Projektant Skyrima nie żałuje odejścia Bethesdy od klimatów fantasy. Wspiera firmę w „prężeniu nowych kreatywnych muskułów”

Bruce Nesmith wskazuje, że Bethesda zawsze chciała być studiem wielu tytułów i i tym uzasadnia odejście firmy od klimatów fantasy w Fallout 4 i Starfieldzie.

Jakub Błażewicz

Projektant Skyrima nie żałuje odejścia Bethesdy od klimatów fantasy. Wspiera firmę w „prężeniu nowych kreatywnych muskułów”, źródło grafiki: Bethesda / Microsoft..
Projektant Skyrima nie żałuje odejścia Bethesdy od klimatów fantasy. Wspiera firmę w „prężeniu nowych kreatywnych muskułów” Źródło: Bethesda / Microsoft..

Przejście ze światów fantasy do science fiction miało pozwolić firmie Bethesda rozwinąć skrzydła. Tak stwierdził projektant Skyrima (oraz rozgrywki Starfielda) Bruce Nesmith w trakcie rozmowy z serwisem Video Gamer. Miał on „odetchnąć z ulgą” po przejściu z piątego The Elder Scrolls do Fallouta 4, a później do Starfielda.

Twórca przyznaje, że nie wszyscy byli zadowoleni z tej zmiany kursu. Część osób, które dołączyły do Bethesdy, była fanami gier RPG w realiach fantasy (czyli serii The Elder Scrolls) i to takie projekty chcieli opracowywać po zatrudnieniu w firmie.

Jednakże Nesmith jest zdania, że studio podjęło dobrą decyzję, bo pozwoliło to zespołom Bethesdy „prężyć nowe kreatywne muskuły”. Firma zawsze chciała być „wielotytułowym studiem”, a deweloperzy nie chcą robić ciągle tego samego.

Trzeba przyznać, że są ludzie, których nie pociągał Fallout lub Starfield, a którzy przyszli do Bethesdy tylko dlatego, że chcieli pracować nad tytułami fantasy. Tak bywa wszędzie, ale Bethesda zawsze chciała być studiem z wieloma tytułami i myślę, że to mądre posunięcie. Sądze, że to dobre dla ludzi, którzy tam pracują. Uważam też, że to dobre dla branży. I że jest to dobre dla konsumentów.

Nesmith zwraca też uwagę, że chęć „tworzenia nowego” była obecna już przy projektowaniu Skyrima. Dla Bethesdy nie było to tylko „wymyślanie Obliviona na nowo” – twórcy wprowadzili sporo „innowacji” w projekcie, grafice i innych elementach gry. Po części była to zasługa, rzecz jasna, konsol nowej generacji, których większa moc dawała twórcom większe możliwości.

Warto przy tym przypomnieć słowa Todda Howarda, który w czerwcu nie mógł odżałować, że Bethesda nie wspierała swoich poprzednich gier wystarczająco długo, a we wrześniu Tim Lamb wyraził nadzieję, że wyreżyserowany przez niego Starfield będzie bawił graczy jeszcze w przyszłej dekadzie.

  1. Starfield – poradnik do gry
  2. Recenzja Starfield – ten kosmos pozytywnie przytłacza
  3. Recenzja gry Starfield: Shattered Space – przeciętny dodatek, ale nie za taką cenę
Starfield

Starfield

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 6 września 2023

Informacje o Grze
6.5

GRYOnline

5.9

Gracze

5.7

Steam

8.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

John Wick 5 „nie będzie tym, czym myślicie, że jest”. „Piątka” nie powstanie szybko, ale na horyzoncie jest prequel o bohaterze Keanu Reevesa

Następny
John Wick 5 „nie będzie tym, czym myślicie, że jest”. „Piątka” nie powstanie szybko, ale na horyzoncie jest prequel o bohaterze Keanu Reevesa

Najnowszy horror przeraża przede wszystkim ocenami. Gracze wczesnego dostępu No More Room in Hell 2 nie mogą doliczyć się bugów

Poprzedni
Najnowszy horror przeraża przede wszystkim ocenami. Gracze wczesnego dostępu No More Room in Hell 2 nie mogą doliczyć się bugów

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl