The Outer Worlds 2 posiada dość zaawansowane interakcje z NPC-ami. Postacie niezależne zauważają działania gracza i potrafią je skomentować, jeśli wydadzą im się nietypowe lub bezczelne.
 
Ulubionym zajęciem graczy w większości gier RPG jest lootowanie wszystkiego co się da. No bo jak nie przeszukać truchła właśnie ubitego Zagajnikowego Dzika lvl 8? A nuż trafi nam się Elitarny Niebiański Miecz Światłości lub jakaś super-unikalna zbroja. A może znajdziemy Epickie Berło Tajemniczych Praprzodków obok pieca w chacie zwykłego wieśniaka na uboczu?
The Outer Worlds 2 nie jest tutaj wyjątkiem, także w tej grze warto być uważnym i nie pozostawić niczego za sobą bez sprawdzenia. Tylko musicie wiedzieć o jednej rzeczy. Ten tytuł wydaje się bardziej zaawansowany, niż sądzimy – rejestruje nasze poczynania i w zależności od wykazywanej bezczelności możemy się spodziewać różnych reakcji NPC-ów.
Grzebanie w kieszeniach pokonanego to czynność niemal machinalna w wielu RPG-ach. Na tyle gracze są do tego przyzwyczajeni, że odruchowo próbują przeszukiwać nawet „nie swoje” zwłoki. W The Outer Worlds 2 lepiej jednak się rozejrzeć, czy ktoś nie stoi w pobliżu, bo można się spotkać z ciekawą reakcją.
Byłem w miejscu, gdzie NPC opłakiwała kogoś i naturalnie go ograbiłem. Powiedziała: „On jeszcze nawet nie ostygł!!!”.
W grze występuje system przynależności rzeczy – za zabieranie przedmiotów, które mają oznaczonego właściciela, gracza mogą czekać kłopoty. Okazuje się jednak, że z podnoszeniem tych nieoznaczonych także warto mieć umiar. Użytkownik opisuje przypadek NPC-a, który niezbyt pochlebnie komentował beztroskie lootowanie w zasięgu jego wzroku, mimo że to nie były jego rzeczy.
Na drugiej planecie natknąłem się na kobietę siedzącą w jaskini. Miała przy sobie mnóstwo rzeczy, które nie były oznaczone jako jej własność, więc zacząłem robić to, co przychodzi mi naturalnie. Wziąłem mięso, które leżało przed nią, a ona powiedziała: „Och, po prostu zabierasz to, co leży przede mną?”. Pomyślałem, że to świetnie, ale kiedy kontynuowałem, ona też to zrobiła. „Och tak, nie, proszę się częstować”. „Wow, nie pozostawiasz żadnego kamienia na kamieniu, co?”.
Postać nie podjęła żadnych innych czynności, jedynie próbowała wzbudzić poczucie winy u gracza. Ktoś zaprojektował to, aby działało w ten sposób i trzeba przyznać że system potrafi poprawić humor. NPC-e komentują nie tylko mało ostrożne szperanie w szafkach, ale także inne dziwne działania graczy.
Wczoraj wieczorem zacząłem grę, będąc jeszcze na statku, i zamiast skorzystać ze schodów, przeskoczyłem poręcz na niższy pokład, a NPC powiedział: „To na pewno jakiś sposób, żeby się tu dostać...”. Zaskoczyło mnie to, ponieważ nigdy wcześniej coś takiego się nie zdarzyło.

Nawet menu główne gry reaguje na działania gracza. Dlatego, że jest nietypowe – posiada stałego rezydenta w osobie Moon Mana. Jeśli w trakcie gra wyda się Wam zbyt kłopotliwa i zdecydujecie się na obniżenie poziomu trudności, potrafi on niewybrednie skomentować ten fakt.
Rozpocząłem grę na poziomie trudności „trudny”, a następnie zmieniłem go na „normalny”, ponieważ nie mogłem ukończyć walki z bossem. Moon Man w menu głównym skrytykował mnie za to.
The Outer Worlds 2 zostało zaprojektowane z dbałością o szczegóły i widać, że twórcy włożyli w grę sporo serca. Gracze podkreślają, że zawiera ona jedne z najlepszych mechanik interakcji z NPC-ami w historii tej rozrywki. Wobec tego zamiast zachowywać się jak prosty rzezimieszek, lepiej wykazać więcej wirtualnej kultury i ogłady? A przynajmniej ostrożności, tej nigdy za wiele, jak widać.
 
GRYOnline
Steam
OpenCritic
0

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.