Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 kwietnia 2025, 10:30

Kilka lat ulepszania Cyberpunka 2077 ma pomóc wersji na Switcha 2 uniknąć losu edycji na PS4 i Xboxa One, twierdzi CD Projekt RED

Solidna podstawa i nowocześniejsze podzespoły Switcha 2 mają sprawić, że Cyberpunk 2077 na tej konsoli nie powtórzy błędów wydań na PS4 i XOne.

Źródło fot. Grupa CD Projekt.
i

Cyberpunk 2077 na Switcha 2 nie powtórzy błędów poczynionych przez twórców na konsolach poprzedniej generacji.

Polskie RPG dawno ma za sobą czasy, gdy powszechnie uznawano je za rozczarowanie i porażkę CD Projektu. Niemniej nawet po ponad 4 latach gracze czasem wypominają jakość Cyberpunka 2077 na starszych konsolach: PlayStation 4 i Xboxie One. Na tych urządzeniach gra, mówiąć delikatnie, pozostawiała wiele do życzenia.

Po części dlatego niektórzy internauci mieli obawy co do tego, jak będzie działał i wyglądał Cyberpunk 2077 na Switchu 2. Tak, nowa konsola Nintendo oparta jest na bardziej współczesnych podzespołach, co daje jej przewagę nad PS4. Niemniej na papierze NS2 bliżej do tej platformy, niż do PlayStation 5.

Nie dziwi więc, że szybko pojawiły się spekulacje i porównania C2077 na drugim „pstryku” z wydaniami na inne konsole (przede wszystkim Sony). Pisaliśmy już o zestawieniach graficznych, które poztywnie zaskoczyły internautów – choć nie rozwiały wszystkich wątpliwości.

Lata rozwoju i szybszy dysk pomogły twórcom

O wydajność gry na nowej konsoli Nintendo zapytano też Tima Greena, inżyniera ze studia CD Projekt RED. W wywiadzie dla serwisu Game File praujący w Polsce twórca napomknął, że deweloper celuje w rozdzielczość 1080p we wszystkich trybach poza wydajnościowym w trybie przenośnym. Potwierdzono też wsparcie DLSS nawet po wyjęciu konsoli ze stacji dokującej.

Oczywiście zespół musi iść na kompromisy, lecz tym razem twórcy dokładają starań, by nie odejść za daleko od „wizji” Night City. Poza tym szybszy dysk to istotna przewaga w porównaniu z PS4 i XOne. Dla przypomnienia: problemy z wczytywaniem obiektów i tekstur były jednym z głównych powodów, dla których gracze nie pokochali Cyberpunka 2077 na starszych konsolach.

Nie bez znaczenia są też lata aktualizacji i poprawek, które opracował zespół CD Projekt RED od niefortunnej premiery gry pod koniec 2020 roku. Tak ulepszony „build” Cyberpunka 2077 dał twórcom „solidną podstawę” do prac nad wydaniem na drugiego „pstryczka”.

Cyberpunk 2077 trafi na Nintendo Switch 2 w dniu premiery konsoli: 5 czerwca.

  1. Cyberpunk 2077 na PS4 to katastrofa. Miałeś spalić miasto, nie konsolę, samuraju
  2. Recenzja gry Cyberpunk 2077 – samuraju, masz świetne RPG do ogrania
  3. Recenzja Cyberpunk 2077: Phantom Liberty – znowu to zrobili
  4. Cyberpunk 2077 – poradnik do gry

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej