Kim są ultra gamers i dlaczego warto zmieniać w nich tzw. niedzielnych graczy?

Firma analityczna JupiterResearch przeprowadziła w ostatnim czasie badania, których celem było wyszczególnienie najważniejszych cech tzw. gracza harcore’owego. Ich wyniki okazały się całkiem zaskakujące – okazało się bowiem, że aż 22% spośród badanych graczy konsolowych zostało zaklasyfikowanych do tzw. kategorii „ultra console gamers”.

Piotr Doroń

30

Firma analityczna JupiterResearch przeprowadziła w ostatnim czasie badania, których celem było wyszczególnienie najważniejszych cech tzw. gracza hardcore’owego. Ich wyniki okazały się całkiem zaskakujące – okazało się bowiem, że aż 22% spośród badanych graczy konsolowych zostało zaklasyfikowanych do tzw. kategorii „ultra console gamers”.

Jak poinformowała firma JupiterResearch, są to ludzie spędzający przy grach co najmniej pięć godzin tygodniowo. W raporcie zatytułowanym „Audience Segmentation: Coaxing Gamers up the Consumption Ladder” czytamy również, że ten segment rynku wydał w ciągu ostatnich sześciu miesięcy co najmniej 50 dolarów na gry bądź akcesoria konsolowe.

Autorzy raportu stawiają w nim intrygująca tezę, w której dowodzą, że wydawcom i producentom gier na rękę jest metamorfoza tzw. niedzielnych graczy w hardcore’ową ich odmianę. Michael Gartenberg, wiceprezes JupiterResearch, tłumaczy to następująco: „Ultra gamers są bardzo ważnym segmentem rynku gier. Trzeba jednak zauważyć, że rzesza osób grających tygodniowo poniżej pięciu godzin i wydających na konsole oraz gry mniej niż 50 dolarów miesięcznie jest ponad dwukrotnie większa. Przed twórcami i dystrybutorami pojawia się wielka szansa na poprawienie wyników całego przemysłu growego”.

Całą sytuację świetnie obrazują kolejne badania opisane w raporcie. Wynika z nich, że hardcore’owi gracze wydają na swoje hobby od 20 do 100% więcej niż rzadziej grające osoby. Według analityków JupiterResearch wielki udział w przyciągnięciu graczy do ekranów telewizorów bądź monitorów na dłuższą chwilę może mieć system elektronicznej dystrybucji gier oraz pozycje, w których wielki nacisk położony zostanie na tryb rozgrywki sieciowej. Wydaje się, że taki rozwój wypadków jest najbardziej prawdopodobny.

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Nowe wieści na temat kontynuacji gry Prey

Następny
Nowe wieści na temat kontynuacji gry Prey

Byli szefowie Nintendo of America docenieni

Poprzedni
Byli szefowie Nintendo of America docenieni

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
25
26

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl