Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 października 2021, 16:54

Gracze PC Warzone mają przewagę nad konsolowymi. Trwa spór

Trwa spór pomiędzy graczami konsolowymi a pecetowcami w CoD: Warzone. Ci pierwsi narzekają na zablokowane pole widzenia, podczas gdy na PC jest to zmienna opcja, która może dawać przewagę.

W SKRÓCIE:
  1. Konsolowi gracze CoD: Warzone domagają się możliwości zmiany pola widzenia w grze.
  2. Obecnie grają oni na domyślnie ustawionych 80 stopniach, podczas gdy gracze PC mogą ustawić dowolną wartość pomiędzy 60 a 120.
  3. Ponieważ Warzone posiada crossplay, różnica w FoV może dawać przewagę pecetowcom.
  4. Spekuluje się, że gra otrzyma na konsolach ową funkcjonalność po next-genowej aktualizacji, który ma nadejść wraz z premierą CoD: Vanguard.

Na forach internetowych poświęconych grze CoD: Warzone trwa kolejna odsłony wojny pecetowo-konsolowej. Tym razem kością niezgody jest FoV (Field of View - pol. pole widzenia). Posiadacze konsol mają zablokowane FoV na domyślnych 80 stopniach, gracze PC zaś mogą modyfikować pole widzenia od wartości 60 do 120 stopni. Co to daje w praktyce? Większe FoV sprawia, iż więcej elementów otoczenia mieści się na ekranie, a sam ruch wydaje się szybszy i płynniejszy. Ma to swoje zalety i wady, ale większość graczy twierdzi, że im więcej, tym lepiej.

A ponieważ Warzone oferuje crossplay, to pecetowcy mogą wykorzystywać te różnice w starciach przeciwko posiadaczom PS4 czy Xboksa One.

Poniżej wideo youtubera zajmującego się tematyką Warzone, pokazujące różnice w FoV:

Na forum Reddit pojawiła się również grafika porównująca poszczególne ustawienia pola widzenia, okraszona komentarzem:

Opcje pola widzenia powinny być dla wszystkich. To dosłownie 1/3 więcej widzenia peryferyjnego. Użytkownicy PC mają taką przewagę, że to wręcz obrzydliwe.

- użytkownik here4funn77

źródło: https://www.reddit.com/r/CODWarzone/comments/q60ojt/fov_field_of_view_options_should_be_for_everyone/

Co prawda wraz z nadejściem Call of Duty: Vanguard Warzone może dostać next-genowy update, który będzie zawierać opcję zmiany pola widzenia, jako że ta zostanie zaimplementowana w nadchodzącej drugowojennej odsłonie. Potwierdzenia ze strony deweloperów jednak nie ma, a konsolowi gracze Warzone dają upust swojemu niezadowoleniu m.in. na Twitterze.

źródło: https://twitter.com/rmdosreisrodrig

Poniżej cytujemy kilka wybranych komentarzy zdenerwowanych graczy:

Prosimy o suwak FoV w wersji na konsole.

- Genie 93

Czekamy na wprowadzenie suwaka FoV przy next-genowej aktualizacji Warzone na konsole.

- samfischer354

To śmieszne, że w Battlefieldzie 2042 w wersji na PS4 można zmieniać FoV, a w Warzone nie.

- LudwigJager_

Na koniec należy przytoczyć komentarze, które nieco tonują atmosferę i przypominają, że samo pole widzenia to nie wszystko:

Zachowujecie się, jakby FoV ustawione na 120 uczyniło z was „prosów” czy coś.

Nie twierdzę, że to nie daje przewagi, ale nie sądzę, by uczyniło to większość graczy tutaj o wiele lepszymi. W zasadzie może to niekiedy działać na ich niekorzyść, ponieważ trudniej jest dostrzec wrogów na odległość.

- redditowicz its_k1llsh0t

Istnieje cienka granica pomiędzy możliwością zobaczenia większej ilości otoczenia a poczuciem, że gra się w okrągłym akwarium. Ja bawię się przy około 105-107 [stopniach – dop. red.]. Jeśli pole jest szersze, trudniej jest mi śledzić cele.

- redditowicz rad0909

Czy Activision zrobi coś w sprawie różnicy pomiędzy FoV na PC a konsolach? Trudno powiedzieć, na ten moment nie ma żadnych twardych dowodów, by ktoś garnął się do wprowadzenia takich zmian. Graczom pozostaje czekać na premierę Vanguard, być może po niej coś się zmieni. A ta nastąpi już 5 listopada.

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej