Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 marca 2012, 10:26

autor: Grzegorz Ferenc

Dodatek DLC The Legend of Dead Kel do gry Kingdoms of Amalur: Reckoning już dostępny

Wczoraj miał premierę pierwszy dodatek do gry twórców z 38 Studios i Big Huge Games. „Piracki” DLC jest dostępny na Playstation 3 i Xbox 360, a także komputery PC na platformach Origin i Steam.

Czyżby piraci z Karaibów zawitali do świata Kingdoms of Amalur: Reckoning? Od wczoraj gra 38 Studios i Big Huge Games, będących częścią koncernu Electronic Arts, jest bogatsza o pierwszy dodatek DLC – The Legend of Dead Kel, dostępny na platformach Xbox Live (za 800 punktów) oraz Origin i Steam (za około 45 zł). Pojawienie się rozszerzenia w europejskim Playstation Network przewidziano na dzisiejsze popołudnie.

Dodatek DLC The Legend of Dead Kel do gry Kingdoms of Amalur: Reckoning już dostępny - ilustracja #1

Rozszerzenie wprowadza do gry autorstwa Kena Rolstona, Todda McFarlane’a i R.A. Salvatore nowe lokacje, podziemia, zadania, przedmioty oraz Karty Przeznaczenia. Fabuła skupia się na mrocznej legendzie o piracie Martwym Kelu. Powraca on na północne morza krainy Amalur i wraz ze swoimi Wisielcami prześladuje jej mieszkańców. Aby stawić mu czoła, gracze muszą wyruszyć na jego poszukiwania na wyspę Gallows End. Podczas swojej wędrówki odkryją mroczne tajemnice związane z przeszłością magicznego świata fantasy.

Jednak poznawanie legendy o Martwym Kelu to nie jedyna atrakcja nowego DLC. Wprowadzone w nim lokacje powiększają świat Amalur aż o 15 procent. Nowe bronie z pewnością przydadzą się podczas eksplorowania podziemi Dverga, a dodanie ciekawych postaci niezależnych, zadań pobocznych i Kart Przeznaczenia ma sprawić, że rozgrywka będzie jeszcze atrakcyjniejsza. Ponadto graczom umożliwiono wzniesienie własnego domostwa – Gravehal Keep – i zarządzanie majątkiem ziemskim.

Gra Kingdoms of Amalur: Reckoning zadebiutowała 7 lutego 2012 roku. Atutami gry są olbrzymi świat (stylem nawiązujący do serii Fable), duża liczba zadań pobocznych, ciekawy system rozwoju postaci, a przede wszystkim dynamiczny system walki. Pomimo braku silnej kampanii reklamowej, osiągnęła przyzwoite wyniki sprzedaży. Pomijając pewne drobne niedociągnięcia, zyskała także uznanie krytyków – średnia ocen dla wersji na PC w serwisie Metacritic wyniosła 84 na 100, co prawie całkowicie pokrywa się z oceną naszej redakcji (8.5/10). Zachęceni sukcesem pierwszej gry w świecie Amalur, 38 Studios i Big Huge Games pracują obecnie nad jej kontynuacją oraz pozycją MMO o kryptonimie Project Copernicus.