Horizon: Zero Dawn na PC z nowym patchem poprawiającym wydajność

Nowa aktualizacja Horizon: Zero Dawn w końcu pozwala korzystać z dobrodziejstw DLSS oraz FidelityFX Super Resolution w pecetowym wydaniu gry.

Jakub Błażewicz

Horizon: Zero Dawn na PC z nowym patchem poprawiającym wydajność.
Horizon: Zero Dawn na PC z nowym patchem poprawiającym wydajność.

Obecnie uwaga studia Guerrilla Games niewątpliwie skupia się na Horizon: Forbidden West. Dość rzucić okiem na długie, regularnie udostępniane wpisy na oficjalnym blogu marki PlayStation. Jednakże deweloperzy znaleźli też chwilę na przygotowanie drobnej, ale ważnej aktualizacji dla „jedynki”. Od dziś pecetowe Horizon: Zero Dawn pozwala korzystać z technologii DLSS na GeForce’ach oraz FidelityFX Super Resolution na Radeonach. Ta druga zastąpiła starsze FidelityFX CAS, które dotychczas wspierała produkcja.

Dla przypomnienia: obie funkcje pozwalają znacznie zwiększyć wydajność w grach bez spadku jakości obrazu. Innymi słowy, od teraz posiadacze Horizon: Zero Dawn na PC mogą liczyć na płynniejsze wyświetlanie animacji na swoich komputerach. Pierwsze porównania pokazują, że włączenie DLSS lub Fidelity FX Super Resolution pozwala zyskać kilkanaście fps przy zabawie w rozdzielczości 4K.

Aktualizacja o numerze 1.11 to także garść innych poprawek związanych z wydajnością, w tym zarządzaniem shaderami przez aplikacje. Przekładają się one na szybsze uruchamianie produkcji, zredukowanie zacinania animacji spowodowanego kompilowaniem shaderów w trakcie rozgrywki oraz skrócenie ekranów ładowania. Niestety, to ostatnie dotyczy tylko „szybszych” procesorów – na niektórych systemach wczytywanie może zajmować nawet więcej czasu niż dotychczas. Ponadto na wszystkich konfiguracjach sprzętowych może się tymczasowo zwiększyć użycie CPU.

Horizon: Zero Dawn - Complete Edition

Horizon: Zero Dawn - Complete Edition

PC PlayStation
po premierze

Data wydania: 28 lutego 2017

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

7.9

Gracze

8.8

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

35

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Nowy Splinter Cell ma być „bardziej skradankowym Assassin's Creedem” (plotka)

Następny
Nowy Splinter Cell ma być „bardziej skradankowym Assassin's Creedem” (plotka)

Nick Offerman jako Bill w serialowej adaptacji gry The Last of Us

Poprzedni
Nick Offerman jako Bill w serialowej adaptacji gry The Last of Us

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl