Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 2 grudnia 2011, 10:36

autor: Hed

Ile jest wart polski rynek gier w 2011 roku? 692 miliony złotych!

692 miliony złotych to szacunkowa wartość polskiego rynku gier wideo w 2011 roku. Tak wynika z danych przygotowanych przez nasz serwis. Odnotowaliśmy wzrost w segmencie gier pudełkowych (wbrew tendencjom globalnym), ale największą dynamiką cechują się produkcje typu freemium, których rozwój jest błyskawiczny.

Polski rynek gier nadal cechuje się dynamicznym wzrostem – tak wynika z danych gry-online.pl, zaprezentowanych przez prezesa firmy GRY-OnLine S.A. Mariusza Klamrę na konferencji Game Industry Trends 2011. Według szacunków, wartość rynku gier wideo w Polsce może wynieść w 2011 roku aż 692 miliony złotych (wyliczenia dotyczą tylko oprogramowania). Najprężniej rozwija się segment freemium.

Sytuację w Polsce obrazuje poniższy wykres, stworzony na podstawie szacunkowych danych gry-online.pl. Odnotowaliśmy wzrost w każdym segmencie rynku – także w retail, czyli klasycznej dystrybucji pudełkowej (z 346 milionów złotych w 2010 roku do 402 milionów złotych w 2011 roku). W relacji z konferencji GIT 2011 pisaliśmy, że stało się tak wbrew tendencjom rynkowym za sprawą wzrostu średniej ceny gry (większy udział droższych gier konsolowych).

Ile jest wart polski rynek gier w 2011 roku? 692 miliony złotych! - ilustracja #1

Tym co napędza branżę jest fenomenalny rozwój segmentu freemium, skupiającego wszelkie gry free to play i online. Zebranie rzetelnych danych na temat tej części rynku jest niezwykle trudne, ale z naszych szacunków wynika, że rozrasta się on w zastraszającym tempie – z 50 milionów złotych w 2009 roku do 250 milionów złotych w 2011 roku. Wzrasta też znaczenie dystrybucji cyfrowej, chociaż tutaj pieniądze jeszcze nie są tak duże.

Gry social, freemium, czy online są obecnie na topie, co potwierdzają liczne sukcesy polskich i zagranicznych firm. Jeden z największych producentów casualowych, czyli PopCap Games, szacuje, że 120 milionów ludzi grywa obecnie w tytuły społecznościowe. To oznaczałoby wzrost zainteresowania tym segmentem rynku aż o 70% z roku na rok. Podobno coraz więcej ludzi kupuje też wirtualne produkty – w tym roku co czwarty użytkownik wydał na nie swoje pieniądze.

  1. GIT 2011 – tuzy polskiej branży gier o Free to play, graczach casualowych i zarabianiu
  2. GIT 2011 – kilka słów o grywalizacji i jej praktycznych zastosowaniach
  3. GIT 2011 - Jak wygląda statystyczny polski gracz