Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 10 listopada 2004, 09:12

Fred Nilsson opuszcza id Software/Książka "The Making of Doom 3" już na rynku

Fred Nillsson, wieloletni współpracownik firmy id Software postanowił opuścić jej szeregi i przenieść się do Hollywood, gdzie stałe zatrudnienie zapewniła mu już wytwórnia Dreamworks. Ów artysta powraca tym samym na stare śmieci, gdyż tuż przed rozpoczęciem kariery w świecie gier, zajmował się animacjami komputerowymi do filmów i spotów reklamowych.

Fred Nillsson, wieloletni współpracownik firmy id Software postanowił opuścić jej szeregi i przenieść się do Hollywood, gdzie stałe zatrudnienie zapewniła mu już wytwórnia Dreamworks. Ów artysta powraca tym samym na stare śmieci, gdyż tuż przed rozpoczęciem kariery w świecie gier, zajmował się animacjami komputerowymi do filmów i spotów reklamowych.

Nilsson dołączył do id Software tuż po rozpoczęciu prac nad Quake III: Team Arena i niemal od razu zaskarbił sobie sympatię Johna Carmacka. Firma postanowiła przedłużyć kontrakt z utalentowanym grafikiem, w rezultacie czego Fred znalazł się w ekipie odpowiedzialnej za powstanie Doom 3. Teraz, gdy finalna wersja produktu jest już od kilku miesięcy na rynku, Nilsson postanowił pożegnać się z branżą i wrócić do świata filmu. Jego dotychczasowe osiągnięcia w tej dziedzinie nie należą do specjalnie okazałych, ale artyście udało się zaznaczyć swoją obecność w takich produkcjach jak „Shrek”, „The Arrival” czy „Antz”. Pierwszym filmem, jakim zajmie się Fred po przybyciu do Dreamworks będzie „Over the Hedge”.

W przeciwieństwie do pozostałych członków id Software, Fred Nilsson był zawsze blisko graczy. Artysta stale gościł na imprezach QuakeCon, często można było go również spotkać na serwerach Quake III oraz IRC-u. Odchodząc z szeregów firmy zapewnia, że dalej będzie miał ścisły kontakt ze światem gier, chociaż ze zrozumiałych względów mniejszy niż do tej pory.

Przy okazji informacji o rezygnacji Nilssona z pracy w id Software, warto wspomnieć o innej rzeczy związanej z także i jego dzieckiem – Doom 3. Na rynku pojawiła się właśnie długo oczekiwana książka Stevena Kenta, zatytułowana „The Making of Doom 3”, w której można dowiedzieć się wielu interesujących rzeczy na temat produkcji trzeciej odsłony legendarnej gry. Początkowo miała być ona dostępna w okolicach premiery programu (czyli w sierpniu), ale z różnych względów jej debiut rynkowy został przełożony w czasie.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej