzednich finałach.

Na koniec chciałbym również poinformować o tym, że mamy wśród graczy Unreal Tournament osobę która ma bardzo chore dziecko. W tym celu wszyscy gracze ze sceny Unreal Tournament (a chodzą słuchy, że z innych scen też już zaczynają się zbierać) zbierają pieniążki na pomoc tej dziewczynce. Niestety operacja jest bardzo droga i każdy grosz może pomóc. Szczegóły dotyczące tej dziewczynki znajdziecie na stronie https://res-ut.com/pomoc.htm

Strona ligowa to https://lm.unreal.pl/, tam znajdziecie wszystkie informacje dotyczące ligi.

Co miesiąc będziemy zamieszczać na łamach magazynu aktualne tabele po rozegranych kolejkach. Będę się też starał w skrócie opisać aktualną sytuacje w lidze.

Unreal Tournament 2004

Unreal Tournament 2004

PC
Data wydania: 15 marca 2004
Unreal Tournament 2004 - Encyklopedia Gier
9.0

GRYOnline

8.5

Gracze

9.6

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

Marilyn Manson i jego muzyka w Spawn

Następny
Marilyn Manson i jego muzyka w Spawn

„Trzynastka” (XIII) w drodze na sklepowe półki

Poprzedni
„Trzynastka” (XIII) w drodze na sklepowe półki

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl