EA będzie wydawać odświeżone wersje starych gier, mimo słabego wyniku Syndicate
Przedstawiciel firmy Electronic Arts potwierdził słabe wyniki sprzedaży gry Syndicate, restartu produkcji z 1993 roku. Jednakże nie zmniejszyło to apetytu wydawcy na przenoszenie starych produkcji na sprzęt następnej generacji.
Michał Kowalski
Na początku marca informowaliśmy, że sprzedaż gry Syndicate, strzelanki FPP ze studia Starbreeze, nie należy do najwyższych i wynosi jedynie 34 tysiące egzemplarzy (w Stanach Zjednoczonych). To słaby wynik jak na produkcję, która otrzymała nienajgorsze noty (średnia ocen to 74/100) - nawet biorąc pod uwagę fakt, że nie zawiera on kopii zakupionych przez platformy dystrybucji cyfrowej. Po kilku miesiącach od premiery gry (21 lutego) szef grupy EA Labels, Frank Gibeau, przyznał, że restart produkcji z 1993 roku nie zyskał sobie takiej popularności, jakiej spodziewali się wydawcy. Mimo to Electronic Arts nie zamierza rezygnować z prac nad wznowieniami starych marek:
Braliśmy pod uwagę ryzyko, jakie niesie za sobą wydanie Syndicate. Nie opłaciło się, nie zadziałało tak, jak powinno (...). Ogólnie jednak ta sytuacja nie zmieniła mojej chęci do przejrzenia archiwów i wyciągnięcia z nich ciekawych marek, które moglibyśmy przenieść na sprzęt następnej generacji. Taka jest natura tego biznesu: czasem coś wychodzi, a czasem nie.
Prezes wspomniał także w wywiadzie dla serwisu CVG o wynikach innego wznowienia starej marki, mianowicie gry sportowej SSX. W przeciwieństwie do Syndicate, produkcja miała „udaną premierę” i być może wydana zostanie druga część. Oprócz tego Gibeau poinformował, że firma Electronic Arts ma dostęp do dużej liczby starych marek, które uznają za warte przypomnienia. Miał tu na myśli zwłaszcza takie serie jak Command & Conquer i SimCity.
Wydanie Syndicate i SSX nie będzie ostatnim słowem EA w temacie przypominania starych produkcji. W 2013 roku swoją premierę będzie mieć gra SimCity, pozwalająca na zbudowanie, zarządzanie i rozwijanie współczesnego miasta. Produkcją tytułu zajmuje się studio Maxis, twórcy serii SimCity i The Sims. Grę napędzać będzie nowy silnik graficzny o nazwie Glassbox, pozwalający m.in. na bardzo duże zbliżenie, dzięki któremu będziemy mogli przyjrzeć się pojedynczemu przechodniowi czy wystawom sklepowym. SimCity powróci na PC po siedmiu latach przerwy.
- Przeczytaj recenzję gry Syndicate
- Oficjalna strona gry
- Oficjalna strona studia Starbreeze
- Zapowiedzi gry SimCity

GRYOnline
Gracze
- stare gry
- Starbreeze Studios
- remake / remaster
- Maxis
- SSX (seria)
- SimCity (marka)
- PC
Komentarze czytelników
Kazijashi Chorąży
Ja mam nadzieję, że nie wezmą się za Dungeon Keeper'a dopóki nie zobaczą wyników sprzedaży nowego X-com, który mam nadzieję pokaże, że warto wskrzesić stare rts'y dodając kilka nowości, nie zmieniając bazy ;)
zanonimizowany23874 Legend
[12]
A ja mam nadzieje, ze X-COM sprzeda sie tragicznie, pokazujac ze nie warto wskrzeszac starego poprzez wycinanie 50% bazy i nie dawanie nic nowego w zamian (o przepraszam - dajac nowa grafike ad 2008).
I przy okazji fajnie ze X-COM jest RTSem.
[9]
Tylko ze od zawsze w starych kategoriach z lat 90' (strategia, action, bijatyka, wyscigi itd) Syndicate ladowal w "strategie" a nie w "action". I tyle. To ze dzisiaj wyglada jak prosta zrecznosciowka nie umniejsza mu tego ze wtedy byl ciut bardziej skompilikowana gra w zalewie mario i innych skaczacych + ew. strzelajacych ludkow.
Pan Dzikus Generał

EA będzie wydawać odświeżone wersje starych gier, mimo słabego wyniku Syndicate
Syndycate to nie jest żadne odświeżenie starej gry tylko zupełnie nowa gra nazywająca się tak samo jak stara.
Meno1986 Senator

Jak się robi FPS'a z RTS'a, to tak bywa...
Teraz tylko czekać na Theme Hospital - symulator hirurga, Dungeon Keeper - FPS'a i Populus'a - RPG... :P