Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 lipca 2025, 12:23

Fani GTA są zgodni: tak powinna wyglądać „ostateczna wersja” San Andreas. Początek kultowej gry Rockstara został odtworzony w godny podziwu, choć nieidealny sposób

Jeden z fanów odtworzył na Unreal Engine 5 scenę otwierającą GTA: San Andreas. Niektórzy uważają, że właśnie tak powinno wyglądać nieszczęsne Definitive Edition.

Źródło fot. Rockstar Games.
i

Odświeżone wersje GTA 3, Vice City i San Andreas nie spotkały się z ciepłym przyjęciem ze strony graczy. Nic więc dziwnego, że niezadowoleni fani wolą wziąć sprawy w swoje ręce i samodzielnie spróbować dostosować kultową klasykę do dzisiejszych standardów. Kilka dni temu jeden z nich zaprezentował remake GTA: San Andreas stworzony na Unreal Engine 5.

Użytkownik serwisu YouTube o pseudonimie EnzoElRich odtworzył słynną scenę otwierającą popularną grę Rockstara. Zachował przy tym oryginalne głosy postaci oraz te same ujęcia kamery, by jak najwierniej oddać klimat pierwowzoru – choć dodał również kilka nowych scen. Oprócz tego w filmie możemy zobaczyć fragmenty rozgrywki, w których CJ przechadza się po mieście, jeździ rowerem lub prowadzi samochód.

Trzeba mieć na uwadze, że projekt został stworzony przez jedną osobę, więc należy podchodzić do niego z odpowiednim nastawieniem. Niedoskonałości są bowiem dość łatwe do zauważenia. Można tu wymienić chociażby bardzo „drewniane” animacje czy ruchy postaci niezależnych, które wyglądają, jakby były wyświetlane w zbyt niskiej liczbie klatek na sekundę.

Przy większym dopracowaniu efekt mógłby robić jeszcze lepsze wrażenie, niemniej – jak na pracę jednej osoby – projekt i tak prezentuje się imponująco. Tego samego zdania są również osoby komentujące wideo. Niektórzy twierdzą wręcz, że wygląda to lepiej niż Definitive Edition wydane przez Rockstar Games.

Bardzo dobre, to jest prawdziwy remake, a nie to Definitive Edition

Jakim cudem udało ci się samemu zrobić remake lepszy niż firma, która ma absolutnie wszystko, czego potrzeba, żeby stworzyć coś na zupełnie innym poziomie?

Warto dodać, że EnzoElRich w przeszłości odtwarzał na Unreal Engine również inne produkcje, takie jak pierwszy God of War, Metal Gear Solid czy Spider-Man. Nagrania można znaleźć na jego kanale YouTube.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej