Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 lipca 2025, 10:40

Nieoficjalny prequel kultowego GTA San Andreas powstaje już 7 lat, a teraz jest o krok od przełomu. „Musiałem w to włożyć tysiące godzin”

W sierpniu mamy otrzymać prezentację ambitnego moda GTA 1991, tworzonego od 2018 roku. Stanowi on prequel do wydarzeń z GTA: San Andreas.

Źródło fot. Rockstar Games.
i

Zarówno GTA III, jak i GTA: Vice City doczekały się swego czasu pobocznych odsłon nazwanych odpowiednio Liberty City Stories oraz Vice City Stories. Tak się jednak nie stało w przypadku kultowego GTA: San Andreas. Co jednak nie zostało zrobione przez studio Rockstar Games, nadrobią fani (via PC Gamer).

Nadchodzi GTA 1991

Pomysł na GTA 1991 zrodził się w głowie twórcy o pseudonimie deltaCJ jeszcze w 2018 roku. To modyfikacja typu Total Conversion, będąca prequelem do przygód Carla Jonhnsona, protagonisty GTA: San Andreas. Projekt przez siedem lat rozwoju rozrósł się do sporych rozmiarów, a w sierpniu wreszcie mamy otrzymać pokaz pierwszej misji.

Do sierpnia planujemy mieć gotową pierwszą pokazową misję wprowadzającą – czyli scenkę dialogową i samą misję. Po tym chcę wypuszczać różne fragmenty, drobne materiały i zajawki, które będą prowadzić do większego wydania albo do kolejnych pokazów i filmów. W pewnym momencie być może wrzucę gdzieś w internecie link, żeby każdy mógł to pobrać.

GTA 1991 skupi się wokół postaci Little Devila, członka gangu Grove Street, który zginął jeszcze przed wydarzeniami z GTA: San Andreas, ale był wspominany przez bohaterów w grze (w pierwszej misji, na cmentarzu, w rozmowie CJ-a i Sweeta). Historia zagłębi się w początki epidemii cracku, która obecna jest w oryginalnej produkcji Rockstara. Na potrzeby moda twórca opracował nawet autorski system handlu narkotykami.

Projekt zapowiada się bardzo ambitnie. Od czasu zapowiedzi zespół zdążył się powiększyć, a DeltaCJ ma nawet dedykowane pracy nad modyfikacją biuro, w którym spędził „tysiące godzin”, m.in. na wielokrotnym przepisywaniu fabuły. Twórcy chcą również zapewnić „jakość Rockstara”, co wyjaśnia, dlaczego GTA 1991 powstaje tak długo.

Jeśli cofnę się do 2018 roku, potem przejdę przez 2020, Covid, aż do dziś… to musiałem włożyć w to tysiące i tysiące godzin. Mam na przykład ponad tysiąc godzin spędzonych tylko w 3DS Maxie, pewnie tyle samo w Sanny Builderze i w całej masie innych programów do moddingu.

Jeżeli jesteście zainteresowani modyfikacją, możecie śledzić jej rozwój poprzez stronę GTAForums. To tam deltaCJ dzieli się różnymi zakulisowymi materiałami z gry.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej