Globalna awaria usług Microsoftu. Są problemy z Xbox Game Pass i The Outer Worlds 2
Xbox Live i powiązane usługi Microsoftu przestały działać na całym świecie. Awaria zbiegła się w czasie z premierą The Outer Worlds 2 od Obsidian Entertainment, co mocno utrudniło graczom dostęp do gry i Xbox Game Passa.
Aktualizacja (29 października, godz. 22:35)
Na stronie statusowej usług Azure podano, że powinny one zacząć działać poprawnie w nocy z 29 na 30 października ok. godz. 0:20 polskiego czasu.
Oryginalna wiadomość (29 października, godz. 19:50)
Dzisiejszy dzień miał być świętem dla fanów Obsidian Entertainment – The Outer Worlds 2 zadebiutowało bowiem oficjalnie na rynku. Niestety, wielu graczy nie mogło nawet uruchomić gry, bo Xbox Live uległ poważnej awarii, paraliżując usługi Microsoftu na całym świecie.
Jak wynika z informacji opublikowanych przez Obsidian Support oraz stronę statusową Microsoftu, problemy dotyczą nie tylko Xbox Live, ale również usług Azure, które stanowią fundament infrastruktury sieciowej firmy. Według komunikatu Azure, około godziny 16:00 UTC (17:00 czasu polskiego) doszło do „niezamierzonej zmiany konfiguracji”, która spowodowała błędy i opóźnienia w usługach Azure Front Door – a to bezpośrednio przełożyło się na działanie Xbox Live i innych serwisów, w tym Microsoft Office.
Z powodu trwającej awarii usługi Azure gra The Outer Worlds 2 może być tymczasowo niedostępna do zakupu lub instalacji na konsoli Xbox Series X/S, w aplikacji Xbox na PC oraz w ramach Xbox Game Pass Ultimate lub PC Game Pass – czytamy w jednym z komunikatów Obsidian na X.
Awaria dotyczy również m.in. trybów sieciowych Grounded i Grounded 2, a także uniemożliwia zakup i instalację takich tytułów, jak Avowed, Pillars of Eternity czy wspomniane The Outer Worlds 2. Gracze zgłaszają również problemy z działaniem Xbox Game Passa i Microsoft Store, a nawet z dostępem do strony pomocy technicznej Xboxa.
Idzie ku dobremu
Microsoft potwierdził, że trwają prace nad przywróceniem wcześniejszej, stabilnej konfiguracji systemów. Według nowego komunikatu opublikowanego około godziny 20:00 czasu polskiego, firma wdrożyła już ostatnią sprawną konfigurację, a pierwsze oznaki poprawy są widoczne.
Na ten moment nie wiadomo jednak, kiedy wszystkie usługi wrócą do pełnej sprawności.
GRYOnline
Steam
OpenCritic