Studia Kunos Simulazioni i Supernova zapowiedziały grę Assetto Corsa Rally, czyli „bezkompromisowy” rajdowy symulator na Unreal Engine 5, napędzany silnikiem fizyki znanym z innych dzieł Włochów.
Ostatnie miesiące nie były łaskawe dla miłośników wirtualnych rajdów samochodowych. Odkąd studio Codemasters ogłosiło w maju, że kończy rozwój WRC i przerywa tworzenie gier poświęconych tej dyscyplinie motorsportu, wydawało się, iż na kolejną „poważną” produkcję z omawianej kategorii przyjdzie nam czekać aż do 2027 roku, tj. do czasu, gdy wejdzie w życie i wyda owoce odnowiona umowa licencyjna między FIA a firmą Nacon.
Na szczęście odsiecz przybyła wcześniej, niż się spodziewaliśmy – i to z zupełnie nieoczekiwanej strony (choć pogłoski krążyły od jakiegoś czasu). Studio Kunos Simulazioni zapowiedziało dzisiaj symulator pt. Assetto Corsa Rally, który jawi się spadkobiercą tytułów takich jak Richard Burns Rally i DiRT Rally. Najlepsze jest zaś to, zagramy weń już niedługo – 13 listopada rozpocznie się wczesny dostęp na Steamie.
Co istotne, Kunos Simulazioni nie tworzy tej gry samodzielnie – właściwie to jest jedynie partnerem technologicznym, użyczającym swojego silnika fizyki i pomagającym nowo powstałemu zespołowi Supernova Game Studios (też ulokowanemu we Włoszech i też należącemu do firmy Digital Bros., która ma w posiadaniu również wydawcę tego tytułu – 505 Games). Za graficzną stronę projektu odpowiada zaś Unreal Engine 5.
Assetto Corsa Rally zostało wycenione na 29,99 euro (w przeliczeniu cena wyniesie prawdopodobnie 139 zł, tak jak w przypadku AC Evo), ale na wstępie nie zaoferuje zbyt wiele. W garażu znajdziemy dziesięć samochodów z różnych epok – od Mini Coopera S ’64, przez Fiata 124 ’73, Lancię Deltę HF Integrale ’92 czy Citroena Xsarę WRC ’01, po Peugeota 208 Rally4 ’20 i Hyundaia i20 N Rally2 ’21.
Do tego otrzymamy raptem cztery odcinki specjalne w dwóch lokacjach – Walii i francuskiej Alzacji – o łącznej długości 33 kilometrów (wynika to z faktu, że trasy są szczegółowo odtwarzane poprzez laserowe skany), choć zabawę wydłużą zmienne warunki atmosferyczne i cykl dobowy. Poza praktyką i samotną rywalizacją rozrywki mają dostarczyć nam sieciowe rankingi.
Wczesny dostęp w założeniu ma potrwać nie dłużej niż 12-18 miesięcy – czyli teoretycznie premiera wersji 1.0 nastąpi najpóźniej w kwietniu 2027 roku (z naciskiem na słowo „teoretycznie”). Do tego czasu gra się rozrośnie, a finalnie znajdziemy w niej:
Na ten moment AC Rally zmierza jedynie na PC, a polskiej wersji językowej nie ma w planach. Twórcy zadeklarowali, że pomyślą później o wydaniu gry na konsole.
Ujawniono też wstępne wymagania sprzętowe gry Assetto Corsa Rally, które mają pozwolić na uzyskanie 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 1080p na średnich ustawieniach graficznych:
3

Autor: Krzysztof Mysiak
Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.