Horizon: Forbidden West zachwyca grafiką nie tylko na PS5 - oto screeny z PS4
Horizon: Forbidden West ma wyglądać lepiej od poprzednika nie tylko na PS5. Na dowód studio Guerrilla Games opublikowało screeny z wydania na PlayStation 4.

Druga część serii Horizon ma zachwycić graczy pod wieloma względami: bardziej zróżnicowanymi maszynami i ludźmi, większą swobodą w poruszaniu się (także w walce) etc. Twórcy obiecali też, że produkcja – choć de facto nextgenowa – będzie działać i wyglądać dobrze także na starszej konsoli Sony. Dowodem mają być świeże screeny z Horizon: Forbidden West, które pochodzą z wydania na PlayStation 4.
Może Cię zainteresować:
- Horizon: Zero Dawn na PC z nowym patchem poprawiającym wydajność
- 2022 rok będzie mocny. Największe premiery gier na jednym obrazku
Studio Guerrilla Games pochwaliło się obrazkami na Twitterze. Gra na tych screenach bez wątpienia prezentuje się bardzo dobrze, choć zapewne da się znaleźć takie czy inne uchybienia względem wydania na PS5.
Dla przypomnienia: deweloperzy obiecali poprawiony wygląd Aloy w stosunku do Horizon: Zero Dawn, przy jednoczesnym zachowaniu (jeśli nie poprawieniu) wydajności. Mają to umożliwić niewykorzystane wcześniej zasoby mocy PlayStation 4, aczkolwiek nadal nie podano żadnych szczegółów. Nie jest to też kwestia udanej konwersji – Forbidden West od początku powstaje i jest testowane zarówno na PS4, jak i PS5.
Niestety statyczne obrazki nie pozwalają stwierdzić, czy tytuł działa i prezentuje się w ruchu tak dobrze, jak sugeruje zespół Guerrilla Games. Nie mamy też pewności, czy twórcy mówią o standardowym modelu PlayStation 4, czy o wariancie Pro (choć podpisy na grafikach wskazują na tę pierwszą opcję). Dowiemy się tego bliżej premiery gry.
Horizon: Forbidden West zmierza na PlayStation 4 i PlayStation 5, na których zadebiutuje 18 lutego 2022 roku.

GRYOnline
Gracze
- grafika (gry)
- screeny (gry)
- tytuły ekskluzywne
- action adventure
- gry akcji TPP
- Horizon (marka)
- Sony Interactive Entertainment
- PS4
- PS5
Komentarze czytelników
zanonimizowany1359977 Senator
Jedynka ograna na PS4 i jak dla mnie fabula i gra byla kompletna i zakonczenie zamykajacy serię.
Nie mam juz ani PS4 ani PS5 wiec zostaje mi dwójkę obejrzec na YouTube w jakości 4K.
Nie sądzę, ze ym żałował, ze nie zagram, gdyz juz w jedynce tyle sie nawalczylem z maszynami, ze do dzisiaj mam ich dosyc. Super fabula przewodnia gry, ale walka mnie męczyła, nie przepadam za wałka z robotami.
Dwojke sie obejrzy i oceni czy dobre czy nie.
Chyba tak bede robil z tymi grami na "niedostepne i drogie" PS5, a grać faktycznie to na Xboxie, PC i Steamdecku w resztę gier.
Jak bedzie wiecej takich jak ja, to Sony przejedzie sie na tym co zrobili (podwyżka cen i zero doslownie zero reakcji na spelulantow przez ponad rok, czyli aprobują to!).
P.S " Mają to umożliwić niewykorzystane wcześniej zasoby mocy PlayStation 4..." ale baja, zasoby PS4 czylu customPC na 100% już pierwsze gry wykorzystywaly jak Killzone 4. Tu nie ma ukrytych zasobów jak to pecetowe bebechy. Tu mozna tylmo lepiej lub gorzej napisac kod gry dociskając lub luzujac pracę programistów i grafików.
Tam nie 120 rdzeniowego procesora, ktory dopiero po latach dostaje soft korzystajacy z kazdego rdzenia czy jakiejs grafenowej technologii, ktora na poczatku byla wykorzystywana w kilku % jak mózg człowieka.
Natanoslav Drejkovski Konsul
to niedobrze. to znaczy że wersja na PS5 to tylko przypudrowana wersja z PS4
JeicamPL Konsul

Yup, PS4 daje rade, patrzcie jakie pięknie bullshoty... :D
Nie ma to jak zachwycać się grafiką i twierdzić, że PS4 daje radę po mocno podkręconych statycznych zdjęciach ;)
Samo Horizon 1 już zachwycało pięknym światem i grafiką, aczkolwiek w mojej opinii gra mocno pusta i płytka niestety, nudny gameplay, mocno zmuszam się by ją ukończyć :( A podobno zwieńczenie tej świetnej historii świata, która niestety jest źle prowadzona, potrafi zszokować i się podobać :)
Angryziom Chorąży
Mnie interesuje, jak za 3 lata będzie się prezentować na pc, bo wtedy pewnie dużo osób dopiero ogra
Legion 13 Senator

Przesadzacie w komentarzach pisząc że to nie możliwe, dostaliśmy 4 screenshoty, 3 z nich zostały naprawdę dobrze wykonane, nie pokazują większości cięć, ale 4 screenshot pokazuje wszystko - chodzi o ten SS z Aloy na "koniu", kilka szczegółów:
- rozdzielczość - mocno widoczna rekonstrukcja, trawa, woda i skrzydła ptaków mają bardzo dobrze widoczne artefakty, lis nie ma absolutnie żadnych detali, taki rozmyty zlepek pikseli. Obstawiam że rozdzielczość to coś w stylu 1080p rekonstruowane z okolic 720p
- odbicia - co ta woda odbija? Jak to rzeczywiście jakaś cubemapa to ma tak niską jakość że straciła jakiekolwiek szczegóły.
- Ambient occlusion - albo bardzo niska jakość, albo w ogóle nie istnieje i jest symulowane przez inne technologie
- oświetlenie - znów bardzo niska jakość - na przykład część roślinności na tej wieży po lewej jest oświetlona tak samo z każdego kierunku (nawet od spodu, zresztą bohaterka i jej "koń" też są tak samo oświetleni.
- Anisotropic Filtering - wygląda jak niskie ustawienie (może x2), ale to standard na PS4/X1
Ogólnie jak będzie działać w tych stabilnych 30FPS to nawet pomimo gigantycznej ilości problemów będzie to imponujące zważając że PS4 to tak właściwie sprzęt z niższej półki sprzed 7 lat.