Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikSportoweX360PS3
Okładka SSX (X360)

SSX

SSX: Deadly Descents

SSX to wyprodukowana przez firmę EA Sports gra sportowa, której tematem są karkołomne zjazdy snowboardowe. Gracze wcielają się w członków ekipy snowboardzistów, która rzuciła wyzwanie najniebezpieczniejszym górom świata.

Sportowe | snowboard

SSX to kolejna część popularnego cyklu opowiadającego o szalonych wyścigach snowboardowych. Tym razem twórcy porzucili znaną z poprzednich części radosną atmosferę niczym nieskrępowanej zabawy i postawili na znacznie poważniejszy klimat, podkreślając niebezpieczeństwa i walkę o przetrwanie, które towarzyszą temu sportowi.

Gracze wcielają się w członków zespołu o nietypowej ambicji, z których dużą część zdążyli już poznać w poprzednich odsłonach serii. Ich celem jest bycie pierwszymi, którzy zjadą z najniebezpieczniejszych gór na naszej planecie. Ludzie ci podróżują po całym świecie szukając najgorszych warunków, jakie potrafiła stworzyć matka natura. Śledząc ich losy odwiedzimy się m.in. szczyty Himalajów, gdzie powietrze jest tak rozrzedzone, że trzeba pędzić na złamanie karku, by zdążyć zjechać nim brak tlenu spowoduje utratę przytomności. Inną lokacją są góry na Antarktyce, gdzie jedynym sposobem przeżycia jest trzymanie się osłonecznionych miejsc, ponieważ w cieniu temperatura jest tak niska, że uniemożliwia swobodne poruszanie.

SSX zawiera kilka różnorodnych trybów rozgrywki. W jednym z nich gracz musi szusować po stromych stokach w całkowitych ciemnościach jedynie z przyczepioną do kasku latarką, w innym natomiast naszym zadaniem jest ucieczka przed lawiną śnieżną przybierającą na sile z każdym metrem. Kolejnym wyzwaniem jest slalom pomiędzy drzewami w gęstym lesie lub szusowanie w ogromnej śnieżycy znacznie ograniczającej widoczność. Oczywiście w grze nie brakuje również standardowych wyścigów czy prób czasowych.

Autorzy przygotowali łącznie 17 różnych regionów rozrzuconych po całym świecie. Do naszej dyspozycji oddano 70 gór, których powierzchnie zostały losowo wygenerowane, choć należy podkreślić, że w procesie tym użyto autentycznych danych topograficznych i specjalnej technologii Mountain Man.

Odpowiedzialne za produkcję studio EA Canada przygotowało wiele dodatkowych opcji społecznościowych – specjalny moduł nazwany RiderNet zawiera m. in. jak rankingi, udostępnianie powtórek ze zjazdów, czy specjalne Live Events. Ciekawą opcją jest również rywalizacja z „duchami” odzwierciedlającymi najlepsze czasy przejazdów naszych znajomych na danych trasach, co pozwala zwiększyć naszą pozycję w lokalnych statystykach.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8,8 / 10 na podstawie 176 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,9 / 10 na podstawie 102 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 239,90 PLN

Klasyfikacja PEGI SSX

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.
Wielki powrót białego szaleństwa - recenzja gry SSX

Recenzja 13 marca 2012, 14:43

Na szczęście po ukończeniu głównego modułu rozgrywki – World Tour – czeka na nas cała masa doskonałej zabawy. Najważniejszy z dodatkowych trybów – Explore – pozwala na ponowne zdobycie wszystkich szczytów z jak najlepszymi czasami. Oprócz tego są różne pomniejsze wyzwania dotyczące naszych wyników, czasów czy wykonania poszczególnych trików, za które otrzymamy medale. Kolejnym bodźcem do rywalizacji jest sieciowy system RiderNet, dzięki któremu możliwe jest porównywanie naszych rezultatów z osiągnięciami znajomych bądź najlepszych graczy, a następnie pobijanie ich podczas walki z odwzorowującym ich cieniem. Co jakiś czas do dyspozycji dostajemy również Global Events, czyli specjalne wyzwania, sprostanie którym nagradzane jest dodatkowym zapasem waluty wymienialnej na nowy sprzęt i ulepszenia. Następną możliwością zabawy przez sieć jest ustawianie na danej trasie specjalnych znaczników, tzw. GeoTagów. Nasza w tym głowa, by umieścić je w trudno dostępnych miejscach – im dłużej pozostaną niezdobyte przez innych graczy, tym więcej wirtualnej waluty wpadnie do naszej kieszeni. Nic jednak nie zastąpi bezpośredniej rywalizacji z innymi użytkownikami podczas jazdy, a tej niestety nie ma. Szkoda, bo brak tak fundamentalnej opcji zabawy kładzie się cieniem na całym trybie sieciowym.

X360
PS3