Diablo III ukaże się po StarCrafcie II

Podczas tegorocznej edycji BlizzConu ludzie z poświęconego branży gier blogu Wired zaczepili J. Allena Bracka, Dustina Browdera, Mike’a Morhaime’a i Roba Pardo - pracowników Blizzarda. W tej chwili zajmijmy się wywiadem przeprowadzonym z ostatnim z wymienionych panów, pełniącym w firmie funkcję wiceprezesa do spraw projektowania. Głównym tematem rozmowy było Diablo III.

Dorota Drużko

Podczas tegorocznej edycji BlizzConu ludzie z poświęconego branży gier blogu Wired zaczepili J. Allena Bracka, Dustina Browdera, Mike’a Morhaime’a i Roba Pardo - pracowników Blizzarda. W tej chwili zajmijmy się wywiadem przeprowadzonym z ostatnim z wymienionych panów, pełniącym w firmie funkcję wiceprezesa do spraw projektowania. Głównym tematem rozmowy było Diablo III.

Z pewnością najbardziej interesującą graczy kwestią jest data premiery nowego wcielenia najpopularniejszego hack&slasha. Jak można się było tego spodziewać, w pierwszej chwili na pytanie o to kiedy gra trafi do sklepów Pardo odpowiedział do bólu już oklepanym tekstem - kiedy będzie gotowa. Oczywiście taka odpowiedź nie zadowoliła jego rozmówcy, który spytał ile lat firma ma zamiar poświęcić na jej tworzenie. Niestety, pracownik nie był w stanie tego określić, wyjaśnił, że choć gra wygląda na niemal gotową, tak naprawdę znajduje się w bardzo wczesnej fazie produkcji, a zaprezentowane gameplaye to w rzeczywistości jedynie niewielkie jej fragmenty. Podobnie jak w Diablo II będziemy mieli do czynienia z podziałem na rozgrywające się w odmiennych lokacjach Akty, które ekipa pracująca nad grą musi wypełnić questami oraz zająć się nowymi potworami. Ile takich rozdziałów będzie? Tego na razie nie wie nawet Blizzard. Rob dodał, że twórcom zależy na tym, aby ich dzieło zapewniło dobrą zabawę i wrażenia wizualne, takie jak wcześniej zaplanowali. Nie powinno być więc zaskoczeniem kolejne stwierdzenie pracownika - Diablo III z pewnością ukaże się dopiero po premierze Starcrafta II, a ta jak pamiętamy wyznaczona została na przyszły rok. Oczywiście nie wiadomo jaki czas od debiutu RTSa będzie musiał upłynąć oraz czy w tym wypadku Starcraft II oznacza pierwszą część trylogii (kampania Terran), czy też całość.

Diablo III ukaże się po StarCrafcie II - ilustracja #1

W czasie konwentu zaprezentowano nową klasę postaci - Wizarda, czyli jak sama nazwa wskazuje jej przedstawiciele (lub przedstawicielki) będą podobnie jak Czarodziejka z dwójki, parać się magią. Wśród dostępnych umiejętności znajdą się ataki mocami żywiołów oraz zdolność manipulowania czasem. Zresztą więcej o postaci możecie dowiedzieć się z naszej poprzedniej wiadomości i filmiku prezentującego ją w akcji. Na pytanie czy klasa ta jest bardziej niż poprzednie (Barbarzyńca i Witch Doctor) nastawiona na ataki obszarowe, Pardo odpowiedział, że tak jak każdy z bohaterów posiada w zanadrzu zarówno ataki skierowane na pojedynczy cel jak i rażące wielu wrogów jednocześnie. Powodem braku wyspecjalizowania w którejś z dziedzin jest fakt, iż każda z postaci musi być "samowystarczalna". W przeciwieństwie do innego tytułu Blizzarda - World of Warcraft, gdzie możemy liczyć na wsparcie kolegów posiadających różnych bohaterów wzajemnie się uzupełniających, tutaj zdani jesteśmy przede wszystkim na siebie. Oczywiście w Diablo III pojawi się (podobno ulepszony) tryb kooperacji, jednak mimo wszystko każdy heros musi być w stanie przetrwać nawet gdy zabraknie mu towarzyszy.

Osoby obawiające się uciążliwych zabezpieczeń antypirackich ucieszy wiadomość, że na szczęście w Diablo III nie powinno sprawić żadnych problemów uczciwym graczom. Jak powiedział Pardo - w tej kwestii Blizzardowi znacznie bliżej do Valve i Steamu niż Electronic Arts i ich "ciekawego" systemu zaimplementowanego w Spore. Uważa on, że duży nacisk na tryb sieciowy uratuje produkcję przed zwolennikami koleżeńskich wersji - w końcu jeśli będą chcieli sprawdzić się w multiplayerze muszą posiadać oryginalną kopię. Według Roba to właśnie Battle.net był zawsze tym, co ratowało wykorzystujące go gry przed piractwem dotykającym większość singleplayerowych tytułów.

Diablo III ukaże się po StarCrafcie II - ilustracja #2

Pardo potwierdził też, że posiadacze Macintoshy otrzymają swoją wersję Diablo III w tym samym czasie co pecetowcy. Ponadto ze względu na fakt, iż zawsze celem jego firmy jest trafienie do jak najszerszego grona odbiorców grą będą mogli cieszyć się również posiadacze nienajnowszych już komputerów. Z drugiej jednak strony możliwość włączenia dodatkowych efektów sprawi, że zadowolone będą także osoby nie żałujące pieniędzy na sprzęt. Chociaż Blizzard jak na razie twardo trzyma się komputerów, poważnie rozważa wydanie w przyszłości czegoś na konsole. Rob przyznał, że być może będzie to właśnie Diablo III, chociaż obecnie nie ma jeszcze żadnych bliższych planów odnośnie takich edycji.

Na zakończenie wspomnijmy jeszcze o jednej sprawie - wielu fanom drugiej części przypadła do gustu Kosta Horadrimów i związana z nią możliwość łączenia różnych przedmiotów. W najnowszym Diablo pojawi się coś podobnego, jednak na razie Rob nie chciał wyjawić cóż to dokładnie będzie.

Diablo III

Diablo III

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 15 maja 2012

Informacje o Grze
8.3

GRYOnline

7.8

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2008-10-16
17:18

nagytow Legend

nagytow

Ale ludzie marudza na trylogie SC2. Mi sie podoba takie rozwiazanie. Wiecej Blizarda = lepiej. A gry wyjda jak wyjda, Blizzard nie raz i nie dwa przekladal premiery. Niech sobie robia w spokoju, poczekamy :)

mam nadzieje ze te diablo wyjdzie przed wakacjami

Przed jakimiś wakacjami na pewno wyjdzie...

Tylko czy wtedy jeszcze bedziesz mial wakacje? :P

Komentarz: nagytow
2008-10-16
18:22

zanonimizowany159992 Centurion

A tam w wakacje...
w wakacje pogoda nie sprzyja graniu, właśnie jesienią, jak sie nie chce wychodzić z domu powinno wyjść.
Po co wybierać między 2 fajnymi formami spędzania czasu, skoro można mieć i 1 i 2?

Z tymi punktami to ma byc chyba tak, że nie dodaje sie do statystyk (siła, zwinność, inteligencje...),
bo na początku nie za bardzo wiadomo co ulepszać, a potem itak zawsze to samo, więc bez sensu,
to będzie ustalone i zależne od klasy, ale umiejętności już będą rozwijane przez gracza.

Komentarz: zanonimizowany159992
2008-10-16
18:31

kokoju Generał

kokoju

czy ja wiem???
75% wakacji spędziłem przed kompem mimo ładnej pogody
a tak poza tym to ciekawe jaka będzie 4 klasa postaci??
może zamiast paladyna np. strażnik światła albo święty rycerz

Komentarz: kokoju
2008-10-17
20:58

error@ Centurion

Nie żebym się czepiał czy cuś, ale...

"Kosta Horadrimów"

w D2 występowała Kostka Horadrimów =)

Kosta może się kojarzyć bardziej z zimnem, a ona wcale zimna nie była xD

Komentarz: error@
2008-10-20
18:55

zanonimizowany580717 Legionista

😊

Już nie mogę się doczekać...Starcraft akurat mnie nie pociąga,ale Diablo jest wspaniałe.Trzeba uzbierać kaskę :) Jest jeszcze trochę czasu i myślę,że jakoś zdołam podołać zadaniu - MUSZĘ !

Komentarz: zanonimizowany580717

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl