Jak wyglądać będzie rozwój postaci w Guild Wars 2
Do premiery Guild Wars 2 pozostał jeszcze szmat czasu, ale z miesiąca na miesiąc wiemy coraz więcej o jednej z najbardziej wyczekiwanych gier przyszłego roku. Nowej cegiełki budującej naszą wiedzę na temat tej produkcji dostarczył traktujący o rozwoju postaci wpis na oficjalnym blogu.
Do premiery Guild Wars 2 pozostał jeszcze szmat czasu, ale z miesiąca na miesiąc wiemy coraz więcej o jednej z najbardziej wyczekiwanych gier przyszłego roku. Nowej cegiełki budującej naszą wiedzę na temat tej produkcji dostarczył traktujący o rozwoju postaci wpis na oficjalnym blogu.

Isaiah Cartwright (jeden z projektantów Guild Wars 2) wytłumaczył, że zawsze denerwował go brak szybko odczuwalnych postępów w większości produkcji MMO. Nieraz można w nich spędzić cały dzień, a w charakterystykach postaci żadnych większych rezultatów tego nie widać. Ludzie z ArenaNet postanowili, że coś takiego nie będzie mieć miejsca w ich produkcji. Przede wszystkim odrzucono popularną krzywą rozwoju, która powoduje, że im wyższy mamy poziom, tym ciężej jest się wdrapać na następny. W przypadku Guild Wars 2 za każdym razem potrzebny będzie mniej więcej taki sam wysiłek, by postać awansowała na kolejny poziom. Dzięki temu nawet po krótszych sesjach gracze mają odczuć, że coś osiągnęli i co równie ważne zobaczyć tego rezultaty.
Limit rozwoju postaci ustanowiony zostanie na poziomie osiemdziesiątym. Oczywiście, wzrost charakterystyk nie będzie jedynym, co gracze mogą osiągnąć. Nagrodą za poświęcanie czasu na Guild Wars 2 ma być także m.in. kompletowanie różnorodnych przedmiotów, cech czy umiejętności.

Jednak tak naprawdę to nie nabijanie statystyk, a jakość przygód ma utrzymać zainteresowanie graczy i motywować ich do powracania do tego świata. Twórcy chcą dostarczyć graczom żywe uniwersum, wypełnione po brzegi ciekawymi zadaniami i aktywnościami. Co więcej, dzięki zmianom, jakie zachodzić będą w wirtualnym świecie i różnorodności postaci, gra ma być interesująca nawet przy ponownym rozgrywaniu. Wzorem najlepszych tradycyjnych singleplayer’owych RPG-ów dwie różne postacie przeżyją całkiem różne przygody, nawet przechodząc tę samą linię fabularną.

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
zanonimizowany738576 Pretorianin
Pinokio21
Rzeczywiście LOTRO ma się świetnie, skoro teraz ma być darmowa wersja. Aion na siłę miał być killerem WoW-a - nie udało się (jak zwykle)
zanonimizowany639270 Generał
Zapowiada się na porządną produkcję a jak komuś nie pasuje 80 lvl expa to niech na pasek nie patrzy :d tylko queści i bawi się jak lubi.
TobiAlex Legend
@zarith
Rozwaliłeś mnie swoim komentarzem na maksa! poważnie! Ile to kilka lat temu było wojen i kłótni na temat tego, czy GW to mmo. Tysiące komentarzy, offtopów, jeden przekonywał drugiego, wyzwiska itp. itd. A tu nagle nie stąd ni zowąd piszesz, że GW to nie mmo...
@Pinokio21
LotRO ma się dobrze? Hmm, ciekawe. Poczytaj na forach na temat statystyk (ponad 100.000 graczy all). Rzeczywiście ma się dobrze. Już nie wspomnę, że we wrześniu przechodzi na F2P. Nie mówię, że gra jest zał - sam parę dni temu zakupiłem ponownie klienta (z dodatkiem Mines of Moria). Dzięki temu po przejściu na F2P będę miał status VIP (przez jakiś czas, potem przechodzę na Premium). Nie zmienia to jednak faktu, że nie jest za dobrze.
Aion ma 4 mln subskrybcji? Chyba miał! Nawet Azjaci olali grę. Miał pomóc patch 1.9 - nie pomógł. Ponoć zrobi to patch 2.0, chociaż wątpię w to. A, i tak NCSoft już łączy serwery, bo graczy jest co raz mniej.
Nolifer Legend

od przyszłego roku królami MMO będzie SW i Właśnie GW 2 ^^
Dycu Legend
Od przyszłego roku tak samo jak od wielu lat królem na tronie będzie WoW, ponieważ inni jeszcze nie nauczyli się że robiąc kolejne klony WoW'a, nie da się go pobić, ponieważ Blizzard dyktując warunki zawsze jest o krok przed innymi.
Oczywiście mówię to pomijając małe wyjątki jak właśnie GW 1.
SW nie przetrwa na rynku dłużej jak 4-5 lat.