Halo: Reach - szczegóły na temat trybu multiplayer

Redakcja serwisu Shacknews pozyskała szereg nowych, szczegółowych informacji na temat trybu wieloosobowego z Halo: Reach, a także rozwiązań społecznościowych, które będzie oferować najnowsza produkcja studia Bungie.

Piotr Doroń

15

Redakcja serwisu Shacknews pozyskała szereg nowych, szczegółowych informacji na temat trybu wieloosobowego z Halo: Reach, a także rozwiązań społecznościowych, które będzie oferować najnowsza produkcja studia Bungie.

Halo: Reach - szczegóły na temat trybu multiplayer - ilustracja #1

Multiplayer w Halo: Reach (źródło: Shacknews.com).

W grze natkniemy się zatem na system Active Roster (wzorowany na podobnym rozwiązaniu znanym z Halo 2), który będzie dostępny z poziomu głównego menu opcji multiplayer bądź lobby. Z informacji zdobytych przez Briana Leahy’ego wynika, że będzie on pełnił rolę źródła informacji na temat poczynań tych przyjaciół z listy Xbox Live, którzy podobnie jak my są posiadaczami własnego egzemplarza Halo: Reach. Dzięki Active Roster dowiemy się w co aktualnie grają, na jakiej mapie, z kim, a także ile czasu pozostało im do zakończenia rozgrywki – wszystko to bez konieczności wychodzenia z gry do Xbox Live. Z Active Rosterem będzie się wiązać poprawne funkcjonowanie opcji Queue-Joining. Mianowicie, skorzystanie z niej umożliwi automatyczne dołączenie do przyjaciół po zakończeniu starcia, które rozpoczęli przed naszym dołączeniem.

Ponadto w Halo: Reach zastosowanie znajdzie rozbudowany system głosowania na daną mapę lub tryb rozgrywki, określany przez Bungie mianem „Veto 2.0”. Każdorazowo przed rozpoczęciem meczu przebywający w lobby gracze otrzymają szansę wyboru mapy i opcji zabawy spośród trzech podanych propozycji lub też zagłosowania przeciwko nim. W tym ostatnim przypadku konsola zaproponuje inne zestawy – w ten sposób producenci Halo: Reach będą chcieli zawalczyć z jednym z największych problemów matchmakingu.

Halo: Reach - szczegóły na temat trybu multiplayer - ilustracja #2

Multiplayer w Halo: Reach (źródło: Shacknews.com).

Najprawdopodobniej największą innowacją będzie jednak udostępnienie tzw. Areny. Z opisu zamieszczonego na Shacknews wynika, że jest to system funkcjonujący na podobnych zasadach co ligi i drabinki graczy w ramach StarCrafta II, a konkretnie Battle.netu. Znajdzie on zastosowanie w przypadku najbardziej hardcore’owych trybów zabawy (w domyśle Slayer i Team Slayer) i będzie przeznaczony dla najlepszych graczy, którzy wejdą w skład tzw. dywizji – Onyx, Gold, Silver, Bronze oraz Steel. Rozgrywki zostaną tu podzielone na trwające równo miesiąc sezony. Po zakończeniu każdego z nich będziemy mogli liczyć na awans, lub też spadek, jeżeli osiągnięte wyniki okazały się niewystarczające do utrzymania na danym szczeblu rozgrywek.

Aby w ogóle być sklasyfikowanym, gracz zostanie zmuszony rozgrywać codziennie z góry określoną liczbę meczów (po zakończeniu zabawy system wyliczać będzie średnią punktową z każdego dnia). To jednak nie wszystko – aby znaleźć się w miesięcznym rankingu danej dywizji gracz będzie musiał posiadać na koncie odpowiednią liczbę dni spędzonych na rozgrywce w Halo: Reach. Jak widać, Arena zostanie skierowana wyłącznie do osób, którzy spędzają na sieciowych rozgrywkach najwięcej czasu i osiągają w nich najlepsze rezultaty. Punkty rankingowe będziemy zdobywać za wiele zróżnicowanych akcji, w tym nie tylko za fragi, ale także asysty i inne działania podejmowane w trakcie sieciowych starć. Istotne będzie również unikanie śmierci – często ginący gracze nie będą mogli liczyć na wysokie miejsce w końcowej klasyfikacji.

Halo: Reach - szczegóły na temat trybu multiplayer - ilustracja #3

Multiplayer w Halo: Reach (źródło: Shacknews.com).

Matchmaking w Halo: Reach będzie ponadto dopuszczać możliwość wyszukiwania interesujących nas meczów na podstawie zdecydowanie większej liczby zróżnicowanych zmiennych (jakość połączenia, tryb rozgrywki, mapa, umiejętności graczy, język lub styl rozgrywki – kategorie Teamwork, Motivation, Chattiness, Tone).

Opisane powyżej rozwiązania będą mogły przetestować osoby, które wezmą udział w sieciowej becie (start przewidziany na 3 maja). Przypominamy, że znajdą się wśród nich m.in. nabywcy zeszłorocznego Halo 3: ODST. Pełna wersja Halo: Reach zadebiutuje jesienią bieżącego roku.

Halo: Reach

Halo: Reach

PC Xbox
Data wydania: 14 września 2010
Halo: Reach - Encyklopedia Gier
8.0

GRYOnline

8.3

Gracze

Wszystkie Oceny
Oceń

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Twórcy Blur pracują nad dwiema nowymi produkcjami

Następny
Twórcy Blur pracują nad dwiema nowymi produkcjami

Konsole Xbox 360 ze wsparciem dla urządzeń magazynujących USB

Poprzedni
Konsole Xbox 360 ze wsparciem dla urządzeń magazynujących USB

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl