Cyberpunk 2077 - patch 1.2 ma naprawić policję, samochody i więcej

Co nowego w Night City? Twórcy opisują część zmian, które pojawią się w aktualizacji 1.2 Cyberpunka 2077. Poprawie ulegnie m.in. zachowanie policji oraz system sterowania pojazdami.

Filip Węgrzyn

Cyberpunk 2077 - patch 1.2 ma naprawić policję, samochody i więcej.
Cyberpunk 2077 - patch 1.2 ma naprawić policję, samochody i więcej.

W SKRÓCIE:

  1. Zespół CD Projekt RED przedstawił część zmian z nadchodzącego patcha 1.2
  2. Łatka poprawi m.in. policję, jazdę pojazdami oraz usprawni sterowanie
  3. Pełna lista nowości wersji 1.2 pojawi się niebawem
  4. W dalszym ciągu nie znamy daty wprowadzenia patcha

Ekipa z CD Projekt RED w dalszym ciągu zacięcie walczy z błędami Cyberpunka 2077. Ostatnio informowaliśmy o rozpoczęciu wewnętrznych testów wersji 1.2, która niestety została opóźniona przez atak hakerski. Jednak dziś twórcy przerwali milczenie i przedstawili największe zmiany, jakie pojawią się w zniesławionym Night City po wprowadzeniu wspomnianej aktualizacji. Poprawiona zostanie m.in. zbyt szybka reakcja służb na dokonywane przez gracza przestępstwa czy czułość sterowania pojazdami przy użyciu myszki i klawiatury.

Aktualnie postrzelenie przypadkowego przechodnia skutkuje momentalną reakcją policji, która nie dość, że docierała na miejsce zdarzenia szybciej, niż gracz był w stanie zareagować, to też potrafiła pojawić się dosłownie za jego plecami. Łatka ma zapewnić wrażenie, że służby będą potrzebować trochę czasu, by zjawić się na miejscu, czyli po prostu ich reakcja zostanie opóźniona. Dodatkowo do gry zostaną dodane „drony rozpoznawcze”, których celem jest informowanie NCPD o wykroczeniach na mieście. Zwiększy to imersję świata, gdy, dla przykładu, policja pojawiała się znikąd po zastrzeleniu cywila, mimo że dookoła nie było żadnych świadków. Służby będą również bardziej przymykać oko na przypadkowe ofiary cywilne w czasie strzelanin między graczem a przeciwnikami.

Zmiany dotkną również model sterowania pojazdami. Doświadczeni za kółkiem gracze z pewnością dostrzegli i poczuli na własnej skórze, jak czułe potrafią być auta na ruchy kierownicą. Przyciągnęło to uwagę twórców, którzy zamieszczą w ustawieniach gry opcję zmiany czułości skręcania za sterami samochodu. Co ciekawe, członkowie zespołu odpowiedzialni ze ten segment rozgrywki odkryli w kodzie Cyberpunka błąd, który powodował problemy z szybkością poruszania się pojazdem w czasie nagłego spadku liczby klatek na sekundę. Po wprowadzeniu wersji 1.2 prędkość ruchu będzie taka sama w przypadku rozgrywki na niskiej, jak i wysokiej liczbie fps.

Pozostając jeszcze w zmotoryzowanej sferze Night City, do gry zostanie wprowadzony nowy system pozwalający na rozbujanie pojazdów, którymi nieodwracalnie utknęliśmy. Poniższe nagranie prezentujące tę mechanikę przywodzi mi na myśl podobną funkcję, jaka została zawarta w GTA V. W produkcji Rockstara mogliśmy przywrócić samochód na cztery kółka nawet po wylądowaniu dachem do ziemi. Nie miało to wiele wspólnego z realizmem, ale za to było dość wygodne. Najnowszy system w CP2077 będzie wykrywał, czy mimo dodawania gazu będziemy stać w miejscu, i w takim wypadku pozwoli nam „rozbujać” samochód na boki, co ma pozwolić na uwolnienie go z potrzasku.

Ostatnią dużą zmianą, jaką pochwalili się twórcy, jest wprowadzenie możliwości wyłączenia uniku za pośrednictwem podwójnego naciśnięcia klawiszu ruchu. Pozwoli to na zredukowanie liczby przypadków, w których wykonanie niechcianego uniku skutkowało np. śmiercią gracza w wyniku upadku z wysokości. Dodatkowo otrzymamy opcję przypisania sterowania bohaterem pod dowolne przyciski klawiatury. Unik w dalszym ciągu będzie można wykonywać dzięki podwójnemu wciśnięciu przełączenia kucania.

Nie są to jednak wszystkie zmiany, jakie pojawią się w aktualizacji 1.2. Jak podali twórcy, powyższe usprawnienia chcieli opisać osobno, a pozostałe poprawki pojawią się w nadchodzącej niebawem liście zmian. Dokładna data wprowadzenia łatki nie została jeszcze podana.

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

8.4

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

131

Filip Węgrzyn

Autor: Filip Węgrzyn

Z GRYOnline.pl związał się w listopadzie 2020 roku. Na początku pisał jako newsman, później wspomagał dział Produktów Płatnych we współpracach z zewnętrznymi serwisami jako redaktor prowadzący, a obecnie jest autorem newsów w dziale technologie. O tym, że pisanie sprawia mu wiele satysfakcji, wiedział już za młodu. Swoją przygodę z piórem zaczął od opowiadań, których miejscami akcji były światy postapo i fantasy. Jako ścieżkę edukacji wybrał organizację i sprzedaż reklamy, stąd też jego krótki epizod w influencer marketingu. Fan RPG-ów Bethesdy i From Software. Uwielbia również sieciowe strzelanki, survivale z budowaniem baz, gry kooperacyjne i horrory.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
27

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2021-03-24
18:45

AIDIDPl Legend

AIDIDPl

Wszyscy chcieli dobrej i dopracowanej gry. Że się im dostało po dupie za to, to wszyscy się mogli spodziewać. Z Bethesdą i F76 było tak samo. I tak samo będzie z każdą inną grą, która będzie przed premierą reklamowana jako rewolucja i ciul wie co a po premierze wyjdzie szmira...

Komentarz: AIDIDPl
2021-03-23
22:48

Tinira Legionista

😁

Zgadzam się...w ciekawe czy ludzie w Wiedźminie też latali po Nowigradzie z mieczem na wierzchu i tłukli cywili...aby pogonić się ze strażnikami...

Komentarz: Tinira
2021-03-23
08:20

tgolik Generał

tgolik

nanenab
Pisana język, trudna język.

Komentarz: tgolik
2021-03-22
22:32

zanonimizowany767782 Senator

Wg. mnie wiekszosc rzeczy jest nie do naprawienia i chocby latali ta gre przez 2 lata to za wiele z tego nie wyniknie ;]

Komentarz: zanonimizowany767782
2021-03-22
22:27

zamek9 Centurion

"Lead designer Cyberpunk 2077 pożegnał się z CDPR" brawwo hejterzy, tego chcieliscie to macie, Wieska 4 niedlugo nie bedzie miał kto robic, dlaczego odszedl ?
Podobno źle znosił psychicznie hejt związany z CP2077

Komentarz: zamek9

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl