Dynamic Fur od firmy Nvidia to teraz HairWorks. Z technologii skorzystają także posiadacze kart AMD

Amerykański koncern Nvidia wyjawił nowe informacje dotyczące technologii HairWorks, odpowiedzialnej za realistyczną symulację włosów i sierści. Okazało się, że technika dostępna będzie nie tylko dla użytkowników GeForce'ów, lecz także konkurencyjnych kart grafiki. Efekty działania HairWorks można zobaczyć już dziś w PC-towej edycji gry Call of Duty: Ghosts.

futurebeat.pl

Kamil Zwijacz

Na stronie PhysXInfo ukazał się wywiad z Tae-Yong Kim, programistą fizyki w firmie Nvidia, dotyczący technologii HairWorks, znanej wcześniej jako Dynamic Fur. Odpowiada ona za realistyczny wygląd oraz zachowanie włosów, sierści, itp. w grach wideo i jest swoistą odpowiedzią na TressFX (rozwiązanie znane chociażby z Tomb Raidera autorstwa studia Crystal Dynamics i nowej edycji tej gry przeznaczonej na konsole PlayStation 4 i Xbox One - Tomb Raider: Definitive Edition), stworzone przez pracowników koncernu AMD. Technika HairWorks zadebiutowała w PC-towej wersji Call of Duty: Ghosts, wydanej w zeszłym roku przez firmę Activision. Zostanie także wykorzystana w tegorocznej, wyczekiwanej polskiej produkcji autorstwa studia CD Projekt Red - Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Jedną z najważniejszych informacji o których dowiadujemy się z opublikowanego wywiadu jest fakt, że HairWorks nie jest opcją przeznaczoną tylko dla posiadaczy kart grafiki firmy Nvidia. Dzięki wykorzystaniu DirectCompute technika z powodzeniem może być uruchamiana także przez użytkowników konkurencyjnych układów.

HairWorks w skrócie:
  • Technologia odpowiadająca za realistyczny wygląd i zachowanie włosów, sierści, futra, itp. opracowana przez firmę Nvidia
  • Dzięki wykorzystaniu DirectCompute współpracuje także z kartami grafiki koncernu AMD
  • Rozwiązanie obecnie zarezerwowane jest tylko dla komputerów PC, ale trwają już prace nad udostępnieniem go dla konsol PlayStation 4 oraz Xbox One

Technologia ta jest efektem wieloletniej pracy programistów Nvidii i łączy w sobie wcześniejsze rozwiązania (m.in. symulację futra z dema zaprezentowanego w 2012 roku) z najnowszymi technikami. Według twórców pozwala na realistyczne odwzorowanie nie tylko sierści i włosów, lecz również, np. trawy.

Obecnie HairWorks dedykowane jest wyłącznie posiadaczom komputerów PC, jednak trwają już prace nad wersją przeznaczoną na konsole PlayStation 4 i Xbox One. Dodatkowo w przyszłości technologia zostanie rozbudowana o bardziej zaawansowany system kolizji, gdyż obecnie jest on bardzo uproszczony.

Dynamic Fur od firmy Nvidia to teraz HairWorks. Z technologii skorzystają także posiadacze kart AMD - ilustracja #1

Tae-Yong Kim zdradził, że wdrożenie tej techniki do Call of Duty: Ghosts przebiegło bardzo sprawnie, ponieważ firma miała już ulepszone API (Application Programming Interface - Interfejs programowania aplikacji) dzięki pracy nad innymi grami, w tym nad trzecim Wiedźminem. Dodatkowo ujawniono, że sierść Riley’a, psa znanego z ostatniej odsłony strzelanki koncernu Activision, składa się z około 500 tys. pojedynczych włosów.

HairWorks dopiero wchodzi na rynek, jednak zapewniono, że technologia zostanie wykorzystana w różnych produkcjach. Niestety nie zdradzono ich nazw (oprócz Wiedźmina 3), ujawniając jedynie, że „zainteresowanie tą technika wyraziło wielu innych deweloperów”.

Riley – zarośnięty bohater gry Call of Duty: Ghosts. - Dynamic Fur od firmy Nvidia to teraz HairWorks. Z technologii skorzystają także posiadacze kart AMD - wiadomość - 2014-01-17
Riley – zarośnięty bohater gry Call of Duty: Ghosts.
The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 19 maja 2015

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Komputery
2014-01-17
18:28

BloodPrince Senator

BloodPrince

Ta puszystość :O

Komentarz: BloodPrince
2014-01-17
18:40

zanonimizowany23874 Legend

[8]
no jasne - przecież bardziej realistyczne jest gdy pies ma ogon pokazany jako jedna bryła, z cienką teksturą :D

wole cienka teksture niz reklame Perwollu na kazdym zwierzaku - przykro mi, ale wiekszosc wilkow nie jest pluszowa, psow zreszta tez nie, tym bardziej jak poruszaja sie w brudnym srodowisku naturalnym (ktore widac na filmiku)

Komentarz: zanonimizowany23874
2014-01-18
09:57

sprite18 Konsul

sprite18
👍

Ciekawe co będzie za rok? teraz mamy realistyczne włosy i sierść to za kilka lat będą realistyczne paznokcie i pazury, i znów czekamy 100 lat i mamy realistyczny brud za paznokciami i na twarzy. I tak po 200 latach będzie dopiero Idealny model człowieka na który trzeba będzie 4x GTX 1660Ti Procesor Core I8 i 4KG ram :D

Co z tego jak mamy realistyczne włosy na klacie jak Fizyka jest na niskim poziomie AI przeciwników równeż , moim zdaniem to się nadaje co najwyżej do symulatora psa

Komentarz: sprite18
2014-01-18
12:35

Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Koktajl Mrozacy Mozg

Oni chyba maja obsesje na temat wlosow/futerka by sie chyba przygotowac do gier XXX pod Rifta ;)

Komentarz: Koktajl Mrozacy Mozg
2014-01-18
14:42

wickywoo Konsul

wickywoo

spoko to wyglada ale zajeliby sie w koncu jakas porzadna destrukcja otoczenia albo termodynamika a nie w kolko to samo - iskry, wlosy i ogien.

Komentarz: wickywoo

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl