Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 lipca 2020, 16:00

Ghost of Tsushima rekordzistą sprzedaży wśród nowych marek Sony

Firma Sony Interactive Entertainment pochwaliła się sprzedaniem 2,4 mln egzemplarzy gry Ghost of Tsushima w trzy dni od premiery. Tym samym produkcja studia Sucker Punch jest najlepiej sprzedającą się nową marką z katalogu Sony.

Ghost of Tsushima rekordzistą sprzedaży wśród nowych marek Sony - ilustracja #1
Ghost of Tsushima to kolejny bestseller z katalogu Sony.

Ósma generacja konsol ma przed sobą ostatnie miesiące przed premierą swoich następców: PlayStation 5 oraz Xboksa Series X. Jednak czwarta konsola stacjonarna Sony zdążyła odnotować jeszcze jeden sukces. Ghost of Tsushima zaliczyło bardzo udany debiut: w trzy dni sprzedano ponad 2,4 miliona egzemplarzy. Tym samym produkcja studia Sucker Punch jest najlepiej sprzedającą się nową marką z katalogu Sony (a więc z pominięciem Spider-Mana, God of War etc.). Dla porównania: Horizon Zero Dawn potrzebowało dwóch tygodni, by osiągnąć sprzedaż na poziomie 2,6 mln kopii.

To nie pierwsze doniesienie świadczące o popularności produkcji. Wiele japońskich sklepów wyprzedało się ze swoich egzemplarzy Ghost of Tsushima w mniej niż tydzień po premierze. Inna sprawa, że niektórzy gracze zdążyli już znudzić się produkcją i proszą twórców o tryb Nowej Gry Plus. Inni podejmują się rozmaitych wyzwań, by utrudnić sobie zabawę. Tak czy owak, zespół Sucker Punch zapewnił graczom godne pożegnanie z PlayStation 4, które dostarczyło nam wiele udanych tytułów ekskluzywnych.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej