Epic Games nie rezygnuje z rynku PC

Mark Rein, będący jedną z kluczowych postaci firmy Epic Games, oznajmił w wywiadzie udzielonym serwisowi Rock, Paper, Shotgun, że nie jest prawdą jakoby producent serii Unreal oraz Gears of War przymierzał się do rezygnacji z okazywania wsparcia dla rynku gier pecetowych.

Piotr Doroń

Mark Rein, będący jedną z kluczowych postaci firmy Epic Games, oznajmił w wywiadzie udzielonym serwisowi Rock, Paper, Shotgun, że nie jest prawdą jakoby producent serii Unreal oraz Gears of War przymierzał się do rezygnacji ze wsparcia dla rynku gier pecetowych.

Według Reina publikacja takich informacji wynika z faktu, że najważniejsza aktualnie seria Epic GamesGears of War – jest marką czysto konsolową (i wydawaną przez koncern Microsoft, bezpośrednio zainteresowany walką na tym polu). Jeden z dyrektorów Epic Games zauważa jednak, że utożsamianie działalności producenta wyłącznie z przygodami Markusa Feniksa i spółki nie daje postronnym obserwatorom pełnego obrazu firmy.

Należy bowiem zwrócić uwagę także na inne strefy, w których działa Epic Games. Firma nie tylko bierze udział w produkcji gier przeznaczonych także na PC (Bulletstorm, nad którym główną pieczę sprawuje polskie studio People Can Fly – premiera w lutym 2011 roku), ale również wspiera ten rynek m.in. poprzez udostępnianie specjalnych narzędzi ułatwiających deweloping tytułów pecetowych.

W tym ostatnim przypadku chodzi oczywiście o silnik graficzny Unreal Engine 3, a także Unreal Development Kit (regularnie aktualizowane i rozbudowywane o nowe funkcje), którego od kilku miesięcy można wykorzystywać również do celów niekomercyjnych, dzięki czemu z jego możliwości skorzystali niezależni producenci, a także amatorzy. Na efekty nie trzeba było czekać długo – po zaledwie kilkunastu dniach gracze pecetowi mogli uzyskać wgląd do kilkunastu projektów robiących użytek z UDK. Oczywiście na zapowiedzi kolejnych nie trzeba było czekać długo.

Według Marka Reina domeną firmy Epic Games jest to, że potrafi skupić się całkowicie na dopracowywaniu niewielkiej liczby projektów oraz udostępnianiu graczom oraz innym zespołom produktów spełniających ich oczekiwania. Dlatego też obserwując poczynania producenta wyłącznie z poziomu informacji prasowych i działań marketingowych, można dojść do wniosku, że Epic zaniedbuje niektóre pola swej działalności. „Takie sugestie nie mają jednak zbyt wiele wspólnego z prawdą ”, powiedział Rein.

Gears of War

Gears of War

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 7 listopada 2006

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

8.1

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2010-07-05
16:21

zanonimizowany736749 Legionista

A mi się zdaje, że serii Gears of War i tak nie przeniosą na konsolę.

Komentarz: zanonimizowany736749
2010-07-05
16:40

zanonimizowany431140 Legend

@gus [ gry online level: 0 - Junior ] : a od kiedy to niby UE4 jest gotowy? Bo z tego, co piszesz, mozna wywnioskowac, ze tylko czekaja na nowa generacje, a silnik maja praktycznie gotowy do wypuszczenia, co - jak wiemy - jest totalna bzdura na kwadratowych kolkach.

@Dick_Justice [ gry online level: 5 - Legionista ] >Nie rezygnują z PC? Gears of war na PC or it didn't happen.

Przeciez juz masz to, o co prosisz.

Komentarz: zanonimizowany431140
2010-07-05
16:56

thibris Legionista

@swenor - robisz za wróżkę ? Można podać sporo przykładów na exclusivy przenoszone po latach na PC i każdy kiedyś mówił że w życiu/za chiny/nigdy na PC ich nie zobaczymy. A tu później niespodziajka. Nic nie stoi na przeszkodzie aby GoW2 też trafił na PC. Jak już rynek konsol nie będzie go chłonął to pewnie zrobią konwersję.
Kto chce zagrać wcześniej niż za X lat ten się przesiądzie na konsolę.

Komentarz: thibris
2010-07-06
12:56

Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Koktajl Mrozacy Mozg

Fable 2 ma sporo lat, wychodzi 3 na PC i 360 a o 2 cisza. Ale powiedzcie mi, mialem oryginalnego GOW1 bo za 100zl byla b. dobra edycja kolekcjonerska i tam trudno kogos bylo znalesc do grania (1,5 roku temu) w coop a hostow do mp to moze bylo z 10. Ciekawe jak jest teraz. Nawet mimo obecnosci edytora gra jest malo popularna - Mirrors Edge dostal rowniez edytor bo to UE3 i na PC mapek jakos nie ma
Gra jest tak samo popularna jak Halo1/2 na PC - czyli zadna to popularnosc.

Jesli chodzi o granie na klawiaturze to za 300zl jest jakies urzadzenie na bazie pada, nie przejsciowca na klawiature, 0 lagow, ruchy myszka jak na PC - jak przypomne nazwe to podam

Komentarz: Koktajl Mrozacy Mozg
2010-12-08
17:16

WitoNs Chorąży

Tu nie chodzi o jeczenie jak CIOTY!!!! Epic odsunelo sie od pc i to boli! Nie chodzi o GOW chodzi o inne tytuly! To jest strata!!!! Gow to poczatek apokalipsy ;D

Komentarz: WitoNs

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl