Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 grudnia 2011, 11:16

autor: Adrian Werner

Ether Fields, czyli obiecujące polskie MMORPG

Coraz częściej mamy okazję pisać o ciekawych projektach powstających w naszym kraju. Najnowszą grą tego typu jest niezależne MMORPG Ether Fields.

Pisanie o obiecujących grach tworzonych w naszym kraju zawsze sprawia nam dużą przyjemność. Tym razem chcemy Was zaznajomić z Ether Fields, czyli znajdującym się obecnie w produkcji polskim niezależnym MMORPG.

Prace nad grą trwają już trzeci rok, choć projekt rozkręcił się na dobre dopiero w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy i to w tym okresie powstała większość tego, w co można zagrać dzisiaj. Co ciekawe, jest to produkcja w stu procentach niezależna. Powstaje bez żadnego budżetu i w wolnym czasie autorów. Jednocześnie jednak twórcy mają nadzieję, że w przyszłości znajdą inwestora, który umożliwiłby lepszą promocję całego przedsięwzięcia i zdobycie dodatkowych funduszy.

System walki oparto na znanej ze stołowych gier fabularnych mechanice d20, czyli tej samej, która była podstawą trzeciej edycji Dungeons & Dragons, jak również takich cRPG-ów jak Icewind Dale II, Greyhawk: The Temple of Elemental Evil, czy seria Neverwinter Nights. Całość powstaje na autorskim silniku i trzeba przyznać, że pomimo wczesnego stadium projektu, grafika prezentuje się całkiem atrakcyjnie. Technologia ta jest zresztą cały czas ulepszana, co dobrze ilustruje poniższy filmik:

Istotnym elementem Ether Fields ma być fabuła. Większość zadań będzie można ukończyć na wiele sposobów. Dzięki systemowi reputacji dokonane wybory wpłyną na późniejsze interakcje z postaciami niezależnymi, w tym na ceny podczas handlu. W grze nie zabraknie też masy notatek i dzienników, dzięki którym będzie można poszerzyć swoją wiedzę na temat świata i jego historii.

Niestety, twórcy nie są jeszcze gotowi zdradzić planowanej daty premiery. Obecnie do testów wersji alpha dopuszczani są wszyscy zainteresowani. Wystarczy udać się na oficjalną stronę, dokonać rejestracji i pobrać klienta gry.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej