GTA 5 zbliża się do 100 milionów kopii – wyniki finansowe Take-Two

Firma wydawnicza Take-Two podzieliła się wynikami finansowymi za 1 kwartał 2019 roku fiskalnego. Zaskoczeń jest niewiele, ale swoje wyniki ciągle poprawiają GTA V, GTA Online i NBA 2K18. Mimo ogólnego spadku przychodów w siłę rośnie dystrybucja cyfrowa, która zapewniła aż 81% przychodu firmy.

Krzysztof Sobiepan

Wszystkie koncerny operujące na giełdzie muszą prędzej czy później wyspowiadać się ze swojej ostatniej działalności akcjonariuszom. Nie inaczej jest w przypadku wydawcy Take-Two, który właśnie podał do publicznej informacji wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2019, zakończony 30 czerwca. W zestawieniu królują GTA V i NBA 2K18, a firma intensywnie szykuje się do premiery Red Dead Redemption II.

GTA Online ostatnio zaprosiło graczy na scenę klubową dodatkiem After Hours. - GTA 5 zbliża się do 100 milionów kopii – wyniki finansowe Take-Two - wiadomość - 2018-08-03
GTA Online ostatnio zaprosiło graczy na scenę klubową dodatkiem After Hours.

Duma i chwała firmy to zarysowane wyżej „pewniaki” Take-Two. Wpis donosi, że gangsterskie Grand Theft Auto V sprzedało się już w blisko 100 milionach kopii (ang. shipped, czyli cyfrowo graczom i fizycznie do sklepowych magazynów). To dynamiczny wzrost z 90 mln raportowanych w grudniu 2017 roku. Wczoraj pisaliśmy zaś o rekordzie NBA 2K18 – najnowszą grę kupiło już 10 mln użytkowników, a cała seria przekroczyła próg 80 mln. Dodatkowo chętnych w dalszym ciągu znajduje WWE 2K18. Z innych wartych uwagi produkcji dobrze radziły sobie także propozycje mobilne: Dragon City, Monster Legends i WWE SuperCard.

W raporcie nie zabrakło paru imponujących „wielkich liczb”. Przychody wyniosły 388 milionów dolarów, co jest wynikiem nieco gorszym w porównaniu do 418 mln w tym samym okresie w zeszłym roku. Dużo ciekawsze są jednak statystyki dotyczące powracających klientów. Zakupy waluty, płatnych DLC i inne mikrotransakcje stanowiły bowiem 62% całkowitego przychodu (poprzednio 41%), co oznacza że inicjatywy podobne do Grand Theft Auto Online nadal są wysoko opłacalne. W siłę rośnie też dystrybucja cyfrowa (zarówno gry, jak i pozostałe zakupy), ze wzrostem z 286 mln do 315 mln i imponującym 81-procentowym udziale w ogóle przychodów firmy. Czysty zysk to zaś 71 mln dolarów.

Zarząd jest też pewny siebie, jeśli chodzi o najbliższą przyszłość. Kwartał oceniony został jako dobry start nowego okresu rozliczeniowego, a wyniki przekroczyły nieco pierwotne oczekiwania. Na jesieni zbliżają się premiery długo oczekiwanego Red Dead Redemption II oraz NBA 2K Playgrounds 2. Z kolei na Dalekim Wschodzie ma wystartować Kerbal Space Program. Debiut odbędzie się na należącej do Tencent platformie WeGame.

  1. Centrum inwestorskie Take-Two
  2. Raport Q1 FY 2019
Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 26 października 2018

Informacje o Grze
9.3

GRYOnline

8.8

Gracze

9.2

Steam

9.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

20

Matt Reeves zdradził kilka konkretów na temat nowego Batmana

Następny
Matt Reeves zdradził kilka konkretów na temat nowego Batmana

Zbuduj swoją historię w The Walking Dead od Telltale Games

Poprzedni
Zbuduj swoją historię w The Walking Dead od Telltale Games

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl