Legendarny deweloper Bethesdy przyznaje: świadomie zostawialiśmy błędy w Skyrimie. „Jeśli wszystko wygładzisz, stracisz część tej magii”

Jeden z twórców Skyrima przyznał, że Bethesda celowo pozostawiła niektóre niedoróbki w grze, jeśli te owocowały większą nieprzewidywalnością rozgrywki.

Adrian Werner

Legendarny deweloper Bethesdy przyznaje: świadomie zostawialiśmy błędy w Skyrimie. „Jeśli wszystko wygładzisz, stracisz część tej magii”, źródło grafiki: Microsoft.
Legendarny deweloper Bethesdy przyznaje: świadomie zostawialiśmy błędy w Skyrimie. „Jeśli wszystko wygładzisz, stracisz część tej magii” Źródło: Microsoft.

Bruce Nesmith to weteran studia Bethesda, który m.in. pełnił rolę głównego projektanta przy The Elder Scrolls V: Skyrim. Od kiedy w 2021 roku opuścił on ten zespół, w miarę regularnie udziela ciekawych wywiadów. W najnowszym, udzielonym podcastowi FRVR, przyznał, że zarówno on, jak i reszta zespołu byli zdziwieni żywotnością wspomnianej gry.

  1. W podcaście poruszono temat tego, że pomimo wielu lat na karku Skyrim nadal cieszy się ogromną popularnością – wczoraj w najgorętszym momencie dnia w The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition na Steamie bawiło się 26 039 graczy równocześnie.
  2. Według Nesmitha jest to głównie zasługa sposobu, w jaki zaprojektowano otwarty świat Skyrima. Oferuje on ogromną swobodę i nieprzewidywalność, nawet jeśli ceną za to jest brak idealnego dopracowania technicznego. Jak tłumaczy deweloper:

Myślę, że Skyrim zrealizował otwarty świat w sposób, którego nikt wcześniej nie osiągnął, a od tamtej pory bardzo niewiele osób próbowało to powtórzyć. Jedną z rzeczy, z którą się pogodziliśmy, a z którą wielu programistów ma trudności, jest to, że oznacza to pojawienie się pewnych dziwactw. (..)

Jeśli spróbujesz wszystko wygładzić i upewnić się, że nie ma żadnych dziwnych rzeczy, które ludzie nazywają w niektórych przypadkach błędami, stracisz część tej magii. (..). Priorytetowo traktujemy funkcjonalność i w wielu przypadkach decydowaliśmy: „No dobrze, ten błąd jest do zaakceptowania. To zachowanie nie jest idealne, ale możemy z tym żyć, bo spójrzcie, co dzięki temu zyskujemy”.

Nesmith dodał, że przy tworzeniu Skyrima twórcy nie próbowali prowadzić graczy za rączkę i zamiast tego pozwolili im samodzielnie kształtować swoje przygody w tym wirtualnym świecie. Według niego nawet dzisiaj jest to bardzo rzadkie podejście, pomimo tego, jak wiele produkcji z otwartym światem wychodzi teraz każdego roku.

  1. The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition na Steamie
  2. The Elder Scrolls V: Skyrim – recenzja
The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 11 listopada 2011

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

9.3

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-10-14
13:24

elathir Legend

elathir

Tia, jasne.

Tj. zostawili celowo, bo nie chciało im się płacić za naprawdę (czas devów kosztuje a moderów jest darmowy). Nie bez powodu Skyrim jest ledwo grywalny bez USP (i jego wariantów na różne edycje).

Komentarz: elathir
2025-10-14
13:17

vanBolko Konsul

vanBolko

Jeśli wszystko wygładzisz, stracisz... łatwe pieniądze z Creation Club.
Nawet im się nie chciało (może nie potrafią) naprawić generowanie zmian terenu w Creation Kit i od lat moderzy korzystają z zewnętrznych programów typu dyndolod.

Komentarz: vanBolko

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl