Lead gameplay designer Cyberpunk 2077 pożegnał się z CDPR

Szeregi studia CD Projekt RED opuścił Andrzej Zawadzki, jeden z głównych projektantów rozgrywki w Cyberpunku 2077. Tym samym polski twórca rozstał się z zespołem po blisko ośmiu latach pracy.

Jakub Błażewicz

Lead gameplay designer Cyberpunk 2077 pożegnał się z CDPR.
Lead gameplay designer Cyberpunk 2077 pożegnał się z CDPR.

Po ośmiu latach pracy zespół CD Projekt RED opuścił Andrzej Zawadzki, jeden z głównych projektantów rozgrywki w studiu. Wiadomość przekazał we wpisie na Twitterze, w którym wspomniał, że przyszła pora na „nową przygodę”. Nie zdradził jednak, czy planuje coś konkretnego.

W normalnych warunkach odejście Zawadzkiego nie wzbudziłoby większych emocji. Jednakże gracze patrzą teraz na CD Projekt w kontekście Cyberpunka 2077, którego stan – ku frustracji wielu fanów – po kilku miesiącach od premiery wciąż pozostawia wiele do życzenia. Ma to zmienić nadchodząca aktualizacja, lecz ta zaliczyła opóźnienie, a dotychczasowe informacje na jej temat nie uspokoiły graczy (wręcz przeciwnie). Nie jest więc zaskoczeniem, że pod wpisem byłego pracownika CD Projekt RED pojawiły się nie tylko takie czy inne podziękowania i życzenia powodzenia (w tym od znajomych ze studia), ale i garść pytań (lub „pytań”) na temat stanu, produkcji etc. Cyberpunka 2077. Te, rzecz jasna, pozostały bez odpowiedzi.

Andrzej Zawadzki rozpoczął pracę w CD Projekt RED w 2013 roku jako tester powstającego wówczas Wiedźmina 3 i obu dodatków: Serc z kamienia oraz Krwi i wina. W 2016 roku awansował na stanowisko junior gameplay designera przy Cyberpunku 2077, a dopiero w marcu 2020 roku został lead gameplay designerem, czyli jednym z kilku głównych projektantów rozgrywki. W trakcie prac nad ostatnią produkcją polskiego studia odpowiadał m.in. za implementację systemów craftingu, umiejętności i perków, oraz współpracował z projektantami odpowiedzialnymi za elementy RPG, uzbrojenie i interfejs. Czuwał też nad balansem rozgrywki i ekonomii w grze oraz komunikacją między projektantami a różnymi zespołami, w tym osobami odpowiedzialnymi za zawartość Cyberpunka 2077.

  1. Oficjalna strona gry Cyberpunk 2077
  2. Recenzja gry Cyberpunk 2077 - samuraju, masz świetne RPG do ogrania
  3. Cyberpunk 2077 na PS4 to katastrofa. Miałeś spalić miasto, nie konsolę, samuraju
  4. Cyberpunk 2077 - poradnik do gry
  5. Wszystko o Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

7.4

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

125

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
27

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2021-03-25
08:19

zanonimizowany1294535 Pretorianin

Jakiekolwiek problemy przy produkcji i stan końcowy gry na pewno nie są błędami jednego człowieka, a cała serią błędów przy planowaniu i zarządzaniu pracą całego zespołu i projektem.

Komentarz: zanonimizowany1294535
2021-03-25
06:52

eli0n Generał

eli0n

oparty na zaginaniu rzeczywistości, by produkt który się przedstawia klientowi, wydawał się lepszy niż w rzeczywistości, Zasadniczo najlepiej jest nie kłamać

Ha ha ha! :-D To właśnie takie PR-marketingowe tekst. Przekręcanie, wykręcanie - ŁGARSTWO i tyle... "Najlepiej nie kłamać" to obok hasła "dont be evil" powinni używać m.in. guugle ;-D

Komentarz: eli0n
2021-03-24
22:42

Pilav Generał

Pilav

Limbov2
Nikogo nie usprawiedliwiam. Czy gdybym napisał, że wychodząc z domu należy zamykać drzwi na klucz, to usprawiedliwiałbym złodziei co okradają otwarte domy? Hejterzy zawsze będą, podobnie jak złodzieje. Nie wyginą jak mamuty. Nawet gdyby przeprowadzić masowe egzekucje to za jakiś czas w ich miejsce wyrosną nowi. Mamy do czynienia nie z konkretnymi ludźmi, lecz ze zjawiskiem społecznym. Trzeba umieć sobie z tym radzić, ale nie poprzez zawracanie kijem Wisły czy walkę z wiatrakami.

He was one of the most vocal members of the team defending developers from death threats and hate they were all getting since delays

Po powyższym fragmencie wnioskuję, że facet wdawał się w dyskusje z hejterami, zamiast ich ignorować. Kiedyś nie było social mediów i dało się żyć. Czy tak trudno wrócić do tego co było? Niestety dla niektórych social media stały się nowym uzależnieniem – i jak każdy narkotyk, wyniszcza ich.

Komentarz: Pilav
2021-03-24
19:06

Mruk Pretorianin

lutz Wyraźniej nie mógł napisać, że wpadł Badowski i kazał mu wszystko przerobić na tę kaszanę, którą dostaliśmy, bo miał sen. Nic dziwnego, że po takiej przygodzie odszedł - kto chce zbierać hejt za rozwiązania narzucone przez szarą eminencję, która chce o wszystkim decydować i za nic nie odpowiadać.

Komentarz: Mruk
2021-03-24
16:03

siera97 Senator

Jest to zawód oparty na zaginaniu rzeczywistości w taki sposób, by produkt który się przedstawia klientowi, wydawał się lepszy niż w rzeczywistości. Zasadniczo najlepiej jest nie kłamać na jego temat, tylko pomijać niewygodne fakty. Co nie zmienia faktu, że ze swojego zadania wywiązali się znakomicie.

Komentarz: siera97

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl