Jak w każdym RPGu, w Outer Worlds 2 nie możecie rozwijać swojego bohatera w nieskończoność. Tłumaczymy jaki jest level cap i czy możecie zrobić respec.
W The Outer Worlds 2 nie możecie rozwijać głównego bohatera bez końca. W grze napotkacie limity maksymalnego poziomu doświadczenia, umiejętności i atutów. Na tej stronie wyjaśniamy jaki jest level cap i czy możecie zresetować umiejętności.
Awanse na kolejne poziomy odbywają się w bardzo klasyczny sposób, czyli dzięki gromadzeniu punktów doświadczenia. Niestety nie możecie rozwijać bohatera bez żadnych ograniczeń. W podstawowej wersji gry możecie awansować maksymalnie na 30 poziom. Po jego osiągnięciu utracicie możliwość zdobywania kolejnych punktów umiejętności i wybierania kolejnych atutów.
Nie jest wykluczone, że limit zostanie zwiększony przy okazji wydania zawartości DLC, ale są to jedynie spekulacje.
Awansować mogą również Wasi towarzysze – ich poziom doświadczenia zawsze zrównuje się z poziomem głównej postaci. Co 5 poziomów możecie wybrać dla nich unikalne bonusy - mogą one np. wpływać na działanie ich specjalnych ataków. Nie musicie śpieszyć się z ich przyłączaniem i nie ma ryzyka, że przegapicie ich umiejętności z niższych poziomów.
Gra nie pozwala przekazywać sprzętu towarzyszom (np. zbieranych broni czy pancerzy), ale ich wyposażenie może zmieniać się dzięki pozyskiwaniu specjalnych zestawów modyfikacji z ich osobistych questów. Możecie następnie odwiedzić dowolny stół warsztatowy i dokonać zmian w ich sprzęcie.
Ze zdobywaniem kolejnych poziomów powiązane są 2 inne ważne ograniczenia. Każdy kolejny poziom to 1 darmowy punkt umiejętności. Obowiązuje limit rozwinięcia umiejętności na maksymalnie 20 poziom, a więc jest niższy od “nadrzędnego” poziomu doświadczenia bohatera.
Polecamy skupić się na 2-3 umiejętnościach i sprawić żeby docelowo miały 10-20 punktów. Pozwoli to Wam wykonywać powiązane z nimi najbardziej rozwinięte akcje, bądź tez zyskać najlepsze premie do statystyk (np. siły ataku). W przykładzie z naszego obrazka rozwinięte umiejętności Otwieranie zamków i Retoryka mogą pozwalać na rozbrajanie wszystkich zamków oraz przekonywanie rozmówców nawet w najtrudniejszych rozmowach (szansa na uniknięcie walki czy zaliczenie zadania w prostszy sposób).
Limitowane jest też odblokowywanie atutów (tzn. perków). Możecie wybrać 1 atut co drugi poziom doświadczenia, a więc na przestrzeni całej gry odblokujecie maksymalnie 15 atutów. Dodatkowym ograniczeniem jest to, że niektóre atuty są dostępne tylko dla dostatecznie rozwiniętych umiejętności (np. wymóg 8 punktów Otwierania zamków).
Polecamy dokładnie czytać opisy dostępnych atutów. Niektóre z nich mogą odblokować zupełnie nowe akcje (np. kradzież kieszonkową), zaś inne zaoferować “jedynie” procentowy wzrost określonych statystyk (np. o 10% silniejsze ataki konkretnym typem broni).
Dostęp do wielu różnych umiejętności oraz atutów teoretycznie może zachęcać do eksperymentowania z różnymi buildami i ścieżkami rozwoju głównego bohatera. Gra niestety w tym nie pomaga, bo nie możecie zresetować umiejętności bohatera. Chodzi tu o tzw. respec, który jest dobrze znany z wielu innych produkcji RPG. Wyjątkiem od tej reguły jest respec pod koniec prologu kampanii – po zaliczeniu zadań na pierwszej stacji odwiedzanej w grze WALERIA zaproponuje reset, co pozwoli odzyskać wydane do tej pory punkty rozwoju.
W dalszej części kampanii reset postępów nie jest dostępny nawet za opłatą, bo nie znajdziecie żadnego NPC-a ani stanowiska oferującego tego typu usługę. Powinniście zawsze dobrze przemyśleć wydawanie punktów rozwoju, bo swoich decyzji nie możecie cofnąć i gra nie pozwoli Wam zdobyć wszystkich umiejętności oraz atutów.
Więcej:The Outer Worlds 2 - mapa do gry
GRYOnline
Steam
OpenCritic
0

Autor: Jacek Hałas
Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).