Elex na nowym zapisie rozgrywki
W sieci pojawił się kolejny, tym razem piętnastominutowy zapis rozgrywki z nadchodzącego RPG Elex, tworzonego przez niemieckie studio Piranha Bytes. Na filmie pokazano różnego rodzaju lokacje, mapę świata, walkę oraz dialogi z postaciami niezależnymi.
Michał Kułakowski
Elex pozostaje na radarze fanów klasycznych europejskich gier RPG już od dwóch lat. Za tytuł odpowiadają twórcy wciąż popularnej w Polsce serii Gothic oraz cyklu Risen. Produkcja jest pierwszą próbą studia Piranha Bytes umiejscowienia gry w uniwersum science-fiction, które co ważne zawierać będzie jednak elementy znane z poprzednich produkcji zespołu. Na właśnie opublikowanym nowym zapisie z zabawy, który wzbogacony został niemieckim komentarzem dewelopera, możemy zobaczyć wiele systemów rozgrywki i atrakcji, które czekać będą na graczy. Film ukazuje eksplorację różnego rodzaju lokacji z wykorzystaniem plecaka odrzutowego, a także walkę oraz dialogi z postaciami niezależnymi.
Elex ukaże się na konsolach Xbox One i PlayStation 4, a także na komputerach PC. Premiera została wyznaczona na 17 października tego roku. Dystrybutorem wszystkich wersji tytułu w naszym kraju jest firma CDP. Wydawca odpowiada także za spolszczenie gry, oferujące pełny aktorski dubbing.
- Oficjalna strona internetowa gry Elex
- Elex – kompendium wiedzy
- Graliśmy w grę Elex – ile czasu trzeba, by wyrzeźbić wielkie RPG?

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
zanonimizowany579358 Senator
Bardzo fajnie, już się zastanawiam do jakiej frakcji dołączyć. W Risenie 3 też miałem dylemat między Strażnikami a Łowcami Demonów. No i jestem ciekaw jak to będzie wyglądać w kwestii dołączenia. W dwóch pierwszych Gothicach oraz Risenie decyzję o przyłączeniu się do frakcji podejmowaliśmy jakoś w 10 godzinie rozgrywki. W R3 przed przyłączeniem się do gildii chciałem wykonać wszystkie zadania jakie były dostępne na każdej z wysp i do frakcji przyłączyłem się gdzieś w 30 godzinie gry. Zobaczymy jak to zrobią w ELEX. Raczej wolałbym to pierwsze rozwiązanie, by historia została popchnięta do przodu w miarę szybko. No i oczywiście liczę na to, że te frakcje będą ze sobą powiązane jakimiś wzajemnymi zależnościami/konfliktami jak obozy w pierwszym Gothicu. W R3 niby były różne stronnictwa, ale jakby oderwane od siebie. Tutaj na korzyść jest to, że mamy jednolity kawałek lądu, będzie więc można też lepiej poprowadzić fabułę.
nicosław Pretorianin
Kolesiowi, który pierwszy wpadł na pomysł, że turlanie się to dobry sposób na uniki w walce wręcz i wprowadził to do gry, najchętniej kazałbym samemu walczyć z kimś przy pomocy tej idiotycznej techniki, i tylko patrzyłbym, czy najpierw zrzyga się od zawrotów głowy, czy może najpierw skręci sobie kark.
wogsel Konsul
Dla mnie grafa i animacje są mało istotne. Ważne, żeby Pb zrobiłą ciekawą, fabułę i postacie i żeby system walki dawał rade. Smuci mnie tylko, że znów nie dostaniemy miasta choćby wielkości tego z Risena 1.
Hava Legionista
Przede wszystkim spodobał mi się sam świat. Gigantyczna mapa z różnorodnymi strefami klimatycznymi potrafi urzec, niezależnie od tego, czy akurat przemierzamy zielone lasy, czy skutą lodem północ.
chrupnięcia przy obracaniu ekranu.
Futurystyczne pukawki nie cieszą oczu podczas strzału...karabinów będziemy korzystać rzadko.
Fajne jest też to, że niektóre lokacje okażą się dostępne tylko dla przedstawicieli jednej z zamieszkujących ten świat sił.
Czyli 3/10 no może 5/10 ;) Różne strefy znamy to...z G3 ?! Chrupnięcia ? Kolejna gra w wersji beta ? To skoro jest połączenie technologii z tradycją, ale będziemy z niej rzadko korzystać to po co to wszystko ? Jak ograniczone ? Pojedyncze budynki, wyspy, zablokowana 1/4 mapy poprzez sztuczną ścianę ? Zapowiada się przeciętnie.
wytrawny_troll Generał

Miłośnicy PB mają swoje "święto" obserwując plusiki za każdą pochwałę tego wątpliwego "cudu".
Nieprzekonanym tytuł koło pędzla zwisa. Mnie nie przekonało.
Według fanów PB pewniak do gry roku. No cóż, bywają gusta i guściki.