Gigantyczny wzrost sprzedaży PlayStation 3

Spekulacje, sugerujące możliwość powstania PlayStation 3 Slim – nowego, odchudzonego modelu PS3 – oraz szum medialny wywołany ujawnieniem konsoli i wprowadzeniem jej na rynek wpłynęły niezwykle pozytywnie na zainteresowanie najnowszą stacjonarną platformą koncernu Sony.

Piotr Doroń

Spekulacje, sugerujące możliwość powstania PlayStation 3 Slim – nowego, odchudzonego modelu PS3 – oraz szum medialny wywołany ujawnieniem konsoli i wprowadzeniem jej na rynek wpłynęły niezwykle pozytywnie na zainteresowanie najnowszą stacjonarną platformą koncernu Sony. Z informacji dostarczonych przez brytyjską firmę Chart-Track, zajmującą się badaniem tamtejszego rynku gier wynika, że szczególnie widać to na przykładzie Wielkiej Brytanii.

Gigantyczny wzrost sprzedaży PlayStation 3 - ilustracja #1

Według Doriacha Brocha, dyrektora Chart-Track, wprowadzenie na tamtejszy rynek PlayStation 3 Slim (do czego doszło 1 września) oraz obniżenie ceny standardowych modeli wpłynęło na 999% poprawę sprzedaży konsoli PlayStation 3 w stosunku do poprzedniego tygodnia. Informacja ta potwierdza słowa Andrew House’a, prezesa Sony Computer Entertainment Europe, który przed miesiącem przewidywał, że decyzja o wypuszczeniu nowego modelu PS3 i obniżeniu ceny starszych wersji przysporzy firmie Sony nowych klientów. Wśród nich znalazło się zapewne sporo osób, które wstrzymały się z zakupem konsoli do momentu ogłoszenia znanych już rewelacji (także tych odwlekających tę decyzję już od dłuższego czasu). Z informacji, do których dotarł serwis EDGE Online wynika, że w branym pod uwagę okresie na jeden sprzedany egzemplarzy Xboksa 360 przypadały trzy sztuki PS3.

Nieco dokładniejszymi (choć jedynie wstępnymi) danymi zdaje się dysponować redakcja serwisu VGChartz.com. Twierdzi ona, że w premierowym tygodniu PlayStation 3 znalazło 500 tysięcy nabywców na całym świecie, odnotowując ponad 400% wzrost sprzedaży. Ponad 200 tysięcy przypadło na kraje europejskie, Bliskiego Wschodu, Afrykę oraz Australię. Japończycy zdecydowali się na nabycie ponad 150 tysięcy egzemplarzy PS3. Reszta, czyli ponad 125 tysięcy, przypadła na Stany Zjednoczone.

Warto w tym momencie zauważyć, że wprowadzenie do sprzedaży odświeżonej wersji PlayStation 3 okazało się większym sukcesem, aniżeli premiera PSTwo. Podobny zabieg przeprowadzany przy okazji PlayStation 2 przyniósł „jedynie” 310% poprawę sprzedaży. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że PSTwo weszło do sprzedaży w późniejszym okresie życia PS2 (około cztery lata po debiucie oryginalnego modelu). Wówczas na rynku znajdowało się już około 70-80 milionów egzemplarzy konsoli (29 listopada 2005 roku pobita została granica 100 milionów sztuk).

Obniżkę ceny w ostatnich dniach odnotowała jednak nie tylko PlayStation 3, ale również Xbox 360. Platforma Microsoftu, od 28 sierpnia kosztująca w Wielkiej Brytanii 199 funtów (o 50 funtów mniej niż wcześniej), również mogła się cieszyć ze wzrostu sprzedaży. Rezultat osiągnięty w ubiegłym tygodniu nie był jednak tak efektowny, jak w przypadku PlayStation 3 – według firmy Chart-Track odnotowano bowiem tylko 29% poprawę (w tygodniu, w którym doszło do obniżki doliczono się 43% wzrostu). Wynik ten jednak w pełni zadowolił szefostwo europejskiego oddziału Microsoftu, które stwierdziło, że obniżka została ustalona na idealnym dla platformy poziomie, przygotowując ją świetnie do okresu świątecznego. Czy w obliczu rezultatu PlayStation 3 przedstawiciele Microsoftu zrewidują swoje poglądy?

Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Kalendarz Wiadomości

wrzesień
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2009-09-17
15:38

LordVader1 Generał

👍

Edycja Slim PS3 zwiększyła sprzedaż tej platformy o prawie 1000 %. Bardzo ładny winik.

Komentarz: LordVader1
2009-09-09
15:08

Djas Generał

Nie dziwie się, Slim robi swoje.

Komentarz: Djas
2009-09-08
21:28

andrzej1 Senator

PS3 Wymiata... zaraz po PC! :-)))

Komentarz: andrzej1
2009-09-08
10:06

zanonimizowany484600 Legend

Jiker --> widze, ale to co napisałem to takie założenie. Nadal chodzi mi o to, że chętnie bym zobaczył konkretne wyniki.

Komentarz: zanonimizowany484600
2009-09-08
09:58

jiker Senator

jiker

_MaZZeo --> Masz przecież jak byk napisane, że PS3 w zeszłym tygodniu sprzedało się trzy razy więcej niż X360 (za Chart-Trackiem).

Komentarz: jiker

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl