Dodatki DLC dla wszystkich tegorocznych gier EA

Dzisiejsza tablica z informacjami została zdominowana przez wieści napływające z konferencji prasowej koncernu Electronic Arts. Po przeanalizowaniu zaktualizowanego planu wydawniczego firmy, przyszła pora na podjęcie tematu dodatków DLC. Szefostwo EA, w tym John Shappert oraz John Riccitiello, pokusiło się bowiem o podsumowanie sukcesów na tym polu oraz przedstawiło przyszłe plany koncernu.

Piotr Doroń

Dzisiejsza tablica z informacjami została zdominowana przez wieści napływające z konferencji prasowej koncernu Electronic Arts. Po przeanalizowaniu zaktualizowanego planu wydawniczego firmy, przyszła pora na podjęcie tematu dodatków DLC. Szefostwo EA, w tym John Shappert oraz John Riccitiello, pokusiło się bowiem o podsumowanie sukcesów na tym polu oraz przedstawiło przyszłe plany koncernu.

Shappert oznajmił zatem, że w ubiegłym roku największą popularnością cieszyły się dodatki do cRPG Dragon Age: Początek. W pierwszym tygodniu obecności gry na rynku nabywcy wydali na nie ponad milion dolarów. Według niego ruchem, który w szczególności przypadł im do gustu okazała się publikacja dodatków w dniu debiutu Dragon Age’a. Ze wstępnych badań przeprowadzonych przez EA wynika, że realne zainteresowanie DLC wyraziło aż 70% spośród nabywców dzieła firmy BioWare.

W podobnym tonie wypowiedział się John Riccitiello. Prezes EA oświadczył, że w przypadku każdego tytułu, do którego zdecydowano się wydać dodatki DLC, rozwiązanie to było pozytywnie odbierane przez graczy. Fakt ten przekładał się oczywiście na odpowiednie przychody z tytułu sprzedaży DLC (zdecydowanym liderem jest Dragon Age: Początek). Z powodu zainteresowania graczy dodatkami tego rodzaju, Electronic Arts zadecydowało, że w 2010 roku każdy tytuł wydawany przez koncern otrzyma regularne wsparcie w postaci DLC.

Zabiegiem, który według EA również spotkał się z ciepłym przyjęciem, była decyzja o zamieszczaniu w pudełkach z grą kodów uprawniających do pobrania darmowych DLC (tzw. dodatków startowych). Najlepszym przykładem jest tu oczywiście Mass Effect 2 oraz platforma Cerberus Network (dostępna wraz z nowym bohaterem oraz specjalnymi przedmiotami), zapewniająca błyskawiczny dostęp do informacji systemowych oraz kolejnych dodatków. Był to zarazem swego rodzaju cios w graczy kupujących gry z drugiej ręki – w przypadku braku kodu jedyną możliwością wejścia w posiadanie platformy Cerberus Network jest jej nabycie za pośrednictwem Internetu za kwotę około 15 dolarów/euro.

Koncern Electronic Arts jest przekonany, że nowa strategia związana z DLC w pełni wpasowuje się w plany firmy (związane z chęcią wydania mniejszej liczby tytułów, ale w zamian o wiele bardziej dopracowanych). Gracze chcą bowiem grać w swoje ulubione pozycje dłużej – dodatki pobierane z Internetu będą mogły im to umożliwić.

Dragon Age: Origins

Dragon Age: Początek

Dragon Age: Origins

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 3 listopada 2009

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.8

Gracze

9.2

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2010-02-09
14:57

raziel88ck Legend

raziel88ck

EA zawsze ladnie mowi, w praktyce zazwyczaj wyglada to zgola inaczej.

Komentarz: raziel88ck
2010-02-09
17:40

zanonimizowany57898 Generał

TobiAlex - sa dwie - o ile dobrze kojarze, ta z Dragos Age to Blood Dragon druga to Terminus AA:
http://www.dailymotion.com/video/xbfyrz_mass-effect-2-terminus-assault-armo_videogames

chyba, ze obie sa z DA - nie wiem, nie gralem.

Ja mam Terminus, ale ona z bliska w grze tez wyglada jak cos z DA.

Komentarz: zanonimizowany57898
2010-02-10
20:50

zanonimizowany696839 Pretorianin

Ta wiadomość o sprzedaży DLC mówi coś zgoła innego - https://www.gry-online.pl/newsroom/tylko-15-graczy-kupuje-dlc/zac2ad , więc ktoś tu chyba kłamie.

A moje zdanie na temat DLC? No cóż. Przyszło mi żyć w czasach kiedy gry zaczęto kastrować. Smutne, ale widać szare masy się na to godzą.

Komentarz: zanonimizowany696839
2010-02-21
00:58

zanonimizowany652707 Generał

potwierdzili tylko to co było wiadome od dawna to chyba ich sposób na walkę z używkami

Komentarz: zanonimizowany652707
2010-02-23
09:34

zanonimizowany624581 Senator

😐

Eh, o ile dłużej będziemy się cieszyć swoim ulubionym tytułem ? 5 godzin ? EA nie będzie wydawać w nieskończoność DLC. A i one kosztują. Na start dostaniemy ledwie max. 2 dodatki, nie więcej. Więc jaki jest sens kupowania niepełnych produktów, a potem je uzupełniać za horrendalną kwotę DLC ? Żaden, więc jak dla mnie wprowadzenie czegoś takiego jak "DLC" była na początku porażą.

Komentarz: zanonimizowany624581

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl