Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 listopada 2022, 15:06

God of War to ulubieniec recenzentów, seria zbiera wybitne oceny

God of War Ragnarok kontynuuje tradycję serii, która od 17 lat zachwyca graczy i recenzentów.

Źródło fot. Sony Interactive Entertainment.
i

Debiut God of War: Ragnarok jest jeszcze przed nami, ale po ocenach widać, że jest to wybitna produkcja. Jak zresztą cała seria God of War, która od 17 lat nieprzerwanie zachwyca recenzentów.

  1. Recenzja God of War: Ragnarok – kapitalna gra, ale...

Jeśli rzucić okiem na średnią ocenę z recenzji zebranych przez serwis Metacritic (tzw. metascore), żadna z głównych odsłon cyklu nie spadła poniżej 90/100 na swoich pierwotnych platformach. Trzy odsłony (God of War, Ragnarok i pierwsza część) mają identyczny wynik: 94/100, a niewiele gorzej wypadają God of War II (93/100) i God of War III (92/100)

Niemniej nawet ta, jak widać, wybitna seria miała też słabsze chwile. Inna sprawa, że wielu deweloperów raczej nie narzekałoby na tak „niski” metascore, jak 80/100. Taki wynik w serwisie Metacritic ma najgorzej oceniona odsłona cyklu: God of War: Wstąpienie, którą Kratos pożegnał się z PlayStation 3. Również u nas gra otrzymała notę 8/10.

  1. Recenzja gry God of War: Ascension – Kratos na PlayStation 3 po raz ostatni

Słabsze oceny zebrały też reedycje i remastery starszych odsłon. Kolekcja God of War na PlayStation Vita zdołała nawet spaść z metascore poniżej 75/100. Powód: problemy techniczne wynikające z ograniczeń bezsprzecznie najmniej udanej konsoli Sony.

Niemniej Wstąpienie to jedyny God of War, który wypadł znacznie gorzej na tle głównych odsłon. Dwa pozostałe spin-offy stanowczo nie przynoszą wstydu serii: Duch Sparty (metascore 86/100) i Chains of Olympus (91/100).

God of War to ulubieniec recenzentów, seria zbiera wybitne oceny - ilustracja #1

Co więksi fani serii mogliby przypomnieć o mobilnym God of War: Betrayal i zapytać, czy to ono nie powinno zająć miejsca Wstąpienia jako „najgorzej ocenianego God of War”? Być może, ale po pierwsze, gra nie ma swojej strony w serwisie Metacritic. Po drugie, tytuł zebrał zaskakująco dobre oceny jak na grę mobilną na licencji, do tego wydaną w czasach, kiedy mało który wydawca (a co dopiero gracz) traktował ten rynek poważnie.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej