Fallout: Vault 13 na zakręcie, projekt został zawieszony. „Nie była to łatwa decyzja, ale wierzymy, że to właściwy krok”
Mamy fatalne wieści związane z ambitnym modem Fallout: Vault 13, który miał stanowić remake pierwszej części cyklu. Prace nad nim zostały zawieszone.

Problem z gigantycznymi modami jest taki, że często są one porzucane w trakcie produkcji. Trudno to rozpatrywać w charakterze zaskakującej informacji, bo ich produkcja trwa długie lata i tworzą je amatorzy, którzy pracują nad tymi projektami za darmo. Najnowszym tego przykładem stała się modyfikacja Fallout: Vault 13, której celem było odtworzenie na silniku Fallouta 4 zawartości pierwszej odsłony serii.
- Na Discordzie projektu autorzy poinformowali, że prace nad Fallout: Vault 13 zostały zawieszone. Twórcy przepraszają fanów, ale uważają, że podjęli właściwą decyzję:
Po wielu przemyśleniach i rozważaniach postanowiliśmy oficjalnie zawiesić prace nad Fallout: Vault 13. Nie była to łatwa decyzja, ale wierzymy, że jest to właściwy krok na tym etapie naszej podróży. Wiem, że może to być nieoczekiwana wiadomość i szczerze przepraszamy za wszelkie rozczarowania, które może spowodować.
- W ciągu kilku tygodni autorzy zamierzają opublikować wszystko, co do tej pory opracowali z myślą o tej modyfikacji. Teoretycznie ktoś może więc spróbować ją dokończyć, ale to byłoby niezwykle trudne zadanie. Wypuszczenie nieukończonego moda i tak będzie jednak bardzo korzystne, gdyż inni fani będą mogli z niego zaczerpnąć różne elementy do swoich projektów.
W tym wypadku decyzja o porzuceniu moda jest dosyć zaskakująca. Raptem dwa miesiące temu autorzy udostępnili bowiem obszerne demo Fallout: Vault 13 (możecie je pobrać z serwisów NexusMods i ModDB lub z oficjalnego Discorda projektu) i wydawało się, że prace idą w dobrym kierunku.
Warto wspomnieć, że równolegle inny zespół tworzy Fallout 4: Project Arroyo, czyli fanowski remake drugiej części serii. Ten projekt nadal znajduje się w produkcji, ale autorom będzie teraz ciężej. Współpracowali oni bowiem ściśle z twórcami Fallout: Vault 13, wspólnie opracowując elementy, które mogły być wykorzystane w obu projektach.
- Fallout: Vault 13 w serwisie NexusMods
- Fallout: Vault 13 w serwisie ModDB
- Oficjalnegy Discorda projektu

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
claudespeed18 Legend

Historia jak z większością wielkich modów. Jak nie problemy z twórcami gier to wewnątrz grup czy z przeliczeniem się z zamiarami.
Jeśli odtworzenie Fallout 1 ich przerosło to niestety można się spodziewać że inne projekty mają jeszcze większe szanse na upadek.
boy3 Legend
Naprawdę ludziom tak przeszkadza ten rzut izometryczny że muszą tworzyć jakieś remaki na tym gównianym silniku bethesdy?
michalw258111417 Chorąży
Z całym szacunkiem, ale przenoszenie czegoś na silnik Bethesdy to już na starcie jest porażką.
marcinho01 Pretorianin

Aj szkoda... zapowiadało się fantastycznie. Klasyczna, legendarna falloutowa "jedyneczka" miała wielkie szanse na pełne odświeżenie i demko pokazywało, że idzie wszystko w dobrą stronę. Mam nadzieję, że ktoś to kiedyś dokończy...