Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 lipca 2010, 16:15

autor: Marcin Skierski

Elastyczne dialogi, system osłon TPP, Reaktywne A.I. - oto nowy Deus Ex!

Pomimo że o powstawaniu Deus Ex: Human Revolution wiemy już od dawna, deweloper wciąż bardzo oszczędnie dzieli się z nami wszelkimi materiałami filmowymi. Jeśli nawet w sieci pojawi się filmik prezentujący rozgrywkę, szybko zostaje skasowany. Stąd wszelkie nowe informacje na temat produkcji Eidos Montreal wydają się być na wagę złota.

Pomimo że o powstawaniu Deus Ex: Human Revolution wiemy już od dawna, deweloper wciąż bardzo oszczędnie dzieli się z nami wszelkimi materiałami filmowymi. Jeśli nawet w sieci pojawi się filmik prezentujący rozgrywkę, szybko zostaje skasowany. Stąd wszelkie nowe informacje na temat produkcji Eidos Montreal wydają się być na wagę złota.

Kolejnymi doniesieniami podzielił się z nami serwis IGN, który dostał zaproszenie od twórców na pokaz „za zamkniętymi drzwiami”. Dzięki temu wiemy już nieco bardziej szczegółowo, jak zaprezentuje się gameplay i co nowego wniesie do gatunku.

Elastyczne dialogi, system osłon TPP, Reaktywne A.I. - oto nowy Deus Ex! - ilustracja #1

Nie jest tajemnicą, że tytuł ten (mimo obecnych elementów strzelaniny i widoku z pierwszej osoby) będzie odbiegał od tego, do czego przyzwyczaiła nas większość dzisiejszych FPS-ów. Mimo wszystko w procesie twórczym nie zapomina się o zaczerpnięciu najlepszych patentów z gier akcji. Dzięki temu dostaniemy więc przyjazny system osłon, który przełączy kamerę na widok zza pleców bohatera podczas ukrywania się za przeszkodą – wszystko po to, byśmy mieli pełniejszy podgląd na otoczenie. Nic też nie stanie na przeszkodzie, by szybko przeturlać się pomiędzy takimi kryjówkami, dzięki czemu nie wystawimy się na ostrzał.

Chcąc w niektórych sytuacjach uniknąć wykrycia, możliwe będzie przenoszenie ciał z miejsca na miejsce. Nie zawsze jednak musi to być takie łatwe – jak wiadomo, odwiedzane miejscówki będą utrzymane w futurystycznym stylu, część jednak ma być stosunkowo sterylna i uboga w elementy otoczenia. Dla kontrastu dostaniemy jednak też obszary wręcz zagracone wszelkiego rodzaju przedmiotami.

Elastyczne dialogi, system osłon TPP, Reaktywne A.I. - oto nowy Deus Ex! - ilustracja #2

Tradycyjnie dla tej serii sporą rolę odegrają także rozmowy z innymi ludźmi oraz elementy charakterystyczne dla gier RPG. W trakcie konwersacji będzie trzeba uważać i zwracać uwagę na charakter rozmówcy. Jeśli zachowamy się zbyt agresywnie w stosunku do porywczej osoby lub zaczniemy celować do niej z broni, może się to dla nas źle skończyć. Czasem jednak trzeba podjąć ryzyko i bardziej przycisnąć delikwenta – wtedy możemy otrzymać informacje, których normalnie byśmy nie wyciągnęli. Wszelkie akcje podejmowane przez gracza będą miały swój wpływ w zachowaniu Sztucznej Inteligencji, kolejne czyny nie będą więc pozostawały bez konsekwencji.

Co ciekawe, nie mniej ważną rolę odegra podsłuchiwanie rozmów strażników. Nie będą to tylko nic nie wnoszące do rozgrywki pogadanki o niczym, a konwersacje zawierające czasem cenne wiadomości. Jako przykład podano sytuację, kiedy w taki sposób można było poznać hasło pozwalające otworzyć jakieś przejście.

Elastyczne dialogi, system osłon TPP, Reaktywne A.I. - oto nowy Deus Ex! - ilustracja #3

Rozwój naszej postaci to przede wszystkim podział na ulepszenia nastawione na walkę lub skradanie. W tym pierwszym przypadku możliwe będzie nawet zamontowanie szybkostrzelnej broni w miejsce ramienia, z kolei do drugiego typu zdolności zaliczymy na przykład hakowanie elektroniki czy niewidzialność. Jednocześnie należy zdecydować się tylko na jedną ze specjalizacji – ulepszać można obie, ale podczas jednego przejścia uda się w pełni rozwinąć tylko jedną z nich.

Wygląda na to, że ekipa z Eidos Montreal nie zapomina o korzeniach serii i z Deus Ex: Human Revolution nie zrobi się zwykły FPS, jak obawiały się niektóre osoby. Zamiast tego zawarto tu też różne elementy zaczerpnięte z innych gatunków, a wygląda też na to, że w większości sytuacji poradzimy sobie z przeciwnikami bez podnoszenia alarmu. Premiera pełnej wersji przewidziana jest na pierwszy kwartał przyszłego roku.