Poznaliśmy laureatów nagród GDC i IGF. Zatriumfowały takie gry jak Hades, Ghost of Tsushima czy Umurangi Generation.
Wczoraj wieczorem odbyła się wirtualna gala, na której poznaliśmy laureatów tegorocznych nagród Game Developers Choice Awards. Zwycięzcą okazała się gra Hades, która uznana została za najlepszą produkcję roku/. Produkcja studia Supergiant Games zatriumfowała również w kategoriach „najlepszy projekt” oraz „najlepsza oprawa audio”. Za najlepszy debiut uznano sieciowy horror Phasmophobia.
Z kolei Ghost of Tsushima otrzymało nagrodę publiczności oraz statuetkę za najlepszą oprawę artystyczną. Za najbardziej imponującą technologicznie produkcję uznano Microsoft Flight Simulator, a w kategorii narracji bezkonkurencyjne okazało się The Last of Us: Part II.
Tego samego wieczoru przyznano również statuetki Festiwalu Gier Niezależnych (ang. Independent Games Festival), czyli najbardziej prestiżowe wyróżnienia dla produkcji indie. Tutaj za najlepszą produkcję uznano Umurangi Generation, czyli nietypową pozycję pozwalającą wcielić się w fotografa żyjącego w mocno nieciekawej przyszłości. Tytuł wygrał również w kategorii najlepsza narracja. Z kolei nagrodę publiczności zgarnęła minimalistyczna przygodówka Arrog.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
38

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.