Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 lutego 2010, 11:22

autor: Szymon Liebert

Europejscy gracze wydali ponad miliard euro na gry internetowe w 2009 roku

Badanie International Gamers Survey Report, przeprowadzone przez firmę TNS oraz serwis Gamesindustry.com, wykazało, że brytyjscy, francuscy i niemieccy gracze wydali w 2009 roku łącznie ponad miliard euro na gry casualowe, dostępne na różnych internetowych portalach. To kolejny przykład na ogromny wzrost popularności produkcji dostępnych w sieci.

Badanie International Gamers Survey Report, przeprowadzone przez firmę TNS oraz serwis Gamesindustry.com, wykazało, że brytyjscy, francuscy i niemieccy gracze wydali w 2009 roku łącznie ponad miliard euro na gry casualowe, dostępne na różnych internetowych portalach. To kolejny przykład na ogromny wzrost popularności produkcji dostępnych w sieci.

Najwięcej z powyższej kwoty (1.13 miliarda euro) wydali gracze z Niemiec (540 milionów euro), którzy wyprzedzili znacznie mieszkańców pozostałych krajów. Na drugim miejscu uplasowali się Brytyjczycy (320 milionów euro), a na trzecim Francuzi (270 milionów euro). Te liczby pokazują doskonale, że pozornie proste i nieznaczące „gierki” potrafią zarobić ogromne pieniądze.

Europejscy gracze wydali ponad miliard euro na gry internetowe w 2009 roku - ilustracja #1

International Gamers Survey Report

Wiemy również, że 2.4 miliona Brytyjczyków (stanowiących 18% wszystkich graczy portalowych) wydało w ubiegłym roku średnio 134 euro na rozrywkę w Internecie. W Niemczech mamy do czynienia z trzema milionami osób (21% graczy internetowych), którzy pozbyły się średnio 180 euro. Francuzi, w liczbie 2.2 miliona graczy, wydawali na swoje hobby 122.72 euro.

Portale z grami internetowymi zyskują na znaczeniu. W Niemczech korzystanie z nich w 2009 roku zadeklarowało 35% mężczyzn i 46% kobiet. U naszych zachodnich sąsiadów najważniejszą platformą pozostaje jednak pecet, z którego korzysta 73% mężczyzn i 66% kobiet. Drugie miejsce przypadło konsolom, obecnym w życiu ponad połowy badanych mieszkańców.

Sytuacja wygląda inaczej we Francji, w której zdecydowanie dominują konsole (gra na nich 78% panów i 68% pań biorących udział w badaniu). Internetowe produkcje mają jednak spora grupę zwolenników także tutaj (41% mężczyzn, 51% kobiet). Bardzo podobne wyniki oglądamy w przypadku Wielkiej Brytanii, także zdominowanej przez konsole, pecety i portale z grami.