Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 marca 2021, 20:15

Cyberpunk 2077 - patch 1.2 ma naprawić policję, samochody i więcej

Co nowego w Night City? Twórcy opisują część zmian, które pojawią się w aktualizacji 1.2 Cyberpunka 2077. Poprawie ulegnie m.in. zachowanie policji oraz system sterowania pojazdami.

W SKRÓCIE:

  1. Zespół CD Projekt RED przedstawił część zmian z nadchodzącego patcha 1.2
  2. Łatka poprawi m.in. policję, jazdę pojazdami oraz usprawni sterowanie
  3. Pełna lista nowości wersji 1.2 pojawi się niebawem
  4. W dalszym ciągu nie znamy daty wprowadzenia patcha

Ekipa z CD Projekt RED w dalszym ciągu zacięcie walczy z błędami Cyberpunka 2077. Ostatnio informowaliśmy o rozpoczęciu wewnętrznych testów wersji 1.2, która niestety została opóźniona przez atak hakerski. Jednak dziś twórcy przerwali milczenie i przedstawili największe zmiany, jakie pojawią się w zniesławionym Night City po wprowadzeniu wspomnianej aktualizacji. Poprawiona zostanie m.in. zbyt szybka reakcja służb na dokonywane przez gracza przestępstwa czy czułość sterowania pojazdami przy użyciu myszki i klawiatury.

Aktualnie postrzelenie przypadkowego przechodnia skutkuje momentalną reakcją policji, która nie dość, że docierała na miejsce zdarzenia szybciej, niż gracz był w stanie zareagować, to też potrafiła pojawić się dosłownie za jego plecami. Łatka ma zapewnić wrażenie, że służby będą potrzebować trochę czasu, by zjawić się na miejscu, czyli po prostu ich reakcja zostanie opóźniona. Dodatkowo do gry zostaną dodane „drony rozpoznawcze”, których celem jest informowanie NCPD o wykroczeniach na mieście. Zwiększy to imersję świata, gdy, dla przykładu, policja pojawiała się znikąd po zastrzeleniu cywila, mimo że dookoła nie było żadnych świadków. Służby będą również bardziej przymykać oko na przypadkowe ofiary cywilne w czasie strzelanin między graczem a przeciwnikami.

Zmiany dotkną również model sterowania pojazdami. Doświadczeni za kółkiem gracze z pewnością dostrzegli i poczuli na własnej skórze, jak czułe potrafią być auta na ruchy kierownicą. Przyciągnęło to uwagę twórców, którzy zamieszczą w ustawieniach gry opcję zmiany czułości skręcania za sterami samochodu. Co ciekawe, członkowie zespołu odpowiedzialni ze ten segment rozgrywki odkryli w kodzie Cyberpunka błąd, który powodował problemy z szybkością poruszania się pojazdem w czasie nagłego spadku liczby klatek na sekundę. Po wprowadzeniu wersji 1.2 prędkość ruchu będzie taka sama w przypadku rozgrywki na niskiej, jak i wysokiej liczbie fps.

Pozostając jeszcze w zmotoryzowanej sferze Night City, do gry zostanie wprowadzony nowy system pozwalający na rozbujanie pojazdów, którymi nieodwracalnie utknęliśmy. Poniższe nagranie prezentujące tę mechanikę przywodzi mi na myśl podobną funkcję, jaka została zawarta w GTA V. W produkcji Rockstara mogliśmy przywrócić samochód na cztery kółka nawet po wylądowaniu dachem do ziemi. Nie miało to wiele wspólnego z realizmem, ale za to było dość wygodne. Najnowszy system w CP2077 będzie wykrywał, czy mimo dodawania gazu będziemy stać w miejscu, i w takim wypadku pozwoli nam „rozbujać” samochód na boki, co ma pozwolić na uwolnienie go z potrzasku.

Ostatnią dużą zmianą, jaką pochwalili się twórcy, jest wprowadzenie możliwości wyłączenia uniku za pośrednictwem podwójnego naciśnięcia klawiszu ruchu. Pozwoli to na zredukowanie liczby przypadków, w których wykonanie niechcianego uniku skutkowało np. śmiercią gracza w wyniku upadku z wysokości. Dodatkowo otrzymamy opcję przypisania sterowania bohaterem pod dowolne przyciski klawiatury. Unik w dalszym ciągu będzie można wykonywać dzięki podwójnemu wciśnięciu przełączenia kucania.

Nie są to jednak wszystkie zmiany, jakie pojawią się w aktualizacji 1.2. Jak podali twórcy, powyższe usprawnienia chcieli opisać osobno, a pozostałe poprawki pojawią się w nadchodzącej niebawem liście zmian. Dokładna data wprowadzenia łatki nie została jeszcze podana.

Filip Węgrzyn

Filip Węgrzyn

Z GRYOnline.pl związał się w listopadzie 2020 roku. Na początku pisał jako newsman, później wspomagał dział Produktów Płatnych we współpracach z zewnętrznymi serwisami jako redaktor prowadzący, a obecnie jest redaktorem działu technologie. O tym, że pisanie sprawia mu wiele satysfakcji, wiedział już za młodu. Swoją przygodę z piórem zaczął od opowiadań, których miejscami akcji były światy postapo i fantasy. Jako ścieżkę edukacji wybrał organizację i sprzedaż reklamy, stąd też jego krótki epizod w influencer marketingu. Fan RPG-ów Bethesdy i From Software. Uwielbia również sieciowe strzelanki, survivale z budowaniem baz, gry kooperacyjne i horrory.

więcej