NPC-e w The Outer Worlds 2 nie boją się wytknąć graczowi jego nawyków. Może poczekajcie zanim przeszukacie pobliskie zwłoki

The Outer Worlds 2 posiada dość zaawansowane interakcje z NPC-ami. Postacie niezależne zauważają działania gracza i potrafią je skomentować, jeśli wydadzą im się nietypowe lub bezczelne.

cooldown.pl

Arkadiusz Strzała

NPC-e w The Outer Worlds 2 nie boją się wytknąć graczowi jego nawyków. Może poczekajcie zanim przeszukacie pobliskie zwłoki, źródło grafiki: Obsidian Entertainment, YouTube.
NPC-e w The Outer Worlds 2 nie boją się wytknąć graczowi jego nawyków. Może poczekajcie zanim przeszukacie pobliskie zwłoki Źródło: Obsidian Entertainment, YouTube.

Ulubionym zajęciem graczy w większości gier RPG jest lootowanie wszystkiego co się da. No bo jak nie przeszukać truchła właśnie ubitego Zagajnikowego Dzika lvl 8? A nuż trafi nam się Elitarny Niebiański Miecz Światłości lub jakaś super-unikalna zbroja. A może znajdziemy Epickie Berło Tajemniczych Praprzodków obok pieca w chacie zwykłego wieśniaka na uboczu?

The Outer Worlds 2 nie jest tutaj wyjątkiem, także w tej grze warto być uważnym i nie pozostawić niczego za sobą bez sprawdzenia. Tylko musicie wiedzieć o jednej rzeczy. Ten tytuł wydaje się bardziej zaawansowany, niż sądzimy – rejestruje nasze poczynania i w zależności od wykazywanej bezczelności możemy się spodziewać różnych reakcji NPC-ów.

Oceniający NPC-e w Outer Worlds 2

Grzebanie w kieszeniach pokonanego to czynność niemal machinalna w wielu RPG-ach. Na tyle gracze są do tego przyzwyczajeni, że odruchowo próbują przeszukiwać nawet „nie swoje” zwłoki. W The Outer Worlds 2 lepiej jednak się rozejrzeć, czy ktoś nie stoi w pobliżu, bo można się spotkać z ciekawą reakcją.

Byłem w miejscu, gdzie NPC opłakiwała kogoś i naturalnie go ograbiłem. Powiedziała: „On jeszcze nawet nie ostygł!!!”.

Al3xGr4nt

W grze występuje system przynależności rzeczy – za zabieranie przedmiotów, które mają oznaczonego właściciela, gracza mogą czekać kłopoty. Okazuje się jednak, że z podnoszeniem tych nieoznaczonych także warto mieć umiar. Użytkownik opisuje przypadek NPC-a, który niezbyt pochlebnie komentował beztroskie lootowanie w zasięgu jego wzroku, mimo że to nie były jego rzeczy.

Na drugiej planecie natknąłem się na kobietę siedzącą w jaskini. Miała przy sobie mnóstwo rzeczy, które nie były oznaczone jako jej własność, więc zacząłem robić to, co przychodzi mi naturalnie. Wziąłem mięso, które leżało przed nią, a ona powiedziała: „Och, po prostu zabierasz to, co leży przede mną?”. Pomyślałem, że to świetnie, ale kiedy kontynuowałem, ona też to zrobiła. „Och tak, nie, proszę się częstować”. „Wow, nie pozostawiasz żadnego kamienia na kamieniu, co?”.

pulsatinganus2132

Postać nie podjęła żadnych innych czynności, jedynie próbowała wzbudzić poczucie winy u gracza. Ktoś zaprojektował to, aby działało w ten sposób i trzeba przyznać że system potrafi poprawić humor. NPC-e komentują nie tylko mało ostrożne szperanie w szafkach, ale także inne dziwne działania graczy.

Wczoraj wieczorem zacząłem grę, będąc jeszcze na statku, i zamiast skorzystać ze schodów, przeskoczyłem poręcz na niższy pokład, a NPC powiedział: „To na pewno jakiś sposób, żeby się tu dostać...”. Zaskoczyło mnie to, ponieważ nigdy wcześniej coś takiego się nie zdarzyło.

uncanny_mac

Nikt chyba nie patrzy... Może coś znajdę. Źródło: Obsidian Entertainment, YouTube - NPC-e w The Outer Worlds 2 nie boją się wytknąć graczowi jego nawyków. Może poczekajcie zanim przeszukacie pobliskie zwłoki - wiadomość - 2025-10-30
Nikt chyba nie patrzy... Może coś znajdę. Źródło: Obsidian Entertainment, YouTube

Nawet menu główne gry reaguje na działania gracza. Dlatego, że jest nietypowe – posiada stałego rezydenta w osobie Moon Mana. Jeśli w trakcie gra wyda się Wam zbyt kłopotliwa i zdecydujecie się na obniżenie poziomu trudności, potrafi on niewybrednie skomentować ten fakt.

Rozpocząłem grę na poziomie trudności „trudny”, a następnie zmieniłem go na „normalny”, ponieważ nie mogłem ukończyć walki z bossem. Moon Man w menu głównym skrytykował mnie za to.

digitalfrost

The Outer Worlds 2 zostało zaprojektowane z dbałością o szczegóły i widać, że twórcy włożyli w grę sporo serca. Gracze podkreślają, że zawiera ona jedne z najlepszych mechanik interakcji z NPC-ami w historii tej rozrywki. Wobec tego zamiast zachowywać się jak prosty rzezimieszek, lepiej wykazać więcej wirtualnej kultury i ogłady? A przynajmniej ostrożności, tej nigdy za wiele, jak widać.

The Outer Worlds 2

The Outer Worlds 2

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 29 października 2025

Informacje o Grze
6.5

GRYOnline

8.3

Steam

8.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Arkadiusz Strzała

Autor: Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Korporacyjne pitu-pitu o losie Forzy Motorsport, nowa wtopa TDU, bratobójstwo Automobilisty. Motoprzegląd Drauga

Poprzedni
Korporacyjne pitu-pitu o losie Forzy Motorsport, nowa wtopa TDU, bratobójstwo Automobilisty. Motoprzegląd Drauga

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl