Nie cichną echa patcha balansującego do Helldivers 2. Gracze narzekają, a niektóre osoby związane z produkcją ich wyśmiewają. Interweniować musiał sam szef studia Arrowhead.
Helldivers 2 to jedna z najgłośniejszych produkcji ostatnich tygodni. Gra o walce z obcymi i śmiercionośnymi robotami przypadła do gustu graczom, którzy ochoczo zaciągnęli się do armii Super Ziemi i wcielili się w tytułowych helldiverów.
Youtuberzy i streamerzy błyskawicznie skupili się na tworzeniu mety i szybko przedstawili społeczności najbardziej skuteczne buildy. To nie do końca spodobało deweloperom, którzy w odpowiedzi przygotowali patch balansujący, który miał zmotywować graczy do korzystania z różnych broni i wymyślania własnych kombinacji zamiast skupiania się wyłącznie na statystykach.
Część graczy z entuzjazmem zareagowała na pomysł balansu w grze, ale pewna grupa jest przeciwnego zdania i różnymi kanałami krytykuje decyzje twórców. Negatywne komentarze zawitały również na oficjalnego Discorda gry, a co za tym idzie, zwróciły uwagę moderatorów, którzy oprócz reakcji wydali swoją własną opinię na temat zachowania fanów.

Człowieku, patrzenie jak wszyscy płaczecie bardzo mnie bawi
– Mellcor
Nie tylko moderatorzy zabrali głos. Narzekanie graczy skomentowali również niektórzy z deweloperów, którzy postanowili wypowiedzieć się na Reddicie w odpowiedzi na reakcje fanów związane z patchem.

Trochę podsycam gniew dla własnej rozrywki, tak żebyście wiedzieli.
Niczego nie osłabiliśmy, po prostu uważam, że jest trochę za wcześnie, by udawać, że gra jest dopracowana. Sprawiliśmy, że dwa z najbardziej bezmyślnych stylów gry stały się mniej opłacalne, a bronie, które osiągają słabe/nadmierne wyniki, zostały zrównane z resztą. Gra ma dopiero kilka tygodni, więc zanim zaczniemy wprowadzać gruntowne zmiany, chcemy, aby wszystko było mniej więcej tak, jak zamierzaliśmy od początku. Nie oznacza to, że nie wprowadzimy pewnych zmian, gdy dowiemy się więcej o tym, jak ludzie grają w grę.
– AGHS_Fredrik_E
Choć można pomyśleć, że cała wypowiedź dewelopera zwyczajnie wyjaśnia obecną sytuację gry, to kluczowe jest pierwsze zdanie, które najbardziej rozwścieczyło graczy. Fani zarzucili twórcy brak profesjonalizmu i nabijanie się z nich, a także wskazali, że Arrowhead Game Studio ma problem z przygotowaniem pracowników do social mediów.
Tak liczna krytyka i zachowanie tego oraz innych deweloperów sprawiły, że interweniować musiał sam szef Arrowhead – Jonah Pilestedt, który zwrócił się do graczy i w trzech krótkich wiadomościach postanowił przeprosić ich za niemiłe komentarze deweloperów i współpracowników.
Pilestadt zaznaczył, że jest rozczarowany zachowaniem deweloperów oraz, że takie komentarze mogły wynikać z faktu, że niektórzy z twórców zbyt mocno wzięli do siebie krytykę związaną z aktualizacją. Dodatkowo szef studia zapowiedział, że studio podejmie działania mające na celu uczulić pracowników na tego typu sytuacje i nauczyć ich komunikacji z fanami gry.
Przeprosiny CEO Arrowhead zostały pozytywnie odebrane przez redditową społeczność graczy Helldivers 2, a niektórzy stwierdzili wręcz, że wyłącznie Joel Hakalax i Jonah Pilestadt powinni komunikować się z fanami, gdyż mają doświadczenie w produkcji gier i wiedzą jak odpowiednio traktować konsumentów.
Joel i Pile powinni być jedynymi, którzy odpowiadają. Są profesjonalistami i społeczność ich kocha. Ci deweloperzy nie byli gotowi na ogromną bazę graczy w grze i związaną z tym kontrolę. Mam nadzieję, że coś wymyślą.
– BetaSimp710
Czy to już koniec niezadowolenia graczy w związku z patchem do Helldivers 2? Tego nie wiadomo, być może najbliższe tygodnie przyniosą odpowiedzi bądź zwyczajną zmianę tematu, a gracze powrócą do masowej eksterminacji kosmicznego zagrożenia w imię Super Ziemi.
3

Autor: Michał Serwicki
Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.