Rajdowe Mistrzostwa Świata znalazły nowy dom. Licencja na gry WRC wraca do Francji, czyli tam, skąd zabrali ją Brytyjczycy z Codemasters

Dowiedzieliśmy się, kto przejął – a raczej odzyskał – prawa do tworzenia gier na licencji WRC po tym, jak zrezygnowało z nich studio Codemasters (i Electronic Arts). Zgarnęła je ponownie firma Nacon.

Krzysztof Mysiak

Rajdowe Mistrzostwa Świata znalazły nowy dom. Licencja na gry WRC wraca do Francji, czyli tam, skąd zabrali ją Brytyjczycy z Codemasters, źródło grafiki: Nacon (screen z gry WRC Generations).
Rajdowe Mistrzostwa Świata znalazły nowy dom. Licencja na gry WRC wraca do Francji, czyli tam, skąd zabrali ją Brytyjczycy z Codemasters Źródło: Nacon (screen z gry WRC Generations).

Nie czekaliśmy długo na ujawnienie, komu przypadnie licencja na gry o Rajdowych Mistrzostwach Świata po tym, jak nieoczekiwanie zrezygnowało z niej legendarne studio Codemasters (pod skrzydłami Electronic Arts), ogłaszając koniec rozwoju swojej najnowszej „rajdówki” – WRC (a przy okazji deklarując, że obecnie nie ma w planach więcej projektów tego typu).

Dziś oficjalnie ogłoszono, że licencja na gry WRC wraca do firmy Nacon na lata 2027–2032 – będzie miała wyłączność na tworzenie pozycji pecetowych i konsolowych. Nie potwierdzono jednak, czy ponownie zajmie się nimi studio KT Racing, odpowiedzialne za poprzednią serię tytułów odtwarzających Rajdowe Mistrzostwa Świata (jej ostatnią odsłoną było WRC Generations z 2022 roku).

Zakomunikowano jedynie, że produkcja dopiero ma się rozpocząć w „wyspecjalizowanym zespole”, a nowy projekt będzie stanowił „reboot marki”, oparty na „całkowicie świeżej wizji”, która zapewni „immersyjne doświadczenie wiernie odzwierciedlające realia mistrzostw, spełniając oczekiwania zarówno entuzjastów rajdów, jak i nowych graczy”.

Na konkrety zapewne poczekamy jeszcze dość długo, przypuszczalnie poznamy je najwcześniej w przyszłym roku. Można jednak domniemywać, że nowa gra będzie celowała we względny realizm, dzieląc część rozwiązań i technologicznych podwalin ze wspomnianym WRC Generations – zwłaszcza jeśli prace dopiero ruszają, a finalny produkt miałby być gotowy już za dwa lata.

WRC Generations

WRC Generations

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 3 listopada 2022

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

6.8

Gracze

6.9

Steam

7.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Krzysztof Mysiak

Autor: Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Sportowe
2025-05-26
22:41

Terefere85 Pretorianin

Nie ma to jak EA - taki król Midas, tylko zamieniający studia nie w złoto a w... coś nie do końca ładnie pachnącego.

Wykupili studio znane z najlepszych gier rajdowych, które w zasadzie w portfolio miało same dobre albo wybitne gry... no i się zaczęło.
Zamiast zostawić ich autorski silnik, który był rozwijany przez lata i dopracowany pod względem mechanik do perfekcji, stwierdzili, że trzeba zrobić na Unrealu... bo nie wiadomo czemu, ale tak ma być. Do tego oczywiście nie mogli się powstrzymać od passów i innych płatności w grze... no bo trzeba doić kasę.

Finalnie dostaliśmy produkt, który nie wygląda dużo lepiej niż dużo lat starszy Dirt 2.0, przy czym działa po prostu źle i pod względem optymalizacji jak i gameplayu.
Najlepsze jest to, że takie KT Racing, które do tej pory stało w cieniu Codemasters, nagle z niego wyszło, bo okazało się, że jak ich serie WRC nie były idealne, tak jednak wypadają zadziwiająco dobrze w zestawieniu z tym co zaserwowało EA.

Także po tym długim wywodzie - brawo Electronic Arts, kolejna znana i ceniona firma prawdopodobnie pójdzie do piachu przez waszą zachłanność.

Komentarz: Terefere85
2025-05-26
23:20

cycu2003 Legend

cycu2003

Codemasters nie ma w planach wydawania tego typu gier. Kiedyś nie do pomyślenia

Komentarz: cycu2003
2025-05-26
23:33

Marky Konsul

Marky

Piękna by była gra z karierą podobną do Art of Rally czyli z przechodzeniem przez kolejne dekady od 1973 roku. Ewentualnie z czymś na wzór trybu showcase z serii WWE 2K czy MyNBA Eras z NBA 2K czyli odtwarzaniem najważniejszych rajdów z karier legend WRC jak Colin McRae, Stig Blomqvist, Tommi Mäkinen, Timo Mäkinen, Hannu Mikkola, Jean-Pierre Nicolas, Markku Alén, Ari Vatanen, Richard Burns, Walter Röhrl, Henri Toivonen, Timo Salonen, Michčle Mouton, Petter Solberg, Juha Kankkunen, Miki Biasion, Didier Auriol, Carlos Sainz, Marcus Grönholm czy Sébastien Loeb

Komentarz: Marky
2025-05-26
23:44

Herr Pietrus Legend

Herr Pietrus

Oby tylko nie zajęli się nią mistrzowie od MXGP 24 spod skrzydeł Nancon...

Komentarz: Herr Pietrus
2025-05-27
17:38

dj_sasek Legend

dj_sasek

Przy całej niechęci do EA i tego co zrobili z Codemasters to EA WRC to po prostu dobra gra. Ma swoje niedociągnięcia tu i tam, ale to co wydawało Nacon to było nieporozumienie.

Komentarz: dj_sasek

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl