„Ktoś grał, strzelając do każdego NPC, zanim ten zdążył się odezwać”. Dwie skrajnie różne postacie upewniły twórców Fallouta, że fabuły nie da się popsuć

Twórca Fallouta opowiedział o kluczowej dla historii gry postaci, która była w stanie zepsuć fabułę. Zmusiło to deweloperów do ponownego sprawdzenia całego tytułu.

Marcin Bukowski

„Ktoś grał, strzelając do każdego NPC, zanim ten zdążył się odezwać”. Dwie skrajnie różne postacie upewniły twórców Fallouta, że fabuły nie da się popsuć, źródło grafiki: Bethesda Softworks..
„Ktoś grał, strzelając do każdego NPC, zanim ten zdążył się odezwać”. Dwie skrajnie różne postacie upewniły twórców Fallouta, że fabuły nie da się popsuć Źródło: Bethesda Softworks..

Jednym z istotniejszych aspektów gier RPG jest swoboda w sposobie ich przechodzenia. Tytuły te często oferują wiele tzw. „buildów”, które potrafią skrajnie się od siebie różnić, a przy odrobinie wyobraźni pozwalają nawet na prawdziwe szaleństwa, takie jak pokonanie silnego bossa przy użyciu np. gołych pięści. Zdanie to podziela Tim Cain, twórca m.in. Fallouta, który przyznał, że był to jeden z elementów branych pod uwagę podczas produkcji gry.

Masowy morderca zepsuł Fallouta

Nie jest to jednak prosty temat, gdyż jak wiemy nie od dzisiaj, gracze to cwane bestie, które wykorzystując limity gry, zawsze znajdą jakiś sposób na jej zepsucie. O jednym takim przypadku Cain opowiedział w swoim najnowszym filmie opublikowanym w serwisie YouTube, w którym, swoją drogą, wypowiedział się również nt. przemocy zawartej w grach RPG.

Kiedy tworzyliśmy Fallouta, był ktoś, kto grał w tę grę, strzelając do każdego napotkanego NPC-a, zanim ten zdążył się odezwać. Wiedziałem, że są ludzie, którzy to zrobią, ale okazało się, że zepsuł on grę. Zepsuł ją Gizmo w Junktown. Gracz po prostu wszedł do pokoju i strzelił Gizmo prosto w głowę, zanim ten zdążył powiedzieć choć słowo.

Ta prosta i wydawałoby się dość łatwa do przewidzenia czynność, przerwała przebieg całej historii, zmuszając projektantów do przeczesania całego Fallouta w poszukiwaniu podobnych problemów. Twórcy testowali wiele różnych podejść, upewniając się, że każda postać będzie w stanie dotrzeć do napisów końcowych. Wśród nich znalazł się także Potato, bohater wykreowany przez Caina, wyróżniający się wyjątkowo niską inteligencją.

Postać nazywała się Potato, a ja ukończyłem nią grę i udowodniłem, że można to zrobić, mając jeden punkt inteligencji. Było ciężko, ponieważ nie zdobyła ona zbyt wielu punktów umiejętności – te w Falloucie zależały właśnie od punktów inteligencji.

Ta ciekawa historia pokazuje, z jak dużymi wyzwaniami muszą niekiedy mierzyć się twórcy gier podczas ich produkcji. Przewidzenie zachowań graczy z pewnością nie jest łatwe, zwłaszcza w przypadku rozbudowanych tytułów, oferujących ogromną swobodę działania.

Fallout

Fallout

PC
po premierze

Data wydania: 30 września 1997

Informacje o Grze
8.6

GRYOnline

8.9

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Polski survivalowy RTS science fiction wreszcie odsłania swoje karty, wystarczy poprosić. Niczym we Frostpunku 2, w Dark Moon czekają nas trudne dylematy moralne

Następny
Polski survivalowy RTS science fiction wreszcie odsłania swoje karty, wystarczy poprosić. Niczym we Frostpunku 2, w Dark Moon czekają nas trudne dylematy moralne

Świetnie oceniane RPG dla fanów Gothica otrzyma już tylko jedną „dużą” aktualizację. Twórcy Drova: Forsaken Kin rozpoczynają pracę nad nową grą, również RPG

Poprzedni
Świetnie oceniane RPG dla fanów Gothica otrzyma już tylko jedną „dużą” aktualizację. Twórcy Drova: Forsaken Kin rozpoczynają pracę nad nową grą, również RPG

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl