Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 września 2010, 09:05

autor: Piotr Doroń

Disney ujawnia datę premiery niezwykłych przygód Myszki Miki

Firma Disney Interactive ujawniła dokładną datę premiery jednej z najbardziej oczekiwanych produkcji tego roku na konsolę Wii – nowego dzieła Warrena Spectora i zarządzanego przez niego studia Junction Point o tytule Epic Mickey. Niezwykłe przygody najsłynniejszej myszy świata trafią na półki europejskich sklepów 25 listopada.

Firma Disney Interactive ujawniła dokładną datę premiery jednej z najbardziej oczekiwanych produkcji tego roku na konsolę Wii – nowego dzieła Warrena Spectora i zarządzanego przez niego studia Junction Point o tytule Epic Mickey. Niezwykłe przygody najsłynniejszej myszy świata trafią na półki europejskich sklepów 25 listopada.

Disney ujawnia datę premiery niezwykłych przygód Myszki Miki - ilustracja #1

Jednocześnie po raz kolejny pojawiły się sugestie, że produkcja być może trafi w przyszłości na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3. O fakcie tym wspomniał sam Spector, którego o stosowny komentarz poprosiła redakcja serwisu CVG. Przyznał on również, że byłby bardzo szczęśliwy, gdyby otrzymał możliwość wyprodukowania kontynuacji przygód Myszki Miki.

W grze posiadacze Wii wezmą udział w walce Mikiego z Fantomenem, który w wyniku gapiostwa słynnego bohatera przejął władzę nad światem Pustkowi. Produkcja jest trójwymiarową platformówką, czerpiącą garściami z gatunku przygodówek, gier logicznych oraz cRPG i robiącą użytek z wielu interesujących mechanizmów rozrywki (jednym z nich będzie oczywiście unikalny pędzel, mogący wpływać na kształt świata gry).

Disney ujawnia datę premiery niezwykłych przygód Myszki Miki - ilustracja #2

Czas w Epic Mickey będziemy spędzać na rozmowach z bohaterami niezależnymi, rozwiązywaniu ich problemów, a także dokonywaniu wyborów, które rzutować będą nie tylko na fabułę samą w sobie, ale również na styl rozgrywki. W zależności od tego, na jaki sposób rozwiązywania trudności NPC-ów się zdecydujemy, w takim kierunku rozwinie się osobowość Miki. Nic nie stanie zatem na przeszkodzie, by z bohatera uczynić degenerata.

W grze zastosowanie znajdzie również ciekawe rozwiązanie związane z podróżami pomiędzy kolejnymi głównymi lokacjami. Cechą charakterystyczną tych fragmentów będzie fakt, że powstają one w oparciu o klasyczne kreskówki Disney’a – takie jak: Parowiec Willie, Plutopia, Oh What a Knight oraz Konserwatorzy Zegara. Oznacza to zarówno przeniesienie historii znanych z owych krótkometrażówek, jak i zaproponowanego w nich stylu graficznego.

Warto na koniec odnotować, że nad grą pracuje zespół złożony z 275 osób, którym dowodzi oczywiście wspomniany Warren Spector – legendarny projektant, mający w dorobku m.in. pierwszą odsłonę kultowego Deus Exa.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej