Bruce Nesmith, czyli były pracownik studia Bethesda, pesymistycznie patrzy na przyszłość branży gier, przynajmniej w kwestii superprodukcji.
Bruce Nesmith to weteran branży – był m.in. głównym projektantem The Elder Scrolls V: Skyrim, a ostatnio pełnił rolę projektanta systemów rozgrywki w Starfieldzie. Ze studia Bethesda odszedł w połowie 2021 roku. W rozmowie z serwisem VideoGamer podzielił się pesymistyczną wizją obecnego stanu branży gier.
Nie sądzę, aby ten model branży mógł być kontynuowany bez końca i jest ku temu wiele powodów. Jednym z nich jest prosta ekonomia. Aby odnieść sukces z grą, nad którą pracowałeś sześć lat, musisz sprzedać dziesiątki milionów egzemplarzy. To jedyny sposób na odzyskanie poniesionych kosztów. Więc jeśli gra nie zostanie wielkim hitem, jesteś martwy.
Cały problem w tym, że nie da się zagwarantować, że dana gra stanie się hitem, ponieważ tworzenie prawdziwych przebojów w branży gier jest bardzo trudne.
Nesmith podkreśla, że długie cykle produkcyjne generują także duże problemy z warstwą techniczną. Przez lata, w trakcie których autorzy pracują nad danym tytułem, standardy technologiczne często się zmieniają, co wymusza podciągnięcie do nich gry i tym samym jeszcze bardziej wydłuża produkcję.
Ponadto gry AAA wymagają wielkich zespołów, co nie tylko podbija koszty, ale również powoduje zmniejszenie ich wydajności. Jak tłumaczy, zespół, który zaczął od 50 osób i potem dodał kolejne 50, wcale nie staje się dwukrotnie bardziej produktywny. Zamiast tego można się spodziewać wzrostu o 80%, a im więcej osób mamy w studiu, tym bardziej ta wydajność spada. Skoordynowanie prac kilkuset, a nawet tysiąca deweloperów jest po prostu niezwykle trudnym zadaniem.
Zainteresować Was może:
Warto wspomnieć, że w ostatnim czasie Nesmith poruszył kilka innych ciekawych tematów:
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:Microsoft ma problem, bo nikt nie chce jego kiepskiego AI
GRYOnline
Gracze
Steam

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.